Wie kent mijn haflinger Bertus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bertus8
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: leusden

Wie kent mijn haflinger Bertus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 22:37

Ik heb bijna twee jaar geleden een haflinger gekocht op een manege. Zijn naam was toen Bertus, deze naam heeft ie nog steeds. Ik heb hem gekocht op manege de Black's Ranch. De eigenaar was toen Bert van altena, hij haalde zijn paarden van een handelaar genaamd Kok. Bertus is hier altijd een manege pony geweest met de standaard haflinger kuren, denk ik. Onervaren ruiter's liet ie rustig in de kou staan. Hij wilde dan niet meer lopen en stond dus gewoon stil. Hij probeerde je er ook altijd van af te gooien, wat hem regelmatig lukte. Toen hij kwam kom hij nog niet zoveel. Springen vond ie niet leuk, nu wel.
Het is een haflinger van nu 8 jaar. Hij heeft erg lange manen van ongeveer een meter lang.
wie weet waar hij vandaan komt, of misschien weet iemand meer.

bertus8
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 22:11

Ik krijg vaak het antwoord: Vraag het eens aan Marianne zei heeft er jaren op gereden. Dit is niet waar zei heeft er een paar keer op gereden en ze lagen elkaar niet. Ik ben de gene die er jaren op gereden heeft en nog steeds doe. Marianne is veel later op bertus gaan rijden en ik ben er zeker van dat zei ook niet precies weet waar hij vandaan komt.
Ik wil graag concrete info.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:20

huh, ik veel op Bertus gereden? Ben benieuwd van wie je 'vaak' dat antwoord krijgt.

Op Bertus reed ik alleen als het echt moest Scheve mond . Dat we elkaar niet zo lagen kan je wel zeggen Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:19

In het topic "Manege plat" op western heb je het zelf genoemd. Misschien vandaar? Niemand zei ook dat je er vaak op hebt gereden trouwens, alleen DAT je met hem had gelesd. Het wat trouwens wel een van de blijvers toen. De meesten werden na een paar maanden weer ingeruild. Dus Bertus heeft in ieder geval een sterk karakter Knipoog en is een volhoudertje!