hersenbloeding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

hersenbloeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 00:06

wie heeft er ervaring met een pony/paard die een hersenbloeding heeft gehad?? we hebben nl een pony op stal, en die ging ineens omvallen en hij begon helemaal te trillen, meteen de VA gebeld, maar toen die kwam waren de symptonen weg, is ie helemaal onderzocht en ze konden nix vinden. Pony wilde ook wel gewoon eten, maar bij iedere hap viel die om later deed die dus normaal, en toen moest ie maar ff in het weiland. Pony hartstikke fris en bokken enzo!!!! ik had gezien dat ie omviel en stond te trillen enzo, en dacht haast dat ik gek was, toen de VA kwam had ie dus nix meer. Pony na een uurtje weer op stal, gaan sávonds weer kijken, en weer precies hetzelfde aan de hand!!!! direct de VA weer gebelt, en nu deed ie het ook nog toen de VA er was. hij heeft em een spuit gegeven, en de volgende dag was het weer over. De VA wist niet precies wat ie had, maar dacht sterk aan een hersenbloeding!! Hij moest 10 dgn aan de pretnisol oid hele grote pillen iig. zaterdag krijgt ie de laatste en dan moeten we kijken hoe het gaat. Wie heeft ook een keer zo iets meegemaakt???????? Ik vind het ook zo raar dat de VA niet precies weet wat ie had!!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:00

mijn pony is ooit door een hond achterna gezeten en heeft daarbij waarschijnlijk zijn hoofd gestoten (de hondenbeten stonden in zijn achterbenen maar dader natuurlijk onbekend). Hij kreeg toen ook dit soort aanvallen.Dat begon met beven en in paniek rondlopen om dan helemaal te verstijven en neer te vallen. Volgens onze dierenarts waren dit epeliptische aanvallen door een hersenbeschadiging. Dit heeft hij dezelfde dag gecheckt bij andere dierenartsen van de renbaan Duindicht en deze bevestigden dit. Het blijkt dat sommige renpaarden die zich over de kop lopen ook een hersenbeschadiging oplopen en net zulke aanvallen krijgen.Toen de pony sávonds alleen maar zwaardere aanvallen kreeg en ook blind geworden bleek te zijn hebben we hem in laten slapen.

Ik denk dat je eens een andere dierenarts moet raadplegen. Je kan een pony zo niet laten lopen. Wat als hij door zo'n aanval in de sloot valt ofzo.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:55

Ik vind jouw beschrijving ook erg lijken op een epileptische aanval. Met een hersenbloeding heb ik geen ervaring, wel met epilepsie. Mijn hond heeft dat gehad. Daar is weinig aan te doen, het kan wel zijn dat ze eroverheen groeien. Hoe oud is de pony?????

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 20:26

de pony is ongeveer een jaar of 10 en wordt eigenlijk alleen voor recreatie gebruikt. een paar keer in het jaar een dressuurproefje ofzo meer niet. Nu heeft een ander paard op een stal in de buurt hetzelfde gehad, en daar is een andere veearts bij geweest, die wist ook niet precies wat ie had maar dacht ook sterk aan een hersenbloeding. Kan dit? die VA kwam ergens anders weg, en wist niet wat er bij ons was gebeurt, maar ook die wist niet precies wat ie had. Wel dezelfde behandeling, en dat paard doet nu ook weer redelijk normaal. Zouhet een soort virus kunnen zijn???? Die mensen van de manege hebben nog maar een keer een hersenbloeding meegem,aakt, en dat leek er wel heel erg op zeiden ze, en omdat de veearts er ook aan dacht.... maar 2 in een week lijkt mij ook weer zo raar. Dat paard is ook pas 7.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:46

Ja, wij hebben dat een keer gehad op stal. Maar dat paardje viel door 1 kant heen, en dat bleef zo. Hij kon nog wel staan, maar hing met 1 kant tegen de muur. Ze hebben 'm de volgende dag naar Utrecht gebracht waar ie een paar dagen later ingeslapen is. Dat paardje was ook nog niet zo oud. Ik vind het maar een eng idee dat ze dat zomaar kunnen krijgen..

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 21:07

ja ik ook, snap ook niet dat ze nu nix mankeren (op het oog) we zullen wel zien hoe het met de pony is na zaterdag. hij viel ook steeds een kant op. maar de medicijnen werken aardig. af en toe trilt ie nog wel wat, alleen z'n lip ofzo of z'n oren heel erg

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 08:52

misschien is het geen hersenbloeding maar een virus of ontsteking. En is deze na het geven van medicijnen minder geworden?