Buitenlandse wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Buitenlandse wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 18:31

Zijn er nog mensen die dit jaar aan APHA en/of AQHA wedstrijden in het buitenland gaan meedoen en welke wedstrijd(en) heb je hierbij in gedachten???

-Karen-

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:00

Nou, mijn lijstje weet je wel hé!? Knipoog Ik heb er zin in!! *LOL* Vooral het EK (Paints dus) weer dit jaar... wordt vast weer gezellig, en ik kan nu al water in m'n mond krijgen van de heerlijke mini donuts met suiker en kaneel! Kwijl Kwijl Kan die man niet ook naar Nederland komen met z'n standje? Haha!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:09

jaaaa, wedstrijden, leuk en gezellig. Heb er wel een paar op mijn verlanglijstje staan. Naar een aantal gaan we ook daadwerkelijk om mee te doen.

Bremen, Schlusselfeld, Slide Inn, Zilveren Spoor, Numbrecht, Kreuth.

Overigens niet alleen AQHA/APHA, ook BRPG, NRHA.

Groetjes, Gisela

Oeps en niet te vergeten NRHA Futurity Oklahoma en de NCHA cutting Futurity in Fort Worth.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 20:39

Mijn lijstje is jouw lijstje Francis, met uitzondering van Overath, dat red ik niet.....dus ik begin vanaf eind mei. Misschien heb ik wel zin om met je mee te gaan om te groomen, heb je nog een groom nodig???

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:35

Oh, je mag altijd mee, gezellie!! *LOL* En of je dan groomt of niet, dat maakt me dan ook nog niet uit... Ik ben het inmiddels wel gewend om alles in m'n eentje te doen. Knipoog Maar een groom de weet wat er verwacht wordt is wél een zegening hoor!
Heb ik al eens verteld van de NK, nog op Deurne waar alles dus vreselijk ver uit elkaar lag, waarbij ik twéé(!) 'grooms' (hubby en de eigenaar van het paard) bij me had, die allebij hun roes lagen uit te slapen, terwijl ik als een gek over het terrein crosste om op tijd klaar te zijn! Lips are sealed Frusty Boos! Ik kon ze wel...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 22:41

whoehahhhaaaahahahhaa, ja, da's ook mooi balen!!! Ik heb af en toe ook een heeeeeerlijke groom mee, slaap er zelfs mee........saampies in de auto met een handdoek voor de ramen voor de gezelligheid of we liggen in de trailer..........he, Cornelie??!?? Heerlijk om iemand mee te hebben die weet wat de bedoeling is en die de zelfde interesses heeft als jezelf, tijdens wedstrijden.....Ik ga eens even kijken of het lukt, wanneer rij je weg naar Overath???

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:36

Oh, nou snap ik waar al die Duitse data in de wedstrijd kalender vandaan komen Haha! .

Hoe zit het eigenlijk in Belgie met APHA shows Verward ?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:38

Dat zal dan vrijdagmiddag/avond zijn... Ik ga altijd samen met een vriendin naar shows en die showt haar ruin in de Halter. Ik geloof dat zaterdagochtend de breedingstock, jeugd, amateur en ruinen Halter is, en dan op zondag de merries en hengsten.
Moeten we wel even zien hoe we dat doen met rijden en slapen, want zij heeft een 'grijs kenteken', dus geen achterbankie, en we pitten in de trailer. Maar daar komen we wel uit!
Gezellig als je't redt om mee te gaan! (kun je vast een beetje 'rondkijken' voor de EK Knipoog )

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 08:56

Nou, een groom werkt soms bij mij juist helemaal niet. Ik ben een tijdlang alleen naar wedstrijden geweest en dan leer je ook wel om alles alleen te doen. Toen er wel weer eens iemand meeging brulde ze ineens: HALLO, ik ben er ook nog. Geen flauw idee wat ze dan moest doen Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:43

Paintje, op dit moment weet ik nog geen belgische APHA shows. Piet Mestdagh heeft voor zijn show geen APHA onderdelen dit jaar, wegens te weinig deelname vorig jaar. We hebben overleg gehad met Piet, en volgend jaar wordt er van tevoren contact gezocht zodat we kunnen inventariseren of er animo is voor Paint onderdelen, en dan is Piet bereid om, bij voldoende interesse, weer APHA onderdelen uit te schrijven.
Verder weet ik nu dus nog niet. Er zijn wel twee shows in Luxemburg, de eerste al begin April geloof ik. Gegevens hierover kun je terug vinden op de Duitse Paint site.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:47

Ja Cornelie, ik weet precies wat je bedoelt... Ik doe ook altijd alles zelf, en help daarnaast óók die vriendin nog eens... Als ik eerst iemand uit moet leggen hoe ik het gedaan wil hebben, kan ik het sneller zelf!
Alleen toen ik één keer met twee paarden op een show was vond ik het toch wel lastig dat ik geen groom had... al was het maar om eens met een emmer water te sjouwen...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:03

Ja, maar soms kan je je dan ook heeeeeeeel erg eenzaam voelen als je wel alleen naar een wedstrijd bent Boos!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 14:11

Daar heb ik eigenlijk nooit zo veel last van... Veel te veel mensen die ik ken en waar ik even mee klets... Haha!
Alleen als je in de inrijbak bent en je moet naar de WC of hebt toch nog even iets nodig... dan kan ik me wel eens wat verloren voelen, want ik wil dan anderen niet lastig vallen met mijn 'probleempje'... Maar goed, tegenwoordig ga ik meestal samen met een vriendin die dan ook showt, dus die kan dan wel even m'n paardje vasthouden.
Maar het is natuurlijk gewoon bere gezellig met een hele groep.
Dat vind ik ook zo leuk aan buitenlandse shows. Daar trekken de Nederlanders dan toch een beetje naar elkaar toe, ookal ga je in Nederland niet echt met elkaar om... We zijn dan ook blij met elkaars succes..."Nederland doet het weer goed!" Dan zijn we toch net zo 'patriotic' als de Amerikanen hoor! Knipoog en dat geeft zo'n lekker saamhorig gevoel.
Jammer dat dat in Nederland dan weer weg is... Dan is het toch weer 'ieder voor zich'...

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:36

Ik ga binnenkort naar Italie. Wedstrijden voor Barrel Racing in April/mei
Laatste weekend van Mei Europeese Kampioenschappen BR-NBHA in Reggio Emilia. Daar zijn tegelijkertijd ook grote en belangrijke Reining-shows ! Maar ook Roping en verschillende demo's
Groetjes Wendy

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:37

Wow, stoer hoor! Cool Dat zal trouwens ook een lieve euro kosten...
Veel succes en laat ons weten hoe het gegaan is!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:44

Zal ik doen ! Qua kosten valt het gelukkig wel mee:
Hoef alleen de benzinekosten en stalling van de paarden
te betalen en natuurlijk het inschrijfgeld, maar wanneer
ik daar ben kan ik gelukkig naast het trainen ook helpen
met werk; met de paarden....Daar heb ik dus super veel
geluk mee *LOL*
Groetjes Wendy

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:48

vanuit modena is het maar een kippestukkie. Haha!