Amor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 14:32

Wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar een paar foto's van de hengst Amor. Mijn nicht heeft nl een afstammeling ervan en ik ben benieuwd hoe paps eruit ziet.
Ik hoop dat jullie wat info hebben.

gr, lollilli


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:36

ik heb er een filmpje van op de computer!
weet alleen niet of ik die hier neer kan zetten, zal ff de site proberen te vinden!
maar heeft haar paard ook zo'n kl*tekarkater mijn paard heeft als vader Magic Owl(een bwp'er) en aan moeders kant zit Epigoon&Amor(epigoon=zoon amor) en hij heeft echt een moeilijk karakter, dominant en lui, en staakt&steigert, maar wanneer je van hem hebt gewonnen doet ie alles voor je en kan ie ook super lopen!

ik ken ook een andere nakomeling van Amor, dat paard heeft El Corona als vader, die kan ook super bewegen maar is ook een paard met karakter...
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 13-03-03 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:37

Afbeelding

dit is amor! hij is 1.69 en bruin met zwarte manen&staart, heb wel kleurenfilmpje, maar heb die site nog niet gevonden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:41

Nu jullie toch op zoek zijn naar hengsten, ik ben op zoek naar een foto van Statuar. Heb heel internet al afgezocht maar kan er niets van vinden. Kan iemand mij helpen ?

~Turbohoof Solutions ~

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:43

amor, geboren in 1959. er is zelfs een standbeeld voor hem gemaakt. stempelhengst van het kwpn

vader: herrscher
moeder: barba.

hersscher: v: heristal
m: diana

barba v: loretto
m: linie

foto van amor, toen was ie al oud hoor:
Afbeelding

prent van amor: Party!! (let op de oortjes, fiere hals)
Afbeelding

heristal: Lachen
Afbeelding

hyperion: (vader heristal) *LOL*
Afbeelding

hopelijk heb je der iets aan?

in in de strengen van ik denk jaargang 98' moet je een uitgebreid artikel vinden over z'n karakter, nakomelingen, ....

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:45

Dandy schreef:
Nu jullie toch op zoek zijn naar hengsten, ik ben op zoek naar een foto van Statuar. Heb heel internet al afgezocht maar kan er niets van vinden. Kan iemand mij helpen ?


kan ook geen foto's vinden.

mss op de stoeterij waar ie ter dekking staat/stond ???

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:51

nou de foto's die ik had, staan nu al in het topic. Ik heb ook een Amor-merrie. En alles wat ze zeggen over afstammelingen klopt wel bij haar. Ze kan allemachtig mooi lopen (veel te mooi voor mij eigenlijk, zo goed ben ik niet) en ze is allemachtig eigenwijs. Dat schijnt voor alle Amorpaarden te gelden. Maar een jurylid die zelf al jaren op Amorpaarden rijdt, stelde me gerust...ze zei....het kost vaak wat meer tijd met deze paarden, maar als ze voor je gaan lopen, lopen ze ook prachtig en doen ze het alleen voor jou Knipoog En dat begint er inderdaad op te lijken. Succes met je eigen Amor-paardje.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:54

ja, zie maar eens in sjuimpje haar topic (bij fokkerij en afstamming, over: bij welke hengst zou je absoluut niet dekken, of hoe heet die topic juist)

wat ik schreef over de uniformen en varianten (zit ook amor bloed in)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:57

Ik heb een Amor merrie verzorgt, en dat was ook een verschrikkelijke draak. Er konden 2 mensen mee omgaan.. de rest trapte ze de box uit.
Als je dacht dat je haar gewonnen had, had ze wel weer wat anders uitgevonden, vooral met rijden. Absoluut geen makkelijke maar voor mij was het een schat..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:08

haha ja Quentin is ook zo, als hij eenmaal weet dat ie voor je moet werken loopt ie super!heeft me wel ruim 3,5 haar bloed zweet en tranen gekost maar nu zijn we M2+wp maar als ik het van te voren had geweten had ik hem nooit gekocht!

en steeds denk je: nu gaat het goed, en t moment erna hang je weer met paard en al over de bakrand heen....en zo heeft ie nog meer ' grappige trucjes'

maar nu hij voor me wil werken kan ik me geen fijner paard wensen! hij heeft zeker de capaciteiten om verder te komen, of ik het kan dat is weer een andere vraag, maar met wat gewillgheid van hem, en met goed les komen we een heel eind! zou hem nu niet meer kwijt willen! ik vind dat ie wel wat wegheeft van Amor(foto's staan in mn profiel)
maar dat hebben veel amor-nakomelingen, ze hebben allemaal een bep. uitstraling en velen lijken ook erg op Amor qua uiterlijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:14

Farrington x Joost x Amor x Marco Polo...

Staken en steigeren (gadver daar heb ik echt een hekel aan) is mij ook niet onbekend.

Op stal kun je echt alles met haar doen, maar met rijden is het een draakje... Kan machtig lopen, maar je moet er wel eerst even doorheen prikken...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:25

hahaha als ik de verhalen zo lees, is het echt of ik een beschrijving van B'elanna hoor. En van de worsteling van Renske met de 'grappige trucjes' kan ik ook meepraten. Ik heb gewanhoopt. In de stal een schat onder het zadel een draak. Maar gelukkig voor mij en voor haar: het gaat goed tegenwoordig!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:30

Imker is een Appollonios x Amor.

Een schat van een dier, maar beledig hem niet, hoor! Dan keert hij je de eerste week de kont toe. Verder is Imker echt een voorbeelddier, een echte scheet.

Misschien heb je iets aan deze site, daarop staan alle hengsten zowat ingeschreven incl. stamboom en foto's:

http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/

Typ dan bij zoeken Amor in (of Imker, die staat er ook met naam en toenaam in) en je zult versteld staan van alle info die je krijgt.

Toos paardloos

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:40

Ik heb het artikel van Amor wel, die kan ik wel overtypen voor de liefhebbers, als ik weer thuis ben (ben nu op mn werk).

Ik heb ook informatie en foto's van Statuar (thuis). Mail me maar (over beide dingen).


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:44

Via Google kom je zo op die site waar het filmpje op staat.

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:42

Heb veel geduld met een afstammeling van Amor!!

Ik heb zelf een Micheangelo x Amor X Gouverneur. Ze kan echt een draak zijn Extreme duivel , maar als ze werk (en met respect behandelen!!!) werkt ze ook voor 200% mee.

Het sleutelwoord bij een Amor is echt gedult hebben. Als je gedult hebt word je ruimschoots beloond, en werkt het paard echt super voor je.

Dit is de link voor het filmpje http://www.gelderlanderhorse.nl/nederlnd/video_amor.html

A good horse is never a bad color.......

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:11


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:33

Amor is zo fantastisch dressuurbloed!! Niet voor de beginnende onervaren ruiter of pennymeisje maar vooral in de derde generatie of in de tweede is het zeer waardevol. Heb zelf een Balzflug x Pion x Amor, wat een apart diertje, in de ruimste zin van het woord!! Lips are sealed

Moet wel bekennen dat ik een Jazz x Amor kende die dus helemaal gek was, tja dubbel Amor erin natuurlijk maar ja.

Ben wel weg van wat Amor erachter in een dressuurpaard!!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:51

Suzanne F. schreef:
. Heb zelf een Balzflug x Pion x Amor, wat een apart diertje, in de ruimste zin van het woord!! Lips are sealed

EEN WAT Haha! Pion x Amor..... Extreme duivel }> Oja min en min is plus.... Haha! HELD

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:40

ik ken een fokmerrie, ook een amor, echt een eenkennig dier, en als ie denkt dat je niet te vertrouwen bent, dan slaat ie. Gelukkig kon ik er aardig mee overweg. Heb er ook paarden van gereden, allemaal zo'n karakter als de moeder. met een ervan wordt nu ook gefokt, omdat de merrie al 22 is dit is een 5 jarige burggraaf x amor. Met nog een andere merrie ook uit dezelfde moeder gaan ze dit jaar ook fokken dit is een lagos x amor. echt een nerveus vervelend dier. een jaarling uit de burggraaf x amor merrie is daarintegen hartstikke mak en heeft een super karakter (v.concorde) net of het amor bloed daar stopt...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:08

Wij hebben zelf ook een amor merrie.
Erg moeilijk paard, Niet gemeen karakter, maar erg moeilijk om te berijden, als je haar eenmaal hebt , dan loopt ze de sterren van de hemel Knipoog

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:21

Ik heb twee paarden met Amor in de derde generatie *LOL* En het zijn alletwee hele fijne dieren met een heel fijn karakter, al kunnen ze af en toe wel even iets teveel karakter krijgen tijdens het werk...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:52

ja idd, dat karakter tijdens het rijden.... Lips are sealed

maar als je ze met respect en geduld, maar toch consequent behandeld, dan doen ze alles voor je!maar ik heb vaak gehad dat ik er naast lag, of eronder lag, en dacht: dit nooit meer! toch volgehouden, en nu heb ik een superpaard! M2 dressuur en springt thuis met gemak 1.20 en ga volgend indoor seizoen springen!

maar wanneer je de ene dag alles met hem kan en je verwacht dat de dag erna te snel, dan gooit ie zo zn voorbenen over de bakrand en blijft zo 'hangen' of gaat stilstaan en doe je iets dan komt ie omhoog, en is gewoon niet naar voren te krijgen....maar ja longeerzweep erachter doet wonderen!
ben je niet eerlijk tegen hem met het rijden, dan pakt hij je net zo hard terug!
hij heeft amor in de 3e generatie, en ik moet zeggen, paarden met amor erachter vind ik echt wel wat hebben! als je die aan het werk kan zetten hebben ze zo'n gave uitstraling en ze kunnen echt super bewegen!

maar als je geen zin hebt in af en toe een 'gevecht' kan je maar beter bij Amor bloed uit de buurt blijven!

die van mij is in de omgang niet eens superbraaf, maar hij is zo slim, mn moeder is er bang van, dat voelt hij en dan agat ie expres vervelen, houdt ze hem vast loopt ie alle kantne op met haar, wilt ze zn halster omdoen dan bijt ie omdat ze 10 pogingen doet...wilt ze hem uit de stal halen gaat ie rondjes lopen zodat ze de stal niet indurft...als ze dan opgeeft zie je hem gewoon lachen!
als je gewoon normaal tegen hem doet zal ie je geen kwaad doen, je moet alleen niet 10x voorzichtig proberen het halster af te doen, maar gewoon 1x met je hand nar zn hoofd dan is t goed, doe je dat 10x voorzichtig is ie geirriteerd en bijt ie

nu ik er mee om kan gaan zou ik geen ander paard meer willen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:58

Amor! Ik had een amormerrie en die was enigszins apart. Geen beginnerspaard (hoewel ik toch wel een beetje beginner was toen ik haar kocht) Zij heeft me geleerd heeeeeel veeeeel geduld te hebben. en inderdaad als ze het doen dan gaan ze er ook echt voor.

Nu heb ik van deze merrie 3 veulens gefokt en die lijken op de merrie wat karakter betreft maar het hele scherpe is er inderdaad vanaf. Echt brave dieren. Alhoewel ik natuurlijk niet weet wat ze gaan doen als het echt serieus moeilijk gaat worden voor ze want zo oud zijn ze nog niet. Zeker de laatste want die is dus van Negro waar ook Amor inzit. Deze zijn we aan het inrijden (is braaf maar lijkt wel "apart")

Stralend de dag door.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:11

mijn paard heeft aan moeders zijden (opa) amor en ik moet zeggen dat dit een super dier is heel eerlijk en fijn en knuffelig

komt het vandaag niet, dan komt het morgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 129 bezoekers