schrikdraad afrastering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 18:37

hoi allemaal,

ik wil graag een schrikdraad installatie plaatsen in onze wei. kan iemand mij misschien informeren/adviseren wat je het beste kunt gebruiken? wat zijn jullie ervaringen ermee? wat hebben jullie voor een accu en wat voor een draad?

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:06

Wij hebben van een soort lint, ongeveer 1.5cm breed en van die dunne verplaatsbare paaltjes. Dat is lekker makkelijk met verzetten. Zelf ben ik meer voor dat hele brede band, omdat je dat beter ziet, alleen dan heb je stevige palen nodig om het aan vast te maken en wordt verzetten moeilijker. Wij hebben een apparaat dat op zonne ernergie werkt, lijkt vreemd hier in NL met de weinige zon, maar dat apparaat laadt zich als er zon is helemaal op, ook voor als de zon niet schijnt. Ik vind het eigenlijk wel een uitkomst, want je betaalt je niet scheel aan stroomkosten.

_________________
Doe eens gek, bok wat vaker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon op 2001-07-23 11:47 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:11

Wij hebben van dat dunne oranje schrikdraad die aangesloten is op een stroom-batterij. Die batterij kun je vervangen door een nieuwe voor F 40,- ongeveer. En we hebben die klok zelf op de markt gekocht voor nog geen 5 tientjes.
Ik moet er wel bij zeggen dat we ook houten balken om het weiland heen hebben, dus niet alleen het schrikdraad want dat vertrouw ik niet zo, op deze manier wordt het uitbreken moeilijker.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 19:49

het zit dus zo, de weides zijn nu omheind met prikkeldraad maar dat is niet ideaal voor pony's zoals jullei ongetwijfeld zullen weten.
er zijn een aantal weides dus de draad moeten we kunnen meenemen. daarom moeten we van die dunne paaltjes hebben en een accu die verplaatsbaar is en die je niet op het gewone net hoeft aan te sluiten. zo'n soort paddestoel dus. alleen zijn die tegen de f600,- vinden we toch wel errug duur...

zelf zat ik dus aan een dun oranje draadje te denken omdat het eigenlijk niet is om de pony's te verhinderen uit te breken maar meer om ze van het prikkeldraad weg te houden ( is het nog te volgen ?)

maar die accu, dat blijft dus het probleem...
ik weet niet hoeveel zo'n ding op zonne-energie kost maar dat zal ook wel zeer prijzig zijn...?

en zelf een klok op de markt gekocht? wat bedoel je daarmee? snap het niet helemaal... Verward en die baterijen? hoevaak per jaar moet je die vervangen?

greetzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:05

Wij hebben dus zo'n paddestoel. De eigenaars van ons weiland zijn in de winter altijd in Spanje en sluiten dan de stroom af zodat we iets anders moesten verzinnen.
En toevallig hebben ze op een of andere markt deze paddestoel-stroomklok zien staan en deze voor F 50 ongeveer gekocht. Mazzel dus!!!
Dus ik zou als ik jou was overal advertenties plaatsen voor zo'n tweedehands klok, dat scheelt je behoorlijk. Wij vervangen ongeveer 1 a 2 keer per jaar de batterij.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 20:13

cody? waar zou ik advertenties kunnen plaatsen behalve op bokt en op horses of the dutch? misschien marktplaats?

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:59

Elke paardensite die je maar kunt bedenken.

Kijk eens op hhtp://paarden.pagina.nl voor allerlei links waar je zo'n advertentie kunt plaatsen. Hoe meer advertenties hoe meer kans op zo'n klok! Succes!


carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 08:30

tnx

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:49

Hoe duur zo'n ding op zonne energie is, weet ik niet, maar ik denk dat wij hem bij de Welkoop ofzo gekocht hebben.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:30

Pink had in zijn vroegere wei paaltjes, met dun lint, 3 banen. (hij ging eronderdoor Haha!) Zo'n 30 piek per rol, ik geloof 500 mtr. Kun je niet iemand vragen of je stroom mag aftappen? Voor een paar piek per maand kun je dan echt wel iets regelen. Een stroomapparaat is zo'n 400/500 piek... En let op dat ze het niet jatten, gebeurt nogal eens...

Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 19:18

aftappen gaat helaas niet opmdat de wei en stukje van huizen afligt... Frusty

zal binnekort (=morgen) eens naar de welkoop rijden

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rosak en 27 bezoekers