Cerise heeft een bijrijdster!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Cerise heeft een bijrijdster!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 19:33

Ik heb de knoop doorgehakt.
Een paard in conditie houden terwijl je zelf kanker hebt en aan de chemokuren zit, das nie zo handig, en ik werd al moe als ik Cerise alleen maar uit de wei haalde en gepoetst had, dus het ging niet zo goed met ons.

Ik vroeg aan een vriendin van mij, Marijke, of ze me 2 dagen per week wilde helpen.
Dan zou ze bijv. Cerise kunnen longeren of rijden, wat ze wil, en ik kan samen met haar opzadelen enz. en haar aanwijzingen geven. Eventueel zelf nog wat rijden als ik me goed voel soms.
Als het eenmaal goed zou gaan en ze zouden aan elkaar gewend zijn, zou ze het ook alleen kunnen doen op dagen dat ik niet kon.

Ze mag van mij priveles nemen in de buitenbak bij stal, want het is voor haar alweer een tijd geleden dat ze voor het laatst gereden heeft.
Degene die de andere drie dames bij ons op stal les geeft zou mij ook gaan les geven zodra ik lichamelijk daar weer toe in staat was, maar dat ben ik voorlopig nog niet.
Dus ik ben blij dat Marijke nu met Cerise bij haar gaat lessen. Lachen

Marijke heeft enorm veel belangstelling voor Natural Horsemanship, en de stalhoudster Hetty ook, dus die had haar al een boek meegegeven om eens door te lezen.
Ik vind het heel leuk dat ze NH met Cerise wil gaan doen!
Ikzelf doe dit ook regelmatig en zal haar er zeker in stimuleren.

Al met al ben ik dus heel blij met deze situatie.
Cerise krijgt meer conditie en aandacht, en ik kan ook vaker op Cerise klimmen zonder dat ik eerst ontzettend lang de frisheid eruit moet longeren... *LOL*

Marijke heeft erg lang niet meer paard gereden en zal een behoorlijke 'opfris-cursus' nodig hebben. Maar uiteindelijk zullen ze een hoop lol met elkaar beleven. Knipoog
Volgende week donderdag gaat ze weer mee naar Cerise en dan gaan we rijden... ben benieuwd hoe het zal gaan! Party!!


Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:42

Gaaf, dat je iemand heb gevonden, waar zoveel vertrouwen in hebt!
Veel succes met haar, en sterkte met je ziekte!

Paardentaxi Zeeland

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:55

Dit is toch een hele goede oplossing, voor Cerise, die krijgt extra veel beweging. Voor Marijke, die heeft lekker een paardje en ook nog eens voor jouw, want jij hoeft dan niet je energie in een fris paard te stoppen, maar kunt gewoon lekker gaan rijden als je je goed voelt!
Superoplossing, ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:59

Ik las in het DVT dat ze al 'wat ouder' is........ (Dit bedoel ik niet negatief, maar koppel ik een beetje met wat meer verantwoordelijkheidsgevoel dan aan een jonge bijrijder.)
Zo te lezen lijkt dat een leuke combi!

Veel plezier!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:13

Hee wat super! Hoop echt dat jullie er alle drie veel plzier van hebben!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:17

Leuk dat je een goede bijrijdster hebt gevonden.
Hopelijk klikt het goed tussen die twee.


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:35

Ha.... mooi dat je dat zo hebt kunnen regelen... volgens mij voelde je je een beetje schuldig of niet, dat je Cerise niet alle aandacht kon geven? Knipoog

Veel plezier jullie drie!! Party!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:41

Toch maar wel gedaan Dorien? Heel veel succes, ook van Karin.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:00

He wat fijn voor je dat je een oplossing hebt gevonden zodat Cerise wat meer aandacht en beweging krijgt en jij je niet meer schuldig hoeft te voelen.
Nu wordt het rijden vast voor jou ook weer wat makkelijker, nu ze weer wat vaker gereden gaat worden.
En wat die opfriscursus betreft, dat is toch niet zo erg? Kunnen ze lekker samen opbouwen en naar elkaar toegroeien!

Heel veel succes en vooral plezier jullie drietjes!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:03

Lekker dat je een bijrijder hebt,nu hoef jij je iig minder zorgen te maken om het feit dat cerise geen beweging krijgt... Veel succes met haar!! Party!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:49

dat is inderdaad een goede oplossing,ik hoop dat ze veel plezier zullen hebben samen.
en veel sterkte met je ziekte.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:55

Hee wat een goede oplossing Dorine! Nu krijgt Cerise lekker haar beweging en de aandacht die ze verdient, en jij kunt je energie wat meer in je gezondheid stoppen. Goed geregeld hoor! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:08

Hey da's geweldig nieuws!! Lijkt me een uitstekende oplossing voor alle partijen. Cerise krijgt alle aandacht en beweging die ze nodig heeft, jij hebt meer tijd om te genezen en bovendien zal je, op de momenten dat je zelf rijdt, nog eens te meer van haar kunnen genieten. Goed geregeld hoor!!

Hoe was het dinsdag?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:11

Wat enorm fijn voor je en voor Cerise.....
Lekker, dan voel je je toch minder bezorgt over haar. En idd het is voor jou makkelijker om er af en toe eens op te kruipen, lekker hoor!!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:35

Hé Dorine, wat een super oplossing, voor jullie alle drie Lachen !
Zoals ik jou nu een beetje uit al je berichtjes heb leren ken, ben je ook goed in staat om te kunnen genieten van jóuw vriendin op jóuw paard Knipoog !
Fijn hoor, ga maar lekker vaak kijken als ze samen bezig zijn Lachen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:10

Leuk zeg, een goede keuze denk ik Knipoog Heel veel plezier met z'n drietjes!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:14

Lekker dat je een goede bijrijdster hebt gevonden. Ontzettend lekker voor Cerise en jou.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 07:51

Toch van gedachten veranders en maar wel een bijrijdster genomen Lachen Heel verstandig van je, dit lijkt me de beste oplossing voorlopig. Veel succes samen!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 09:50

Fijn dat je nu toch een bijrijdster hebt. Misschien kan je zelf ook wel meer met Cerise als ze jou een beetje helpt.

Succes en ik hoop dat het goed klikt tussen haar en Cerise!

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:24

dit is toch de beste oplossing Verward
Voor het paard is het beter, voor jou, je hoeft je niet meer schuldig tr voelen dat je er niet heen kan, enz. enz. Dus perfect toch Verward

Ik kom binnenkort wel een keer meeten, goed?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 16:21

Dorine, een goede keus, Cerise zal daar een heleboel van kunnen leren, en krijgt de conditie en de aandacht die ze nodig heeft. Op dit moment heb jij alle kracht voor jezelf nodig...
En Marijke en Cerise zijn snel genoeg aan elkaar gewend...

Je suis Charlie.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:54

Ik ga met bovenstaande mee.
Lijkt me een ideale oplossing, veel plezier met z'n drieen!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:04

Na lang aarzelen heb ik zelf ook een bijrijdster voor mijn paard. Als je zelf niet al te fit bent is dat een prima oplossing. Je "hoeft" zelf niet meer iedere dag want het paard krijgt toch beweging. Je hoeft je paard niet te verkopen en kunt nog steeds zelf rijden, poetsen e.d. a;s je betere dagen hebt. Niks mis mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithje en 37 bezoekers