5 euro voor enquete! dat is makkelijk verdiend!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

5 euro voor enquete! dat is makkelijk verdiend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 16:32

Ik ging vanmiddag uit school een cadeautje voor ons mam kopen, omdat die morgen jarig is.... Werd ik aangesproken....

"Drink je wel eens pils?"
"Ja ik drink wel eens pils!"
"Ben je 18 jaar of ouder?"
"Nee ik ben 16" (tuurlijk of ze dat niet kunnen zien Lips are sealed )
"Zou je misschien wat vragen willen beantwoorden?"
"ja is goed hoor!"
"Moet je maar gewoon zeggen dat je 18 bent goed?"

Dus ik mee naar die bus, ingestapt, kreeg ik lekker gratis bier Haha!, was nog neit eens zo verkeerd, toen moest ik een paar vraagies beantwoorden, over of ik hem lekker vond etc...

Toen was ik klaar, wilde ik weg lopen, houd die man me tegen...

"Om je te bedanken voor je hulp, wil ik je deze waardebon van 5 euro aanbieden."

Haha! is this your lucky day?? Lachen lol, dat was snel verdiend in ieder geval....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:16

Wat grappig!
Dit heeft mijn vader laatst ook gedaan toen wij aan het winkelen waren.

Alleen ik mocht absoluut niet! Alleen voor mannen boven de 18. En wat ik van jou begreep was het 'eventjes' bij ons duurde het 3 kwartier. Maar wij (alleen vader dus) kregen wel een waardebon van 10 (!!) euro Cool

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:03

Zoiets heb ik pas ook gehad. Was even in zo'n electronica zaak aan het neuzen en werd toen ook uitgenodigd voor een enquete. Ik kreeg er 25 euro voor, dus heb me een uurtje opgeofferd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:43

Marktonderzoekbureaus zoeken vaak mensen om te interviewen. Er zijn zelfs speciale bureaus voor die zorgen dat er respondenten (geinterviewden) zijn, daar kun je je dus gewoon bij opgeven en dan kom je in het bestand en kun je opgeroepen worden om aan een onderzoekje mee te doen. Dat levert dus altijd geld op, een individueel interview al minimaal 10 euro en als je meedoet aan een focusgroup al gauw het dubbele. Het is best leuk om te doen en het kost niet eens zoveel tijd terwijl het best leuk wat oplevert.
Als je in een winkelcentrum opgepikt wordt, mag je best even vragen welk marktonderzoekbureau het onderzoek uitvoert, als je daar geen antwoord op krijgt, niet doen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:06

Zeg lovely kan ik me er ergens voor opgeven ook dan?
Ik ben over 2/3 weken werkloos want ik loop nu nog stage en had daarom ontslag genomen.
Maar dan kan ik zo aan geld komen }>

Het is maar voor even, want van de zomer kan ik natuurlijk gewoon een vakantiebaantje..
Zou wel makkelijk zijn Pling

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:27

Ik doe op de faculteit psychologie nog weleens mee aan een onderzoekje als ik een uurtje vrij ben *LOL* Dat levert ook al gauw vijf euro op voor een half uurtje Haha! (en zo erg zijn die testjes niet Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:45

Antoinette schreef:
Zeg lovely kan ik me er ergens voor opgeven ook dan?
Ik ben over 2/3 weken werkloos want ik loop nu nog stage en had daarom ontslag genomen.
Maar dan kan ik zo aan geld komen }>

Het is maar voor even, want van de zomer kan ik natuurlijk gewoon een vakantiebaantje..
Zou wel makkelijk zijn Pling


Ja, dat kan. Er zijn selectiebureaus waar je je in kunt schrijven als respondent. Ze willen dan vaak wel eea van je weten zoals leeftijd, opleiding, of je getrouwd bent, wat voor auto je rijdt, of je rookt, of je snoept en meer van dat soort doorsnee dingen. Jij past wel in een bepaalde doelgroep qua leeftijd enzovoort en daar zijn vaak zat onderzoeken voor. Mijn tip is om graag groepen te doen, dat levert lekker wat op en het is echt leuk om te doen.
Als je je bij verschillende bureaus opgeeft, kom je vaker aan bod. Dus ik zou zeggen, pak de gouden gids erbij en zoek naar selectiebureaus voor marktonderzoek.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:56

Ow nou dan ga ik maar eens zoeken, alleen ga ik dat niet met een goudengids doen, maar met internet.
En daar hebben ze ook een goudengids Lachen

Moet wel een beetje van deze tijd zijn, nietwaar?!
Maar ok, veel groepsopdrachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:00

Mijn geheugen laat me een beetje in de steek, anders had ik je wel wat gepb't. Als je niks vind, dan kun je ook marktonderzoekbureaus bellen om te vragen waar zij hun respondenten halen, als ze verstandig zijn, dan vertellen ze je dat gewoon (deed ik altijd wel), respondentenbureaus zijn voor zover ik weet altijd op zoek naar verse respondenten (zo noemen we dat nu eenmaal).
Als ze je van te voren wat vragen, zeg dan ja waar je naar eigen gemoedsrust ja kan zeggen, dus snoepen en stappen enzo, en of je tijdschriften leest, allemaal ja Haha!.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 02:17

Euh vetjes... is weet jij of dat alleen voor 18 + is, want als het voor 16 ook kan, dan wil ik dat ook wel! Lijkt me makkelijk verdiend!.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 08:56

Haha, dat schiet idd op! Ik kom ze alleen nooit tegen....