ideeen voor springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

ideeen voor springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 18:11

Ik wil morgen weer gaan springen, maar ik heb totaal geen idee wat ik eens neer ga zetten.
Hebben jullie miscchien leuke ideeen ???

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:32

In-uitjes? Vind ik altijd wel leuk om te doen.
En anders meerdere hindernissen in de bak. Kun je mooi sturen tussen de hindernissen oefenen!

Veel plezier!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:49

Jaa, aan in-uitjes zat ik ook te denken. Is altijd leuk om te springen.
Misschien ook een dubbel? Leer je ook van springen hoor. En ook hindernissen neerzetten op plekken zodat je goed moet sturen door middel van een scherpe bocht. Of een tripple-bar (schrijf je dat zo?). Of een waaier das ook leuk. Keuze zat Knipoog

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:08

Bijvoorbeeld hindernissen op een slangenvolte, een hindernis bij A, B, en C op de middellijn. Of 4 hindernissen op een grote volte, dat is verdraaid moeilijk, maar je krijgt wel gevoel voor ritme.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:32

Diagonaal van hand veranderen en op de diagonaal een in-uitje zetten.

Wat je ook kunt doen: een parcourtje van lage hindernisjes bouwen door de hele bak heen, in-uitjes enz.. Lachen
Dit met behulp van vreemde/rare/felgekleurde attributen zoals: emmers, houten/plastic kratjes, strobalen, takken, kleding/laarzen waarmee je de hindernis 'apart' maakt, enz.
De meest vreemde dingen kun je maken maar houdt het wel veilig wat betreft het springen. *LOL*

Veel plezier! Party!!


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:51

ach zet wat neer, kan je altijd wel leuke lijntjes van maken! stuk of 10 balken achter elkaar neerleggen is goed voor de balans. ik heb vandaag ook gesprongen. onder een hindernis een blauw zeil. soms zet ik de kruiwagen eronder. of zet ik een valg bij! lekker idioot! tja je moet toch wat haha

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:05

Balkjes galoperen is ook leuk. Wordt je paardje lekker los van.
Doe gewoon iets waar jij en je paard een uitdaging in zien, dan is het altijd leuk.

Ook bekend als Kim20!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:13

Ik van het weekend toevallig een springlesje gegeven aan het dochtertje van een stalgenoot. Ik had ook een steilsprong neergezet met in het midden schuin twee balken erop. Je rijdt dus aan in een V-vorm en je moet precies in het midden springen. Je kan de V- natuurlijk ook wijder neerleggen (ik begon wijd en ging verder totdat balken elkaar in het midden van de sprong raakten). Ook eens leuk om te doen en goeie training.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers