Is er van GRIBALDI een kwpn ggk hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Is er van GRIBALDI een kwpn ggk hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 19:45

nee toch?
En hoe zou dat nou kunnen ik neem aan dat hij toch wel goede merrie's voorgeschoteld heeft gekregen en aantal dekkingen kan het ook niet aan liggen.
Weet wel dat hij in andere stamboeken hengsten goedgekeurd heeft.
Wat voor soort merrie past er bij deze hengst,ik weet dat iig het achterbeen goed moet zijn,verder nog 'eisen?'

vast bedankt n

en zijn de dekgleden op de site van van uytert nog up to date of zij die van 2002?

Z1+4


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:36

Waarom wou je hem op jouw Doruto zetten. Zou ik niet aanraden hoor, neem dan zijn halfbroer Polansky of ons advies Obelisk. Je paart dan ook aan met Trakehner bloed.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 20:48

ja ben wat aan het rond kijken he tijd begint toch te dringen,waarom zou je hem dan niet op een doruto merrie zetten als ik vragen mag?
Ik heb verder nog
lancet
polansky
obelisk
rousseau
houston
krack c
sir sinclair
op dit moment op het lijstje staan,ben er dus nog helemaal niet uit,ik denk wel dat het goed voor de merrie is als de opa of overgrootopa volbloed is.

Z1+4

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:19

Omdat zoals je ook elders kan zien Gribaldi geen sterk achterbeen vererft. In Obelisk zit voldoende volbloed kijk maar eens naar zijn afstamming

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:26

Als je die goedgekeurde zonen van Gribaldi ziet: ik zie geen problemen met het achterbeen.
En als de merrie nu geen achterbeen problemen heeft....

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 21:31

ja dat denk ik toch ook wel zannekin en het achterbeen van mijn merrie is volgens mij prima ook al is ze al 21,ik heb nog afstamming gekeken van obelisk en ik zie toch niet veel bloed erachter ik neem aan dat je dan xx bedoelt.
Het is toch ook wel belangrijk dat het een commercieele henst is met verkoop maar dat zijn deze hengsten allemaal wel.

Z1+4

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:39

Als je Gribaldi X Doruto bekijkt zie je lijnenteelt naar Komet (en Dampfross) toe verschijnen. Niet niks.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:56

Paulanda, wat wil je nu buiten aandacht. Je wilde de merrie verkopen, je vraagt voor de tigste keer dek advies. Mensen die naar je merrie wilde komen kijken krijgen geen antwoord. We hebben nog steeds geen foto van de merrie gezien. Waar ben je nu eigenlijk mee bezig???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 22:38

Verward wai is dit nu weer voor vaags!?
Doe is gewoon zeg,ik wou gewoon info over gribaldi en jij begint over mijn merrie,niet ik! Boos!
Ik weet niet waarom je in eenen zo raar doet,en ik heb maar 1 iemand gehad die pbde over mijn merrie en die heb ik netjes geantwoord hoor,weet niet waar je het allemaal over hebt,als het je niet bevalt kijk je toch gewoon niet naar mijn berichten.

Foto zetten is voor jou misschioen makkelijk maar dat geld niet voor iedereen hoor en op aandacht ben ik al helemaal niet uit.

Ik hoop dat we het een beetje gezellig kunnen houden ik bok hier voor mijn plezier hoor.

Z1+4

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:44

Als je om hulp vraagt heb je foto's zo geplaatst hoor. Ik doe niet raar ik zet alleen vraagtekens bij de tegenstrijdigheid van jouw topics

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 22:49

Ik heb net toevallig batterijen voor de digi gekocht die ik van mijn werk mag lenen een scanner heb ik niet,maar mirandab wou ze voor mij wel van de digi op bokt zetten dus zal hem deze week meenemen om dan foto te plaatsen ok?
Het klonk gewoon een beetje bot hoe je dat allemaal verwoord.
En ik vind het gewoon heel belangrijk een goede keuze te maken voor de merrie das alles.

Maar goed foto's komen er aan,belooft!
Wat stand en loop foto's ok?

Z1+4

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:54

Ja Paulanda ik ben altijd bereid om iedereen van advies te voorzien en zelfs te helpen met verkoop zonder enig eigen belang, maar ik wordt een beetje link als ik denk dat ik in de maling genomen wordt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:00

sorry hoor, dat ik me er nog even mee bemoei.. Maar ik ken Nathalie erg goed en op aandacht is ze zeker niet uit. Zoals ze zelf al zegt wil ze een goede keuze maken, en ze is zich nog aan het orienteren..
en de opmerking over als je hulpt vraagt dan heb je die foto's zo geplaatst geld hier even niet.
Niet iedereen heeft een digi en een scanner.. ik ook niet.. Ik weet hoe het foto's plaatsen moet maar daar moet wel de gelegenheid voor zijn.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 23:02

nou dat is dus niet zo sarabande.

Z1+4

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:10

Ach, soms is het hier gewoon een slechte soap. Niks van aantrekken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:11

Dat is te gemakkelijk ik doel hier op al de eerder topics waar een heleboel mensen zich serieus hebben ingespannen om een goede hengst voor jouw merrie te vinden. En op de mensen die op jouw oproep gereageerd hebben dat de merrie te koop stond. Een reactie van een vriendin is aardig, maar niet overtuigend

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:18

ik pb verder want dit gaat erg offtopic. en dat is zeker niet hetgene waar paulanda op uit is.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:20

Maar terug naar de topc vraag er is geen KWPN goedgekeurde gribaldizoon

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:21

Ik vind je lijsjte overigens wel erg apart om het zomaar te noemen...
Zo enorm uiteen lopend...


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:43

paulanda schreef:
nee toch?

Weet wel dat hij in andere stamboeken hengsten goedgekeurd heeft.
Wat voor soort merrie past er bij deze hengst,ik weet dat iig het achterbeen goed moet zijn,verder nog 'eisen?'


en zijn de dekgleden op de site van van uytert nog up to date of zij die van 2002?


je kijkt wel op de site voor het dekgeld maar niet de info die bij de hengst staat Verward

Zardin-Firfod (Gribaldi x Schwadroneur)
Algemeen Kampioen Hengstenkeuring in Denemarken. Deze 3 jarige hengst heeft zijn verrichtingsonderzoek in Vilhelmborg afgelegd en daar het onderzoek gewonnen met de hoogste punten voor de basisgangen.

Distelzar (Gribaldi x Arogno)Duurst verkochte Trakehner Elite Veiling in Medingen voor het astronomische bedrag verkocht van maar liefst DM 600.000,--. In juni voor de Bundeschampionatselectie, kampioen 3-jarige Trakehner-nakomelingen onder het zadel. Op het Bundeschampionat in augustus van geheel Duitsland, als vierde geëindigd met zijn ruiter Burkhard Wahler.

Hofrat (Gribaldi x Guter Planet)
In juni voor de Bundeschampionat-selectie reservekampioen van de 3-jarige Trakehner nakomelingen onder het zadel. Op het Bundeschampionat in augustus van geheel Duitsland als elfde geëindigd met zijn ruiter Hans Jürgen Armbrust.

Galando (Gribaldi x Ulft)
In 2000 in Nordrheim-Westfalen goedgekeurd en daarna een goede 30-dagentest gelopen in Münster-Handorf.

Painted Black (Gribaldi x Ferro)
Afgelopen zomer als 8e geëindigd bij de PAVO-Cup finale in Ermelo samen met zijn amazone Tanja Awater. Daarna is Painted Black in de hengstencompetitie uitgebracht door Hans Peter Minderhoud en heeft maar liefst alle drie de wedstrijden gewonnen in Weert, Zuidbroek en Goes.

Hoftänzer (Gribaldi x Guter Planet)
Reserve-kampioen Trakehner hengstenkeuring 2001 in Neumünster. Deze hoogbenige hengst viel erg positief op door zijn schwungvolle drag gepaard met kracht en souplesse. Hoftänzer is de volle broer van Hofrat.

naar mijn weten ggk hengsten Gribaldi:

* Painted Black (aes)
*Hoftanzer (trak.)
*Hofrat (trak.)
*Galando (westfalen)
*Zardin-Firfod (denemarken)

aangewezen hengsten:

*Gribaldi x Amor (2001)
*Gribaldi x Daimler
*Gribladi x Dutch Boy
*Gribaldi x Clavecimbel
*Gribaldi x Amor (2003)
*Gribaldi x Cabochon

dit allemaal uit me hoofd er zullen er vast wel nog veel meer zijn, ongekend voor een hengst van zijn leeftijd!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:07

de topic vraag Wouter was is er van Gribaldi een KWPN goedgekeurde hengst. Omdat hier al zoveel topics over geweest zijn en ik het niet nodig vind de hengst te blijven belasten heb ik het antwoord niet toegelicht. Maar zoals je weet zijn alle Gribaldi's er tussen Den Bosch en Ermelo uitgegaan.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:12

sarabande schreef:
Maar zoals je weet zijn alle Gribaldi's er tussen Den Bosch en Ermelo uitgegaan.


of tijdens Ermelo, hoe zou dat toch komen? mist Gribaldi de bloedaansluiting bij de merries in Nederland? want oh oh wat is die hoftanzer apart!! helaas zien we dat soort paarden hier in NL bijna niet van Gribladi hoe zou dat komen Verward

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:26

Hoftanzer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:26

Welke was dat tijdens Ermelo Wouter, ben dat even kwijt???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:30

De gribaldi x amor van 2001 (rambo, later door mattias janson in de finale van de pavocup meegelopen) weet niet waarom ie eruit is gegaan

wat een giga kwijl beest is die hoftanzer!! in beweging word je gewoon stil van zo`n paard....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers