te snel beoordelen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 09:10

ik vind dat vrij veel nederlands te snel beoordelen over buitenlanders, bv er zit daar een marrokaan op de fietst zeggen ze meteen oooh doorfietsen anders komt ie achter je aan ofzo
ik vind dit niet kunnen en vind dat iedereen gelijk is. alleen euh.. in het algemeen zijn er wel meer getinte of negers die misdaad plegen maar dan hoef je niet zo snel te oordelen, wat vinden jullie hier van?!
ik vind het asoooo Frusty

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:24

Nederlanders hebben vaak hun oordeel klaar en lopen ook vaak overal op te mopperen. Maar da's niet alleen over buitenlanders. Ook over ruiters op een paard dat ze te klein vinden voor de ruiter. Iemand die een vriendelijke pitbull los heeft lopen,westernruiters met grote sporen, nou, verzin het maar of we hebben er wel wat op aan te merken...

Niets zo charmant als een paard in her land.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:37

Nou, ik vind het allemaal wel meevallen van die nederlanders hoor! Die zijn super (te) tolerant, zeker als je nagaat hoe weinig turken en marokanen zich aanpassen aan onze beschaving (juist deze groepen noem ik, want bij veel andere buitenlanders kom je dit probleem minder tegen). Dat komt deels door hun geloof waar ze zich zo fanatiek aan vastklampen. En ze hebben weinig respect voor nederlanders maar owee als we daar iets van durven zeggen. Dan zijn ZIJ degenen die heel hard roepen "DISCRIMINATIE!". Terwijl zij eigenlijk ons discrimineren, want ze hebben geen respect voor onze cultuur. MAar wel profiteren, want hoewel hun nederlands slecht is, kennen ze wel hun rechten.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:44

Nou exlover dan moet je een paar jaar in Utrecht komen wonen. Dan verdwijnt deze mening van jou heel snel.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:44

Ik neem aan dat iedereen snel een oordeel heeft, dus buitenlanders zullen dat ook wel hebben over bijv. nederlanders.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:47

ik kom uit amsterdam en ik ben het totaal met desiree eens! ze spreken geen nederlands, roepen altijd dat ze gediscrimineerd worden en eisen van alles. sorry, er zitten natuurlijk ook andere mensen onder die bevolkingsgroep maar die vallen niet op want die passen zich aan. En dat moet ook, zij kiezen er voor in onze maatschappij te willen leven. Denk je nou echt dat wij in turkije of marokko een katholieke kerk ouden mogen bouwen en stichten????nederlanders zijn te tolerant, alleen ze klagen graag!

Voorzitster AFM

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:05

tuurlijk zijn alle buitenlanders fout, behalve mijn marokkaanse buurman, want die zegt altijd zo beleefd gedag en helpt me met het buitenzetten van het vuilnis, en van de buurvrouw krijg ik altijd een kopje thee. En mijn turkse bakker is ook een uitzondering, daar kan je gewoon later komen betalen als je even het geld niet hebt. Mijn surinaamse collega is de enige hoogopgeleide buitenlander die er is, echt een uitzondering, zo ook de indonesische vriend van mijn zusje, de afrikaanse vrouw van het restaurant bij mij in de buurt, de marokkaanse fietsenmaker, die altijd wel even iets gratis erbij doet (ik heb ook even je zadel opnieuw vastgezet en je remkabeltje vast gezet, want dat zat niet goed), allemaal uitzonderingen maar die buitenlanders, die zijn fout.

Zucht jeetje wat kortzichtig

P.S. Centrum Amsterdam

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:10

Ik ga helemaal met Desiree me en met Puck.
Hier in de tandartspraktijk merk je het heel goed 95% komt hun afspraken niet na! komen zodra ze pijn hebben meteen op de stoep staan en eisen dat ze meteen geholpen worden! En als dat niet kan worden ze gediscrimineerd.
aan de telefoon zijn ze ronduit aso!
Over alle herinneringen en aanmaningen die ik verstuur naar deze mensen zullen we het maar niet hebben he?
de ander 5 % is trouwens de familie waarin iedereen nederlands praat en die netje optijd komen en het liefst contant betaald.
en het vreemde is dat zijn dochters niet met een hoofddoekje lopen?
heel erg vernederlands en zo hoort het IMO ook aanpassen aan het land waarin je wil leven en ook werken.
Wil je dat niet ook best maar zeur niet of ga naar je eigenland.
exlover voor een aantal jaren terug dacht ik net als jij maar tegenwoordig als ik 's nachts over straat moet en ik kom 2 turkse joingens tegen maak ik wel een omweggetje terwijl als dat 2 blanke mannen zijn ik hooguit naar de overkant van de straat verkas.
Tja ik ben een aantal ervaringen rijker...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:14

Ik bn het ook met NImber en de rest eens exlover, het komt bij die turken en marrokanen zo vaak voor dat er iets "raars" voorkomt dat het op gaat vallen.....

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:15

tja, buitenlanders komen wel allemaal hierheen, dus vind ik wel dat ze zich aan moeten passen aan ons. er zijn buitenlanders die heel aardig zijn. maar hier in de buurt wonen er ook een paar waar ik altijd ruzie mee heb. }> ik vind wel dat Nederlanders te snel oordelen, over die mensen, ookal kennen ze hun niet.
groetjes, Ellen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:26

Een aantal hele "nare" ervaringen met buitenlanders van de tijd dat ik nog in Diemen (Amsterdam) gewoond heb, heeft mij geleerd dat gedoseerde kortzichtigheid een hele hoop ellende kan voorkomen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:36

Tsja, wij hebben toch al onze handen vol aan de nederlandse scumbags, dus kunnen we die grote hoeveelheden uit marokko en Turkije niet gebruiken. Ik stel voor dat we alle buitenlandse scumbags terugsturen naar het land van herkomst, en de nederlandse scumbags krijgen ze er cadeau bij! De beschaafde en aangepase buitenlanders kunnen voor mijn part blijven, daar heeft immers niemand last van. die zal ik ook echt niet discrimineren en laat hen zich niet aangesproken voelen door mij als ik buitenlanders discrimineer op hun vervelende eigenschappen (die aangepaste buitenlanders doorgaans niet hebben).

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:43

Ik ben het volkomen eens met Desiree... Als je wordt lastig gevallen is het toch heel erg vaak iemand met een Noordafrikaans uiterlijk... Lachen Kijk maar eens naar opsporing verzocht... Ben verder absoluut niet voor discriminatie ofzo maar je probeert objectief te zijn en je stoot iedere keer weer je neus... Ik kom uit Baarn en als er wordt gevochten of geschoten zijn het altijd weer die klerelijers...

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:38

Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens: ik vind ook dat buitenlanders die in Nederland komen wonen zich moeten aanpassen. Dat betekent niet dat ze hun gebruiken als hoofddoekjes aan de kant moeten gooien want daar hebben we toch geen last van?
Ik vind ook dat ze zo snel mogelijk moeten proberen om de Nederlandse taal te leren zodat het communiceren een stuk makkelijker wordt en de kloof buitenlander-nederlander een stuk minder groot wordt.

Waar ik het niet mee eens ben zijn de vooroordelen, stel dat er in turkije zo tegen Nederlanders werd aangekeken omdat er toevallig een heleboel Nederlanders irritant bezig zijn daar en mensen ontwijken jou en houden hun hand uit voorzorg bij de portemonnee. Tuurlijk, voorzichtig kun je altijd zijn, maar iemand bij voorbaat beoordelen omdat hij uit een bepaald land komt vind ik niet kunnen.

Mijn vriend is half Antilliaans, opgevoed door zijn Nederlandse moeder, in Nederland geboren, verstaat geen woord Antilliaans en toch wordt hij soms met de nek aangekeken. Dat vind IK grof.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:48

ik heb WEL iets tegen hoofddoekjes, om de volgende redenen: ik moet mij qua kleding aanpassen aan het bedrijf waar ik werk. En zij hoeven dat niet. Dat is discriminatie. Nog iets. De reden voor vrouwen om hoofddoekjes te dragen is omdat mannen ze anders vaak prutsmutsen vinden. Dus wij nederlandse vrouwen zijn prutsmutsen en daarom worden nederlandse vrouwen zo vaak door islamieten aangerand. Die hoofddoekjes worden gedragen om normaal door mannen benaderd te worden, en niet direct te worden geassocieerd te worden met seks. Dat zegt wel iets over de denkwijze van die islamitische mannen, ziek hoor!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:53

Dat bedoel ik dus Desiree, ik vind het niet erg als ze hun hoofddoekjes blijven dragen, MAAR ik vind wel dat ze de Nederlandse cultuur ook moeten accepteren en dat houdt dus in dat ze met hun handen van vrouwen af moeten blijven die daar geen zin in hebben (hoofddoekje om of niet).
Ik ontken niet dat er veel buitenlanders betrokken zijn bij criminaliteit maar vind het zo moeilijk om te zien hoe mijn vriend soms wordt benaderd omdat hij toevallig een ander kleurtje heeft en verder 100% Nederlands is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:00

ja Cody, dat is inderdaad banketstaaf. Zijn er ook mensen die hem persoonlijk kennen die dat doen? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen, want dat zou ik zelf nooit kunnen. Die halfbloeden zien er trouwens wel vaak goed uit. Is jouw vriend ook een stuk?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:03

Nee mensen die hem persoonlijk kennen niet. Hij ziet er inderdaad leuk uit anders ging ik geen 3,5 jaar met hem *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:11

Kijk, dat bedoel ik! Ik heb er toch wel verstand van hoor! grinnik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:37

ja maar in nederland lopen er bepaald neit veel knappe mannen rond hoor! en ik vind dat heel triest! die antilianen zijn vaak mooi omdat ze van nature gespierder zijn. En ik vind gespierde mannen aantrekkelijker dan slappe, vatsige hummels.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:46

Ik heb niets tegen die mensen maar ik zeg eerlijk dat ik eerder een straatje omloop voor een marrokaan of turk dan voor een nederlander. Geen idee waarom, echt niet, maar ja, weer vooroordeel he.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Ashleytjuhh, bebble, Chita, DeGelukkige4, DenieesB, Drico, Jasia, Jintexx, Kidde, lastig, leintje_, Letsdunit, linoleum, maessie, Mrskiwi, nick_en_ik, nile, Roos0605, roosjenat, Rox87, SemrushBot, Vinny12511, xMayo, xPabloBokt, xxxmh, YandexBot, Yannie en 82 bezoekers