Kun je ergens na gaan of.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Kun je ergens na gaan of.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 01:47

Weet er iemand toevallig of je ergens na kunt gaan of een pony nog leeft en waar hij zou kunnen zijn?
Een vriendin van mij mist haar oude pony en denkt soms dat hij er gewoon niet meer is omdat hij al zo oud is.
Dat moet neem ik aan toch ergens na te gaan zijn?
Heeft iemand misschien enig idee?

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:21

Als die pony een stamboek heeft, zou je dat op kunnen bellen en navraag kunnen doen. Anders kun je wellicht de DA bellen in de plaats waar het dier altijd gestaan heeft. Misschien kom je daar wat verder mee.

Toos paardloos

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:07

ik zocht laatst mijn oude E-pony, KWPN, had haar 5 jaar geleden verkcoht.
Heb het stamboek gebeld en dat konden ze zo opzoeken.
Ze mocht mij de naam niet geven maar wilde wel aan de eigenaar vragen of zij mij wilde bellen. Oude eigenaar heeft mij dus gebeld en bleek dat ze al een paar jaar dood was door zware arthrose. Wel een beetje zielig verhaal maar ik wist nu wel wat er met haar was gebeurd.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Rocamor

Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:38

je kunt het inderdaad bij het betreffende stamboek navragen. Alleen,.... dan moet de nieuwe eigenaar het paard wel op zijn naam hebben gezet. Ik ben nog op zoek naar 3 paarden en alledrie staan nog op de naam van de fokker. Dus dan schiet het (helaas) niet op.

Rockes <3

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 16:49

Oh gut het is een kruising.
Weet iemand wat vroeger het meeste werd gedaan.Onder het stamboek van de vader of juist onder het stamboek van de moeder in te schrijven?
Dan is de moeder een arabiertje,welk stamboek zou dat kunnen zijn?

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:10

poppetje schreef:
Oh gut het is een kruising.
Weet iemand wat vroeger het meeste werd gedaan.Onder het stamboek van de vader of juist onder het stamboek van de moeder in te schrijven?
Dan is de moeder een arabiertje,welk stamboek zou dat kunnen zijn?


NRPS misschien?


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:12

Je kunt natuurlijk ook een berichtje op Bok zetten, liefst met foto. Het kan zijn dat iemand hem herkent. Probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Ook al krijg je maar een klein aanknopingspunt, het is altijd beter dan niets.

Ook bekend als Kim20!

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 00:24

Inderdaad kim.
Maar dat heeft ze ook gedaan,alleen komt ze er niet verder mee.
Ze heeft nu het welsh stamboek een mailtje gestuurd en inmiddels via een andere site een mailtje gehad van een meisje die verteld dat er ongeveer een jaar geleden een nieuwe pony op de manege is gekomen die aan de omschrijving voldoet.
Dat zou kunnen want er is een meisje geweest die heeft hem twee jaar terug gekocht en daarna weer verkocht.
Ze mist hem verschrikkelijk,ondanks dat het al zo lang geleden is en ze nu zelf twee paardjes heeft.
Ze is gewoon bang dat hij niet meer leeft.
Door de enorm lange zoektocht is ze er achter gekomen dat niemand hem lang gehouden heeft en hij dus al zeker 7 keer doorverkocht is geweest.
Het is een lieve pony maar geen pony voor iedereen en ze wil ook niet dat hij het slecht heeft.
Daar kan ik inkomen en probeer haar ook te helpen maar ik weet ook niet hoe.

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:39

Misschien een advertentie op marktplaats??? Zo kwam ik een meisje tegen die op zoek was naar haar oude verzorgpony. Het was de pony van mijn nicht. Ze leefde helaas niet meer maar ze was wel blij dat ze wist wat er gebeurd was. Ik kan het me heel goed voorstellen wat ze voelt.

Ook bekend als Kim20!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:27

Als de moeder een Arabiertje is, dan zou je het bij het NRPS kunnen proberen. Ik ben ook op die manier achter de verblijfplaats van Ameretto's halfbroertjes en -zusjes gekomen. Ook het NRPS geeft geen namen van eigenaren vrij, maar omdat er nog een aantal op naam van de fokker stonden, heb ik die eens gebeld en hij kon me verder helpen. Door stom toeval kwam ik er vorige week achter dat de eigenares van een halfbroertje ook op Bokt zit, en nu is de familie compleet. Alleen de moeder van al deze paardjes zoek ik nog.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 118 bezoekers