Ik kan het gewoon niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ik kan het gewoon niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 10:51

Afvallen....

Ben vandaag maar weer eens begonnen met een poging.

Ik wordt helemaal gek, ik vlieg zowat tegen de muren op.
Ik zie alleen maar hamburgers en chips voor me. Ik heb echt zo'n honger, maar moet me inhouden.


Ik ben echt verslaagd aan eten.


Hoe kan ik afkicken?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:55

Als je af wilt vallen moet je structureel iets wijzigen in je eet gewoontes. Koop een calorien boekje en zoek daarin dingen die lekker en voedzaam zijn en toch weinig kcal bevatten. Eet veel fruit, groente, magere zuivel en vezels. Zo heb je toch een vol gevoel, krijg je voldoende voedingstoffen binnen. Om af te vallen zou je extra beweging moeten inlassen, bijvoorbeeld fietsen, hardlopen. Succes!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 11:35

Lekker is dat altijd hè. De seconde dat je aan de lijn gaat zou je de hele Mc Donalds wel leeg kunnen eten. Om nog maar niet te spreken over de chipsafdeling van de supermarkt. Alles wat verboden is, is immers tien keer zo lekker.

Zorg dat je wat anders om op te knabbelen hebt. Bleekselderij bv. is lekker pittig, worteltjes, radijsjes, (rijst)crackertjes. Of plan 'eetmomenten' in. 's Ochtends natuurlijk een goed ontbijt, met een bruine boterham. Halverwege de ochtend bijvoorbeeld een plak ontbijtkoek (zonder grote hoeveelheden roomboter!), dan een (lichte) lunch, ergens tussenin een kopje bouillon en dan avondeten. Wees trots op jezelf als je een patatje met hebt kunnen weerstaan, maar stort ook niet compleet in als dat niet is gelukt. Af en toe 'zondigen' mag best en morgen is er immers weer een dag! Zorg dat wat je eet lekker is (dan voel je je minder zielig), ga jezelf niet uithongeren en grijp niet te snel naar 'hulpmiddelen' als van die milkshakedieten. Die helpen eventjes, maar als je daarna weer normaal gaat eten kom je vrij snel weer aan. Drink vooral veel, dan zorgt ook voor een vol gevoel. En beweeg inderdaad wat meer. Vooral als het buiten lekker weer is, krijg je daar zoveel energie van. En het is ook nog goed voor de lijn!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 05:01

probeer ook eens chroom tabletten,
Voorkomt hongergevoel doordat het de bloedsuikerspiegel normaal houdt.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 05:43

Kijk asjeblieft uit met dat soort tabletten.
Ten eerste moet je afvallen door een veranderd eetpatroon en niet door tabletten. Ten tweede wil het feit dat die tabletten vrij verkrijgbaar zijn niet zeggen dat het gebruik ervan ook altijd verantwoord is.
Zie ook: [VT] Bio Chromium

Goedgekeurd onderschrift :)

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:45

Ik heb het zelfde probleem, ik ben ook helemaal verslaafd aan eten!!! Boos!

En ik weet ook echt niet hoe ik eraf moet komen! want mijn buikje begint al aardug te groeien...

Kouwgom helpt wel goed! je moet gewoon lekkere en veel kouwgom bij je hebben, dan heb je wat in je mond en je word er niet zo dik van (wel goed je tandenpoetsen natuurlijk Tong uitsteken )

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:44

ik ben ook aan de lijn en ik ga dus elke ochtend een shake drinken en smiddags eet k nix en sávonds gewoon normaal eten maar ik ben nog nix afgevallen en kauwgom helpt ook niet bij mij misschien moet je er niet opletten wat andere ten doe ik ook niet en het werkt best

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 03:32

Gewoon normaal eten is zo gek nog niet ! Daar is eigenlijk alles mee gezegd.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:18

Billy schreef:
Kijk asjeblieft uit met dat soort tabletten.
Ten eerste moet je afvallen door een veranderd eetpatroon en niet door tabletten. Ten tweede wil het feit dat die tabletten vrij verkrijgbaar zijn niet zeggen dat het gebruik ervan ook altijd verantwoord is.
Zie ook: [VT] Bio Chromium


Idd pillen en poeders zijn vaak even leuk voor het afvallen, maar vaak niet verantwoord en soms zelfs gevaarlijk.
Om echt af te vallen is de ouderwetse methode van minder energie innemen dan dat je nodig hebt.
Daarnaast om 1 kg gewicht te verliezen zul je 7000 kcal minder moeten inmemen. Dit betekent dat als je verantwoord af wil vallen dit zeer langzaam zal gaan.

Tip van dietist (toekomstig Haha! ): neem er de tijd voor!!!!


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:37

Als je echt iets 'moet' eten voor je gevoel kan je ook rauwe worteltjes oid gaan eten? Dan zit je voor je idee toch ergens op te knagen en het is een veel mindere dikmaker.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:00

Ik ken het gevoel, eten is echt verslavend, worteltjes, komkommer knabbelen werkt wel, maar dan moet het wel in huis zijn, succes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers