welke opleiding doe jij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

welke opleiding doe jij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 11:21

ik sta echt paf!

zoveel mensen die paardenhouderij of sport doen.

Tong uitsteken mag ik weten waar je dat doet?
Vingers aflikken hoe lang je opleiding duurt?
Party!! stage ervaringen?

hoe zo'n dag verloopt op zo'n school?




Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:26

geen, ik werk voor mijn centen *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:41

Ik heb het precies 2 dagen volgehouden, een opleiding paardenhouderij!!
Wat een mutsen zitten daar echt verschrikkelijk..
Hallo, ik ben die en die
en ik heb op het moment een verzorgshetlander die ik 3 keer in de week doe, maar ik wil heel graag gaan fokken ofzo..

Echt moe werd je ervan..gelukkig zag ik heel snel; het licht en ben ik wat anders gaan doen, waar ik wel mijn brood mee kan verdienen!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:41

Tong uitsteken mag ik weten waar je dat doet?
In Deventer aan Hogeschool Larenstein volg ik de HBO-opleiding

Vingers aflikken hoe lang je opleiding duurt?
4 jaar

Party!! stage ervaringen?
Prima, ik heb bij Sil en Diana (zie western) stage gelopen en het was super!!! Ik heb echter ook al vervelende dingen gehoord en meegemaakt, bijvoorbeeld stagiares die in de stal moesten eten, mensen die zich vervelen en alleen maar stallen mogen uitmesten.
Echter, ik vind ook dat te veel meisjes naar deze opleidingen komen die er niet geschikt voor zijn. De paardenwereld is hard, niet iedereen kan zijn brood verdienen met de paarden en een paardenbedrijf opstarten is helemaal niet zo eenvoudig!
Denk nog eens goed na voor je met zo'n opleiding begint, liever een (betaalde) baan en paarden als hobby dan werkloos en paardloos zijn, toch???

hoe zo'n dag verloopt op zo'n school?

Als een gewone schooldag, van half 9 tot 10 over 5 mogelijke lessen.
Alleen met vakken die over de landbouw en dieren (paarden) gaan

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:26

Ik heb in zwolle paardenhouderij gedaan
nu doe ik dierenarts assisetente bij de LOI
En ik heb 2 maanden stage gelopen bij de paarden arts, ga zo 16 weken stage lopen bij een dierenkliniek, en hebbij brinkman stage gelopen, stal eeskoten, en nog een paar andere stallen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:43

ik doe nu in zwolle de opleiding paardenhoduerij dat duurt 4 jaar en ik zit nu in t eerste jaar. ik heb een half jaar bij Brinkman stage gelopen, een dag per week, en dat beviel erg goed. Morgen begin ik op de berkenhoeve in wenumwiessel en dat is dus nog afwachten hoe t afloopt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:07

Ik doe Dier en Veehouderij bij Larenstein in Deventer, zit nu in het eerste jaar. Erg leuke en interessante opleiding. In april heb ik mn eerste stage, bij een revalidatie/trainingscentrum voor paarden. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, het zijn iig erg leuke mensen dus ik verwacht dat het wel leuk gaat worden Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:14

Hey Marjolein. Zit jij ook bij Marije (van Baily) in de klas?? Ik kom volgend jaar dan denk ik ook bij jou in de klas, ga namelijk volgend jaar ook naar zwolle.

Ik zal nu eens de vragen gaan beantwoorden:

mag ik weten waar je dat doet?

Ik doe de opleiding in Tiel, die school gaat volgend jaar verhuizen naar Geldermalsen. De school op zich vind ik wat minder. Wij hebben veel gewone vakken en maar weinig vakken die echt met paarden te maken hebben. Maar ik snap wel dat je de gewone vakken ook nodig hebt. In de paardenvakken hebben we ook nog helemaal niet zo veel geleerd.
Volgend jaar ga ik in Zwolle naar school, omdat ik ga verhuizen.

hoe lang je opleiding duurt?

De opleiding die ik doe duurt 4 jaar

stage ervaringen?

Mijn stage ervaringen zijn heel erg goed. Heb een hele leuke stage gehad en nu ook een hele leuke stage. Ik loop 2 dagen in de week stage (op maandag en dinsdag). Bij mij in de klas zijn ook mensen die het helemaal niet naar hun zin hebben op hun stage. Je moet natuurlijk een leuk bedrijf hebben, maar je moet het zelf ook een beetje leuk maken.

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:27

mmm je hobby als beroep dat leek mij vroeger ook het einde.. Maar nu ben ik eigenlijk enorm blij dat ik een 'gewone' opleiding doe (rechten) en gewoon een paardje als hobby.. Paarden zijn super, maar er is nog meer in het leven toch???

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:59

Larenstein, dat lijkt me best leuk. Kan alleen vrijdag helaas niet naar de open dag, later dit jaar misschien wel.

Zit trouwens in 4 ath.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:29

Ik zit op de HAS in Den Bosch .
Ik zit in het eerste jaar en doe dier-en veehouderij.
Waarschijnlijk ga ik wel de richting paardenhouderij doen. Haha!
Ik vind het echt wel een leuke en gezellige opleiding, alleen af en toe stressend, maar ja dat heb je toch overal.

Ik ga het einde van dit jaar pas stage lopen bij Blue Bell Arabian Stud in Panningen. Ik ben benieuwd. Het lijkt me echt wel een mooie stage.

In mijn profiel staan foto's!!!


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:41

henla_tent schreef:
Hey Marjolein. Zit jij ook bij Marije (van Baily) in de klas??

ja bij haar zit ik in de klas.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:49

Bedrijfskunde en Agribusiness, paardenhouderij en management in Dronten aan de Chr. Agr. Hogeschool

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:52

ik doe een opleiding Bache en aromatherapie voor hond en paard aan de Silverlinde. Een 3 jarige deeltijdopleiding waar je een hoop leert over gedrag, voeding, anatomie en nog veel meer. Daarnaast werk ik gewoon.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:16

Ik zit niet op school.........Maar begin wel maandag met mijn AUTORIJOPLEIDING!!!!!!!! Toettoet!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 00:04

ik doe mbo dierverzorging in maasland. die heb je als 2 , 3 en 4 jarige opleiding. (nivo 2, 3 of 4 Haha! ) en ik doe de 4 jarige.. bij ons op school word ook paardenhouderij gegeven.

stage-ervaringen, we moeten 20 weken per jaar stage lopen. ik heb dit jaar bij een manege en een asiel stage gelopen, over 3 weekjes ong moeten we weer stage lopen. Het asiel vond ik wel leuk, korte daagjes Haha! maar er was weinig te doen dus weinig te leren. Manege was opzich ook wel leuk, maar daar hoor je heel vaak slechte verhalen over. het is er maar net hoe de sfeer er is en of je alleen maar de poedersuiker mag doen.. op die manege was wel leuk, alleen zal ik zelf niet zo snel meer intern gaan.
Ik wil zelf ook niet in de paarden gaan werken ofzo.

en een dag op school: VEEL lachen Haha! gewone lessen als nederlands, engels, bio, scheikunde ed zijn er ook gewoon nog. maar we hebben ook weer vakken als gedrag, hond, kat, koe ed.

nou ja, als je vragen hebt, pb


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Annash, Articuno, AVdB96, Beauuum, dezzie, DogWords, Kimm4, kimmetje26, Lightninggg, nafkedemi, Natascha, Niwla, Talishe, Tieme, Unicorn79, WendyKtH en 108 bezoekers