Wie is er ooit in NY City geweest?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Wie is er ooit in NY City geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 18:10

Ik vroeg me af wie er ooit is geweest? Wat hebben jullie daar gedaan en gezien? En hebben jullie bv ook in het Hard rock Café gegeten?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:16

Ik ben vorig jaar een maand naar Long Island geweest, en dus ook naar New York. Er wilde niemand mee dus ik benop eigen houtje maar de stad in gegaan, was wel heel spannend moet ik zeggen. Ik ben naar the Statue of Liberty geweest, dat eiland dat er naast ligt , naar Ground Zero, rockefeller Centre, ben omhoog geweest in The empire State Building en daar in The Sky Ride geweest (de oude versie waarbij je tegen het WTC aanvliegt..oeps) Verder ben ik naar China town geweest, Little Italy en naar een musical op Broadway. Vooral Toy's R Us op Times Square in een attractie op zichzelf.

Oh alleen al als ik er nu zo over zit te vertellen wil ik terug!!!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:34

Ik ben vorig jaar met de kesrt naar New York geweest.
Wij zijn 2x met zo'n sightseeingbus tour mee geweest en dan kun je dus ook overal uitstappen.
Ik heb het vrijheidsbeeld gezien,Ground Zero,Rockefeller Centre (met die grote kerstboom) en we zijn ook bij het heartrockcafe wezen eten.
Empite state building heb ik van buitenaf gezien en ons hotel zat aan Times Square.
Times Square is echt heel gaaf,met al die lichten en theaters.
Ik ben de laatste avond in NY naar de film the two towers geweest,heb dus ook een bioscoop van binnen gezien en die zijn groot!!!!
En Esme_27 ik heb het zelfde als jij ik wil echt supergraag terug!
Ik bene r maar 5 dagen geweest maar dat waren 5 supertoffe dagen!
Echt zodra ik het geld er voor heb vlieg ik terug en het liefste blijf ik er dan gelijk wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:47

Prima schreef:
Ik vroeg me af wie er ooit is geweest? Wat hebben jullie daar gedaan en gezien? En hebben jullie bv ook in het Hard rock Café gegeten?


Niet in NYC, maar wel in Miami FL. Uit nieuwsgierigheid ging ik naar het HRC omdat ik in Amsterdam in het HRC gewerkt heb, dat niet tot de keten behoorde.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:06

Oh ik wil altijd al eens naar Amerika, maar nu jullie dit zo allemaal vertellen WIL IK NOG LIEVER!!!

Tuurlijk wil ik ook naar new york,maar eignelijk ben ik wel benieuwd naar heel amerika, later ga ik daarnaartoe een paard kopen, en gewoon lekker een paar maandjes rondtrekken! (Te paard)

En in newyork, een hele goede mailvriendin opzoeken!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:58

Ik ben er geweest Haha! heb er niet zulke goede herinneringen aan.

We zouden in NY overstappen om richting st. Louis te gaan, het vliegtuig liet het afweten en toen moesten we in NY in een hotel slapen. We hebben ongeveer 5 uur op een bus moeten wachten en toen we eenmaal in het hotel waren kon je niks te eten of drinken meer halen en hadden we met zijn vieren 1 tweepersoonsbed

Plus dat het daar nog tien keer drukker is als ik Amsterdam en daar wordt ik al para van de drukte.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:40

Ik ben er geweest en vond het zalig! Haha!

Ondertussen wel al enkele jaartjes geleden, maar vond het echt leuk en gezellig.
Ik woon in een superboerendorp, dus dan is zoiets een hele belevenis.

Wij zijn op Ellis Island geweest, hebben Statue of Liberty bezocht enzo ... lekker standaard en die toren waar ik nu ff de naam van vergeet (kink kong zat er in die film op).

Maar het leukst vond ik de musea!, winkelen was er super en ik heb er bij een chinees met stokjes leren eten ... ze hadden niet eens vorken Haha! .
Het leukst vond ik die grote speelgoedwinkel, geen idee welke het is, maar in de wintermaanden ligt er een grote ijspiste aan die winkel ongeveer ... op het pleintje. Vergeet nu ff de naam. Daar heb ik dus echt een dag rondgelummeld ... kon je dan ook alles uitproberen. Je bent een kind, of je bent het niet é.

Ook de mensen vond ik enorm aangenaam, had op voorhand te horen gekregen dat ze afstandelijk en koel waren enzo. Maar ik heb ze vnl als behulpzaam en bezorgd ervaren ... ik snapte dus geen snars van die metro

Ik denk er zelfs aan om nog een keertje terug te gaan, want ik mocht toen dus geen café ofzo binnen.
Nu ja mocht wel, maar ze bekijken je er echt maf ... is echt NOT DONE als jonge persoon daar dan zitten, ook bvb niet aan de toog, maar aan een tafeltje moest ik dan.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:43

ik zou voor de meeste wel oppassen, als je daar zo jong heen gaat...

Je mag daar pas met je 21ste drinken Tong uitsteken niet dat de jongeren zich er daar aanhouden hoor!, maar je zit wel een nachie in de cel als je niet uitkijkt!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 20:43

Jordy schreef:
Ik heb het vrijheidsbeeld gezien,Ground Zero,Rockefeller Centre (met die grote kerstboom) en we zijn ook bij het heartrockcafe wezen eten.



Hangt daar nog steeds een levensgrote afbeelding van Sai Baba? Met de tekst erboven: Who do we love? Een indiaanse man met een hele grote bos met haar en een oranje gewaad aan. Was ff benieuwd, hoop dat je het weet.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 20:46

Belsje schreef:
Het leukst vond ik die grote speelgoedwinkel, geen idee welke het is, maar in de wintermaanden ligt er een grote ijspiste aan die winkel ongeveer ... op het pleintje. Vergeet nu ff de naam. Daar heb ik dus echt een dag rondgelummeld ... kon je dan ook alles uitproberen. Je bent een kind, of je bent het niet é.


F.A.O Schwarz heet die winkel! Idd geweldig. En die mannen met die hoge hoeden op bij de entree. Helaas is alles daar niet te betalen!

http://www.fao.com/default.cfm
Laatst bijgewerkt door Prima op 13-03-03 21:18, in het totaal 3 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:47

Shiloh ik was met mijn ouders op café, en dronk een cola. Zelfs dat is dus NOT DONE!

Lachen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:27

ben er geweest en is gewoon een ervaring op zich. Cool
Zoals ik altijd in de films en series op tv zag.. daar liep ik toen ook Sigaar
Werd af en toe wel gek van de onwijze drukte, herrie en stank etc.
( echt continu sirenes, getoeter, gebler op straat etc ) en onwisj druk verkeer natuurlijk..
Maar dat hoort er een beetje bij..
Volgens mij hebben wij toen de meeste bekende dignen die je 'moet' zien daar, wel gezien. De grotere musea, twin towers, emp. state building, broadway, ... Verward

Ga je er ook heen en zo ja hoe lang..?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:46

Fao Schwarz is the best! In Nederland is er geen speelgedwinkel die er ook maar een beetje op lijkt...echt, FS is geweldig. Een pretpark op zich!

Ik ben in NY geweest, maar vond haar inwoners nogal RUDE. Ik was kort daarvoor ook in New Orleans, en dat is een heel dromerige stad met heel bijzondere eettenten en snackshops...heel cultureel, vol traditie en voodoo...We waren er rond Halloween, en dat was echt fantastisch, al moet Mardi Gras-periode nog leuker zijn.
Ook waren we in Chicago, en dat vond ik toch wel de leukste stad. Mensen waren daar even wat normaler tegen je, en Chicago heeft ook leuke trips (Al Capone geschiedenis, NBC-televisiestudios, Oprah, Chicago Tribune).

In NY vond ik Macy's leuk om te shoppen, een soort VenD maar dan 'muuucccchhhh bigggggerrrrr". Ellis Island, Statue of Liberty, Trump Tower..tja, Ny is echt wel leuk. Vergeet het park niet. Neem de moeite om gewoon een mooie dag in dat park te gaan zitten. Niet vergeten hoor, want NY is zo druk, en er is zoveel te doen dat je het heel gemakkelijk over slaat....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:55

FAO Schwarz is jeugdsentiment voor mij. Heerlijk ronkijken daar en net zo lang jenglen bij mijn vader tot hij overstag ging. Mijn vader heeft een tijd in New York gewerkt dus ik heb erg veel van de stad gezien, helaas was ik nog erg jong dus het meeste is een beetje vaag. Ben er 10 jaar geleden voor het laast geweest dus het wordt wel weer eens tijd. (dollar staat mooi laag op het moment)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 12:13

IK was er een paar jaar geleden en heb o.a. Madame Butterfly in de Opera gezien en nog veel meer. 12 april a.s. zal ik weer door N.Y. ronddolen. O en Dees New Orleans staat bij mij no 1 op de verlanglijst, maar daar was deze keer te weinig tijd voor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 15:03

Klinkt gaaf die speelgoed winkel, doet me denken aan een speelgoedwarenhuis, die ik heel lang geleden in Londen heb bezocht, daar heb ik ook iets van 3, 5 uur binnen gezeten of zo! Die heete piccidily circus of zo! En lag in de buurt van het metro station met dezelfde naam....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 15:58

Prima"]
[quote="Jordy schreef:
Ik heb het vrijheidsbeeld gezien,Ground Zero,Rockefeller Centre (met die grote kerstboom) en we zijn ook bij het heartrockcafe wezen eten.



Hangt daar nog steeds een levensgrote afbeelding van Sai Baba? Met de tekst erboven: Who do we love? Een indiaanse man met een hele grote bos met haar en een oranje gewaad aan. Was ff benieuwd, hoop dat je het weet.
[/quote]

Nee volgens mij niet,Ik heb niets gezien.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 16:10

Lovely"]
[quote="Prima schreef:
Ik vroeg me af wie er ooit is geweest? Wat hebben jullie daar gedaan en gezien? En hebben jullie bv ook in het Hard rock Café gegeten?


Niet in NYC, maar wel in Miami FL. Uit nieuwsgierigheid ging ik naar het HRC omdat ik in Amsterdam in het HRC gewerkt heb, dat niet tot de keten behoorde.
[/quote]

Niet in NYC... ook niet in Miami, FL...maar wel in Denver, CO Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 16:51

[quote="Dees"]

In NY vond ik Macy's leuk om te shoppen, quote]

Oh ja natuurlijk Macy's!! geweldig daar ben ik in die 5 dagen zo vaak geweest! Haha!
Heb geloof ik die halve winkel leeg gekocht,ben echt shopverslaafd Haha!
Echt groot is het daar.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:06

Hoi, ik heb zes maanden net boven New York gewoond en zat daar dus elk weekend. Eind april vliegen mijn vriend en ik weer die kant op. Ik logeer daar dan bij mijn au pair-gezin waar ik die 6 maanden ook gewoond heb.
Voor foto's van New York (voor de ramp) kan je kijk op mijn website
http://groups.msn.com/fennainamerika

Echt heen gaan en in je eentje daar rondlopen is geen probleem, als je maar zorgt dat je weer weg bent als het donker wordt en niet de 'verkeerde' wijken op zoekt.
En...neem een goede gids (boekje) mee. Zoals die National Geographic of Lonely Planet.
Afbeelding

Bon Jovi rules!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:01

Afelopen zomer ben ik enkel door NY heen gereden. 2,5 jaar geleden echt de stad in geweest. Dat was echt geweldig om een keer mee te maken. Ik ben toen echt nog helemaal boven in de twin towers geweest, toch wel gek dat zo iets d'r niet meer is. Van de zomer uit het vliegtuig vandaan heb ik een andere sky line gezien dan 2,5 jaar terug. De 1e x met de torens, van de zomer zonder. Binnen kort mag ik nog een keer met m'n vader mee, ff naar New Jersey, dan door naar Belize(in midden Amerika) en dan weer terug, dan ben je wel 4 of 5 dagen van huis, dus echt rennen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:24

IK ga ook maar een weekje, eerst naar Boston, vorige keer eerst naar Washington. Maar zijn jullie dan niet verschrikkelijk van slag door dat tijdsverschil, ik lijk de eerste dagen terug altijd op een zombie

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:48

sarabande schreef:
IK ga ook maar een weekje, eerst naar Boston, vorige keer eerst naar Washington. Maar zijn jullie dan niet verschrikkelijk van slag door dat tijdsverschil, ik lijk de eerste dagen terug altijd op een zombie


Ik heb daar dus ook altijd last van,Ben vorig jaar kerst dan in Ny geweest en in Hawaii en in washington en dat in 3 weken!
Heb 11 x gevlogen en iedere keer had ik last van een jetlag vreselijk!
Kon de week toen ik terug kwam niet m'n bed uit komen,ik was zo moe en van slag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie