Moet er even uit ... - kinderen kunnen grof zijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Moet er even uit ... - kinderen kunnen grof zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 14:52

Het gaat me niet, ik voel me alleen.

Er is niemand om mee te praten, het enige contact dat ik nog met de 'buitenwereld' heb, zijn lettertjes op een scherm. Ik sluit me op.

Al 20 jaar zit ik in een schulp, ik werd eringestopt en durf er niet meer uit. Alleen, geen woorden, geen iemand die zich om me bekommert. Ik kwijn weg en weet niet waarheen.
Ik lach wel, maar ook alleen omdat ik anders te horen krijg dat ik een zure mok ben.

Begon toen ik 3 was, pesten op de kleuterschool ... ik had toch geen sticker op mijn kop hangen dat ik gepest wilde worden?
De lagere school vertelde hetzelfde liedje en zelfs leerkrachten die meededen ... die me voor volle klas dom noemden. Ik ben niet dom! Ik ben anders, maar dat wist ik toen niet. Dat weet ik nu, nu het voor mij te laat is.

Middelbare school ging iets beter ... dan kreeg je een "uitgeslotenen groepje", maar daar klikte het ook alleen mee omdat we samen net iets sterker stonden, maar vriendschap en affectie vonden we niet bij elkaar.

Ik veranderde van school, ging even beter. Maar ik werd niet echt aanvaard. Ik kwam uit een kakschool uit een kakstad en voelde me volgens hen meer dan hen ...

Ik ging studeren aan de universiteit, ik zit op mijn kamertje en tik lettertjes op een scherm.
Meer doe ik niet ...

Ik wil gewoon één keer kunnen praten met iemand, zonder dat ik eerst een verklaring voor mn gedrag moet geven. Zonder dat ik mij moet verantwoorden?

Ik heb nooit met mensen leren omgaan, mensen willen mij niet kennen. De enige plaats waar ik een beetje thuis was, was de paardenstal, dat beest bekeek me nooit raar. Gaf kopjes en beet zachtjes in mn trui ...

Maar zelfs daar keken mensen raar: ik hoorde niet op een paard, ik hoorde in een fitnessclub waar ik iets aan mn overtollige kilo's kon doen ...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 14:53

Jeetje, je klinkt wel erg eenzaam. Als je eens met mij wilt praten dan pb je maar.

Sterkte in ieder geval.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 15:02

sniff alsof ik een spiegel lees(hoe anders moet ik het zeggen) ik weet precies hoe jij je voelt.
ik zelf ben altijd gepest omdat mensen me lelijk en vreemd vonden. dat mag zijn maar ik ben daar gewoon zo erg door neer geslagen. ik zit intussen op een college en vind het steeds minder leuk, ik moet nog 2 en half jaar, en zie er echt tegenop maar goed.

soms moet je je er doorheen slaan hoe moeilijk het ook is, en mensen zoeken altijd iemand om te narren en te zieken om pijn te doen voor hun vermaak, en dan beseffen ze niet hoe een wonden dit creeert.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 15:18

Ik weet precies hoe ze zich voelt ...
Heb op de basisschool een poedersuiker gehad maar hogere school heb ik gelukkig pracht tijd gehad ...
Tsjah veel mensen naderen de volwassenheid maar ze blijven kinderen ... en Kinderen ja die kunnen je heel erg zeer doen ...
Als je idd iemand nodig hebt ... pb ...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:14

Ik kan van mijn jeugd ook niet zeggen dat het de leukste tijd van mn leven was. De basisschool was echt niet cool, middelbare school werd het niet echt beter. Gelukkig heb ik op het HBO een paar mensen leren kennen waar ik echt vrienden mee geworden ben. Nieuwe stad, nieuwe mensen, er was een hoop veranderd. Maar als ik weer bij mijn ouders in het dorp ben... yak. Ik heb leuke momenten gehad, maar er zijn dingen waar ik echt niet meer over na wil denken! Verdrietig

Je bent niet de enige, maar niet iedereen durft het toe te geven..

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 17:22

Ik voel me gewoon net of ik in een ei zit. Alles gebeurd, maar ik heb er geen vat op.

Soms voel ik me gewoon een schim, die niet gezien wordt.

Therapie helpt me met mijn problemen, ik zie in dat ik er niets aan kan doen. Ik ben zo en dat zal zo blijven. Ik heb er ook niet om gevraagd zo in elkaar te zitten.
Therapeut vind dat een mens-mens relatie al beter gaat, ik flip niet meer als ze me iets vraagt. Ik kan gewoon vertellen wat er op school gebeurd is en kruip niet in elkaar bij aanrakingen.

Maar eens daarbuiten . Ik stap in mijn autootje en het is weer over, ik besef dat zij er nietmeer is. Dat ik er weer alleen sta en dat ik erdoor moet.
Ik kom thuis, eet, kijk tv, zit beetje achter een pc ...

Mijn vriendje was de enige die aan me kon, die door die schil kon en me hetgevoel kon geven dat ik bestond. Dat ik op zn minst iets was, waar iemand iets aan had en die iets kon betekenen. Maar vriendje is weg ... wist nietmeer wat hij voor me voelde.

Ik ben trouwens niet zozeer in therapie voor mn "alleenvoelen". Ik heb een kleine hersendysfunctie ... waardoor ik anders ben. Ik denk niet normaal, ik reageer niet normaal. Dyslateralisatie, verwant met dyspraxie wat dan vaak weer gelinkt wordt aan autisme ...
Neem daar dan nog een paar kilo's overgewicht en een niet zo leuke snoet bij en je krijgt mij.
Ik denk anders dan het systeem, niet van links naar rechts, maar omgekeerd. Het probleem hiervan is dat je zowel emotionele, sociale en cognitieve problemen gaat ontwikkelen.
Normaal stellen ze het vast als je een kleuter bent, ik was 18 toen ze ermee op de proppen kwamen .. omdat ik toch wel zéér bizarre resultaten om school haalde. Een IQ hebben om van achterover te vallen en dan op een simpele toets 0/10 halen ... eindelijk dachten ze na.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:58

Ik weet niet goed wat ik hier moet zeggen,
maar ik wil je veel sterkte toewensen...!
Je verdient zoiets niet...

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:11

Kom op belsje, probeer er niet zo over in te zitten.
Ik werd ook wel gepest op de lagere school maar dat duurde niet lang want ik greep ze allemaal terug (ik had een grote bek) en sindsdien heb ik nergens meer last van.
Mijn verdere lagere school en middelbare school waren super leuk!!!!! Je moet niet over je heen laten lopen, jij bent net zo goed als iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
denk daar maar aan.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:43

ik ben ook heel erg gepest op school, in het lager. die pestkop heb ik in het tweede middelbaar eens bij z'n haar over de speelplaats gesleept... gedaan.
in je profiel zou ik niet zeggen dat je je zo voelt. je komt over als iemand die zich echt kan vinden in de paarden.
je vind van jezelf dat je er niet normaal uitziet. maar zo zijn er meer mensen. als je jezelf positief instelt, dan trek je positieve mensen aan. omgekeerd ook. ik zou zeggen, zo kan je niet blijven zitten. je mag dan wel alles anders denken, je denkt toch noch 'juist'... allez. je typt normaal, nu moet je ook normaal de rest doen. trek je iks aan van anderen. denk niet dat je anders bent.
iedereen!, is op een of andere manier anders, de ene meer anders dan de andere. dat geeft toch niet??? waarom zou je jezelf opsluiten? je leeft toch op deze wereld? je hebt toch recht om te bestaan, normaal te leven? ga gewoon door! trek je niks van anderen aan. bouw rustig op. heb geen schrik van het leven, geen panische angst. miljarden mensen moeten erdoor, en er zijn er die ergere dingen hebben dan jij, al wil je dat mss niet meteen geloven. misschien bekijken mensen je, maar en dan?? laat ze maar. wees jezelf, doe zoals iedereen. lukt je wel. gewoon rustig opbouwen. het lukt je echt wel! succes en sterkte!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:54

Jee... ik hoop dat je een goede manier vind om een beetje gelukkig met jezelf en je leven te worden en dat je fijne mensen om je heen krijgt die je accepteren zoals je bent.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 20:54

Ik heb van me af gebeten, ik heb geslagen, geschopt, zelfs ooit iemand in het gips getrapt ....

En ik zie er normaal uit, NU wel ... toen niet. Maar dat kleine dikke meisje in me laat zich vaker zien dan de toch bijna volwassen mens die ik onderhand zou moeten zijn.

Mijn probleem is tegenwoordig vnl. dat ik bang ben, bang op opnieuw de deksel op mijn neus te krijgen. Opnieuw gekwetst te worden en toch maar niet goed genoeg te zijn. Nieuwe mensen zijn voor mij geen "oh fijn, leuk iets nieuws", maar "nee niet opnieuw". Ik voel me of ik gekeurd wordt en ga er meestal vanuit dat ik afgekeurd zal worden.

Ik moet stoppen met mezelf zo te zien ... ik mag niet denken dat ik het niet waard ben. Ik studeer psychologie, en lees veel over mensen die in mijn situatie zitten. Soms denk ik eraan om in therapie te gaan, maar dat helpt alleen in mens-mens relaties, niet in mens-groep relaties.
En daar moest ik in ... gewoon buitenkomen en van me af bijten, niet wegkruipen en bang zijn.

Tussen die paarden kan ik me idd vinden, maar niet tussen de mensen bij ons op stal, al gaat da de laatste jaren ook beter. Eens ze inzagen dat ik WEL kon rijden, al wilde sommigen niet snappen dat ik persé met die dwaze knol zou springen ... hij sprong toch maar, mijn kleine ukkepuk Lachen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:01

ach ik hoop zo dat je erdoor komt, je lijkt me echt een hele leuke, als je niet bang zou zijn!! maar ik geloof dat dat er, ooit, weleens uit groeit. vooral niet wanhopen. (ik begrijp dat het moeilijk is Lachen )
maar blijf je gewoon met de paarden amuseren. je zegt dat je er nu gewoon uitziet, dan moet je doen alsof je nooit anders bent geweest. zet een smile op. je moet niet denken dat wanneer je een keer iets negatiefs hoort, dat alles meteen heeeeeel erg is, dat is het niet. iedereen krijgt weleens negatieve kritiek. het is maar hoe je ermee omgaat. ik zeg het, maar ik heb het er ook moeilijk, erg moeilijk mee gehad. maar dat groeit uit.
ik ben errrrg geïnteresseerd in psychologie, maar zal sterk twijfelen, omdat ik nu al zoveel denk over vanalles. misschien wordt het te complex dan...? maar mss helpt het ook gewoon. ik hoop voor je het tweede. Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:12

Kinderen kunnen inderdaad hard zijn. Dat heb ik wel gemerkt tijdens mijn stage op school.
Vaak als leerkracht zijnde heb je dat niet door. In mijn stage klas zat een heel lief klein jongetje. Ik had nooit door gehad, dat hij de grootste pestkop van de klas is.

Als leerkrachten meededen, in jouw geval, is het nog wreder. Je hebt geen enkel zelfrespect meer.

Sterkte! Lachen

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 22:20

Dankjulliewel trouwens ...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 22:29

Hoi,

Moet wel moeilijk zijn voor je soms denk ik... maar voor mens-groep-relaties, is assertiviteitstraining dan niet iets wat in die aard ligt?
Enne, gewoon niks van wat anderen zeggen/denken proberen aan te trekken... je bent de moeite waard en als anderen dat niet willen zien, pech voor hun...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 22:36

Assertiviteitstrainingen zijn ook maar op 1 persoon gericht? En daar zit mijn probleem niet echt.
Als je me opsluit in een kamertje, desnoods met de grootste eikel, kan ik er wel mee praten en zelfs lol maken ... maar zet me aub niet samen met meer dan 3 mensen.

Dan ga ik gewoon helemaal raar doen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 15:36

Vreemd dat ik me vandaag al beter voel ...morgen krijg ik bezoek. Welliswaar van lettertjes op een papier, maar ze leven op zijn minst.

Ik heb vanacht geslapen, myolistanneke genomen en gewoon "bonk", dan word ik even niet meer wakker.
Vanochtend zaten er roodborstjes aan de vijver, aan het spelen met elkaar. Zo lief.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:59

Ik herken heel veel in jou verhaal. Ben zelf ook altijd gepest. Tot ik vorig jaar stage liep op een school en dat dus niet aan kon omdat ik niet in een groep kan functioneren. Toen ben ik zwaar depressief geworden met de bijkomende problemen. Ben eind aug vorig jaar in groepstherapie gegaan! Dat was doodeng aan het begin maar heb echt geleerd in een groep te kunnen functioneren. Ik heb veel verschillende therapien en moet zeggen dat ik echt blij ben dat ik dat gedaan heb. Nog negen weken en dan ga ik met ontslag.Het was een zware en moeilijke tijd maar wel de beste die ik tot nu toe heb gehad!!!!
groepstherapie klinkt doodeng...maar daar worden je problemen herkent en ga je samen kijken naar een oplossing!!

Ik wens je heel sterkte.....

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 16:02

Herkenbaar. Maar gelukkig ben ik er overheen kunnen stappen. Dat is niet makkelijk, maar uiteindelijk is het gelukt. Het enige wat ik je kan zeggen: stel jezelf een haalbaar doel en ga daarvoor, dwars tegen alle meningen in.
Don't be a stick in the mud..... be a Land Rover owner.
Afbeelding

Speciaal voor jou.