hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:02

Hallo,
Ik heb een fries een achtjarige merrie zelf gefokt! Ik word het soms behoorlijk zat van die henstigheid! Zoals nu ook echt je verwacht het niet maar hengstig niet te geloven! Weet iemand er toevallig iets tegen te doen, behalve dat je haar laat dekken Haha! , want dat is niet de bedoeling op dit moment! Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren!!!
Bedankt en tot reactie


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:06

Hoi, de mijne is ook hengstig, het is dan wel een tinker maar bij het losgooien in de ban leek het wel een Arabiertje, staart helemaal omhoog en showen.... Ik weet niet of er wat aan te doen is, het is de natuur hè. Honden en katten kun je laten steriliseren of castreren maar over merries hoor je nooit wat. Het is gelukkig maar tijdelijk, ik ontzie haar (en mezelf dus) maar een beetje Lachen

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:22

je kunt een merrie laten strelizeren, dit wordt wel enkle gedaan als er een tumor zit. want de monment dat ze gestrelizeerd zijn komt de merrie in haar overgang en dit is niet natuurlijk wan in de natuur kan een merrie tot de dag van haar dood en veulen krijgen.
ragna

Als ik vroeger wist wat ik nu wist had mijn leven er anders uitgezien!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:00

Steriliseren van een merrie wordt niet zomaar gedaan omdat het een zeer zware ingreep is. Paarden zijn erg gevoelig voor buikoperaties. De gevolgen kunnen makkelijk erger zijn dat de hengstigheid ooit was.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 02:52

Mmmm... even denken... dekken is geen optie, steriliseren ook niet ... dan schiet me nog maar een ding te binnen; Verkopen Extreme duivel is dat wat ? Haha!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 08:19

Verkopen wacht maar zo verkoop ik jou nog! Pas maar op! Ik vraag toch gewoon of iemand mij kan helpen!!! Jij moet natuurlijk weer met een stomme reactie komen! Kan je beter niks plaatsen Boos! Boos! Boos!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:34

Ik geloof dat Lageveld het ook niet meer wist en dat op deze manier wilde laten weten. Maar goed, het kan verkeerd vallen... Niets aan te doen
Ik heb ooit wel eens gehoord dat ze een spuit kunnen krijgen en dan ze dan een paar maanden niet hengstig meer worden. Hoe en wat weet ik ook niet precies. Ik heb het 5 jaar geleden een keertje gehoord....

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:07

Je kunt proberen het met kruiden te onderdrukken. Kijk eens op de site van de Paardendrogist.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 10:24

Bedankt voor jullie tips! Ik ga eens even kijken op de site van de paardendrogist!!!!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:09

in een paarden ziekenhuis in australie waar 140 merries in de wei naast de 40 hengsten liepen, kregen ze een soort pil, deze moest wekelijks anaal(echt waar geen geintje) worden ingebracht, met de hand was dus een kwestie van arm erin en dan een slangetjes erbij doen en dan het spul inspuiten, en ze waren niet hengstig nog drachtig. weet alleen niet of ze dat hier in nederland ook doen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:45

123-anita-123 schreef:
Verkopen wacht maar zo verkoop ik jou nog! Pas maar op! Ik vraag toch gewoon of iemand mij kan helpen!!! Jij moet natuurlijk weer met een stomme reactie komen! Kan je beter niks plaatsen Boos! Boos! Boos!



wauwie, van een beetje humor ga je écht niet dood hoor Haha!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:49

even een vraagje tussen door...
kan het als een merrie hengstig is dat haar ontlasting ook wat dunner is ,ze staat ook op het land.komt het daardoor?

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:44

Je zou provarium breeding kunnen proberen van de groene os (bij www.puurnatuur.nl te bestellen of bij van de Pigge in Haarlem te koop) en anders zou je een beetje afhankelijk van het paard klassiek homeopatisch misschien Sepia D6 of Pulsatilla D6 kunnen proberen, maar dat zou dan wel bij je paard moeten passen kwa type (dan zou ik iets meer over het paard moeten weten), dan zouden de hormoontjes weer wat rustiger moeten worden Knipoog . Suc6

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:02

Volgens mij kun je er nix aan doen.
Als jij ongesteld bent dan kun je daar ook nix aan doen. (tegen het bloedden dan)
Dan verwijder je je toch ook niet je baarmoeder.
Ik zou gewoon doen wat je normaal doet en probeer er zo min mogelijk er op te letten.
Tis moeilijk dat weet ik maar het zou toch zonde zijn als ze mischien later nooit een veulen kan krijgen.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:51

Kijk eens bij www.paardendrogist.nl. Er bestaat een middel (Bronscure) dat zorgt voor een regelmatige hengstigheid. Misschien heeft het nog meer functies... Veel succes ermee!

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:55

Mijn merrie heeft er ook enorm last van en is niet te hantere dan. Ik heb een holistische therapeute laten komen en heb een middel gekregen; bronscure van vsm werkt echt perfect! de dosering is 15-40 druppels 2x per dag. Je kan zelf kijken hoeveel bij haar van toepassing is. Wordt het erger dan verminder je de dosering. Maarik weet wat je bedoelt het is gewoon erg vervelend mijn merrie was het om de week. Wat ook nog zou kunnen (even bij veearts informeren) is een knikker inbrengen. Dan worden ze nooit meer hengstig totdat je der bijv. wil laten dekken, dan kan de knikker weer uit de baarmoeder gehaald worden. Maar deze 2 opties bleven voor mij over. Die hormoonspuiten geven bijwerkingen en helpen niet altijd en is onwijs duur. Maar ieder geval suc6 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion, lina1998, lizy29, miisshOrse en 31 bezoekers