Familiefoto's van de puppies!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Familiefoto's van de puppies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 20:41

Naar aanleiding van de vraag van Shiloh in dit topic, hier de foto's van de familie van de pups:

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Spyke%20als%20pup(1).jpg[/img]
Papa Spyke from Masada's Home als pup. Hij is de rode.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Chantal%20en%20Spyke%20op%20strand(1).jpg[/img]
Papa Spyke (8 maanden oud) met bazinnetje Chantal.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Spyke%20in%20tuin(1).jpg[/img]
Volwassen papa Spyke.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Mama%20Spyke%20(Bjoda)(1).jpg[/img]
Spyke's mama; Bjoda Semja from Masada's Home. Zij is de liggende zwarte Shar-Pei.

Afbeelding
Mama Tut als puppie, zij was de enige blonde in het nest.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Mei%20Li%20Chin%20Midusha%20(overgrootmoeder%20Tut).jpg[/img]
Dit is Mei Li Chih Midusha, de overgrootmoeder (vaders kant) van onze hond Tut.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Oma%20Tut%20(Ninja%20Sin-Tjing-Nien).jpg[/img]
Dit is Ninja Sin-Tjing-Nien, Tuttebel's oma (van moeders kant).

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:13

Vandaar dat de pups zwart zijn, het komt maar af en toe voor in beide familie's Haha!
Wel erg leuk dat je daar foto's van hebt!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:16

dat vind ik nou echt stoere honden, alleen een beetje jammer dat het vechthonden zijn


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:26

Sannuh schreef:
dat vind ik nou echt stoere honden, alleen een beetje jammer dat het vechthonden zijn


Verward

De Shar-Pei is van oorsprong GEFOKT als waak- en gezelschapshond, In een later stadium heeft men er gevechten mee gehouden vanwege de vacht, de rimpels en de diep liggende ogen.

Het karakter van een Shar-Pei is door- en door goed (tuurlijk zitten er missers bij!), daarom kregen deze honden voor de gevechten vaak een 'extraatje' binnen waardoor ze agressief werden!

Waar haal jij vandaan dat een Shar-Pei een vechthond is?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:30

Ze zijn echt cool, Tut is een echte vechthond ook he Es Tong uitsteken *LOL*

Nee ze is echt de liefste hond die ik ken Het zijn allemaal mooie honden zeg! Die van Spyke als pup Lovers

Maar ze zien er allemaal zo anders uit als Tut Verward of ligt dat aan mij

Heeft Pappa net zo'n lief karakter als Tuttie?

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:33

Papa is wat eenkenniger, maar is net zo lief idd.
Tut is een beetje ondermaats... Haha!
(Net als Mander! Tong uitsteken )

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:35

uhm, ik snap je antwoord niet helemaal, ik heb namelijk van dominant en zo net moeten leren voor bio... (vandaag pw)

Maar dat kan toch helemaal niet, als zwart dominant is, dan kan een dier geen drager zijn voor die eigenschap, zonder die eigenschap zelf te vertonen!, ik denk dat je bedoelde dat de zwarte kleur eigenschap, reccesief is, en door beide ouders, door hun ouders is overgedragen, en dus is doorgegeven aan eht kind?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:48

Huh?! Nou wordt het me te moeilijk! Haha! Had vroegr (ja ja heeeeel lang geleden) een 9 voor erfelijkheidsleer, maar meer dan de helft is verdwenen....

Er zit veel zwart in beide kanten (zowel papa als mama dus). Het had ook een meer kleurig nestje kunnen zijn. Dat heeft ook weer te maken met homo- en heterozygoot voor een bepaalde kleur zijn.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:10

Leuke foto´s Lachen ! Vooral die foto waar Tut met broertjes/zusjes op de arm zit, vind ik echt super; die wangen van Tut Haha! !! Geweldig *LOL* !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:23

Wat een knoeperds zijn het, zeg! Moeilijk voor te stellen dat die puppiewormpjes uitgroeien tot dit formaat *LOL* .

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:26

Ow, wat zijn ze ongelooflijk schattig zeg Haha! Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 01:03

Buitenzorg schreef:
Huh?! Nou wordt het me te moeilijk! Haha! Had vroegr (ja ja heeeeel lang geleden) een 9 voor erfelijkheidsleer, maar meer dan de helft is verdwenen....

Er zit veel zwart in beide kanten (zowel papa als mama dus). Het had ook een meer kleurig nestje kunnen zijn. Dat heeft ook weer te maken met homo- en heterozygoot voor een bepaalde kleur zijn.


Okey zal ik proberen het uit te leggen Haha!

Een nakomeling, krijgt van elk van de ouders chromosomen, bij een mens zijn dit 23 chromosomen van elke ouder, chromosoom 12 van moeder, is hetzelfde soort chromosoom 12 van vader, dus in totaal heeft een mens 23 chromosomen paren... (hoeveel dit bij honden zijn weet ik niet)

Anyway, op die chromosomen, liggen allelen die zeg maar bepaalde eigenschappen vast leggen.

Laten we het hier over de kleur van de vacht hebben....
Als een bepaald allel dominant is, dan hoeft maar 1 van deze eigenschappen (van vader of moeder) te komen, waarna de nakomeling deze eigenschap vertoont (in uiterlijk)

Dus bijvoorbeeld, als jij zou zeggen dat zwart dominant is! En nakomeling krijgt van moeder een zwart allel, maar van vader een rood, dan word de nakomeling zwart.
De nakomeling kan in dit geval dus alleen niet zwart zijn, als hij van zowel vader als moeder geen zwart allel heeft gekregen....
Dus, je kunt van een dominant allel nooit drager zijn, zonder deze eigenschap ook zelf te vertonen!!!, omdat eentje van deze allelen al genoeg is, om deze eigenschap in werking te stellen

snap je het nog???

Maar, in dit geval, heb je een zwarte nakomeling, van een blonde en een rode moeder en vader... Doordat hij zwart is, heeft hij van ouders ook allelen voor zwart moeten krijgen... Dus moeten ouders allelen hebben voor de eigenschap zwarte vacht? Zou deze eigenschap dominant zijn, dan moeten ouders ook zwart zijn! Aangezien dit niet het geval is, kun je concluderen, dat het allel voor eigenschap zwart, recesief is,

Er is dus van beide ouders het allel zwart nodig! waardoor beide ouders drager zijn, van dit allel! Via groot ouders!

Ik hoop dat je het begrijpt, en zo neit, nou ik heb in ieder geval mijn best gedaan... *LOL* nog vrage??/ stel ze maar Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 01:41

cute! wat een lieve pups! Ik vind ze alleen als pup mooi helaas, zodra ze ouder worden is voor mij bij deze soort honden, de vonk weg..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 09:48

Kan gebeuren Roy Knipoog

Ik snap het nog redelijk Shiloh, alleen wat is een allel?
En ik weet niet welke kleur de ouders van mijn hond hebben, die kon ik niet terugvinden op inet.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 14:36

Een Allel is een stukje DNA, waarop gegevens zijn vast gelegd, die via processen (die te ingewikkeld zijn om uit te leggen) tot uitwerking komen en zo... Dus zeg maar op een allel ligt de informatie die zeg maar zorgt dat een pup zwart of rood of zo word...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 16:40

En een allel komt tweemaal voor. Eenmaal van de vader en eenmaal van de moeder. Jezou allel ook als een gen kunnen omschrijven...Alleen zijn allelen niet altijd gelijk. Dus in dit geval is het allel voor kleur in twee variaties voorhanden, de een zorgt voor rode kleur van de vacht en de ander zorgt voor zwart.

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:55

Wat een genitica hier Bloos
Maargoed, leuke foto's. Ik vind die pupfoto van Tut helemaal geweldig, die wangetjes! Haha! Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers