De stalhouder vind me slecht voor mijn hond ;)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

De stalhouder vind me slecht voor mijn hond ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:20

Mijn hond Kayleigh [imitatie Flat coated retriever] werd 4 weken geleden loops. Deze week was de loopsheid eindelijk voorbij. Ze sliep 's nachts niet meer bij de voordeur en haar doos was niet meer zo dik. Gelukkig, want nu kon Kayleigh weer mee naar stal .
Op stal bleek ook overduidelijk dat de loopsheid over was. Woody, de Jack-frutsel kreeg een grauw en een snauw toen hij haar keer op keer probeerde te benaderen en droop uiteindelijk teleurgesteld af.
Op stal hadden ze al vaak gevraagd naar mijn hond want die nam ik niet mee tijdens de loopsheid. Ik was net aan de stalhouder aan het vertellen dat mijn hond nu niet meer loops was en dus weer lekker iedere dag met me mee kon toen ik in mijn ooghoek Kayleigh met Amber [de stoere Duitse Staande] samen zag. Ik de tijd van een zucht en een vloek kroop Amber al bij mijn hond op de rug met alles in opperste staat van paraatheid. Ik nam een sprint en kon mijn hond nog net onder Amber vandaan weghalen. Voor Amber wilde Kayleigh dus nog wel een uitzondering maken Schijnheilig .
De stalhouder was het duidelijk niet met me eens: "laat die honden toch lekker mieren, je neemt ze het enige plezier af dat die dieren hebben." was zijn argument Haha! Hij wist me mooi op te naaien want ik zou best graag een nestje met van die droppies hebben Lovers en ik zou me nog bijna schuldig gaan voelen ook Knipoog . Maar ik blijf er bij; wie een hond wil hebben kan terecht bij het asiel. En daarvoor misgun ik mijn hond het enige plezier dat ze heeft Haha!


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:35

Je kan ook moeilijk elke keer als je merrie hengstig is d'r laten dekken om d'r 'n "pleziertje" te gunnen. (zou Dar overginds niet vervelend vinden hoor Haha!)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:51

Och na dat 'pleziertje' komen 17 weken ellende Haha!
Onze hond is (bewust) gedekt. Bevalling wilde niet doorzetten en ze heeft op 17 febr. een keizersnede gehad. 2 Pups en een dode. Pups zijn nu 3,5 week oud en ze begint ze langzaam aan zat te worden Knipoog

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:42

Is ze ze nou al zat? Mag Kyra er nu wel bij dan?

Je suis Charlie.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 06:59

Als je haar toch niet wilt laten dekken, is sterilisatie geen optie dan ? Ben je ook van de loopsheid af.

Vraag me trouwens af of het echt het enige pleziertje voor een hond is ? Een kwartiertje vastzitten aan een reu lijkt me nou niet het toppunt van genot ! Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:10

Nou j, liever dat ze elkaar op deze manier benaderen en 'neer leggen' Haha! dan dat ze elkaar met huid en haar opvreten. Toch?

Blijkbaar vond hij Kayleigh gewoon een lekker ding Tong uitsteken

Op zoek naar de zon!!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:14

Steriliseren een optie?

Onze hond (inmiddels dood) is daar erg van opgeknapt, maar bij haar was de loopsheid altijd een drama in 13 delen compleet met schijnzwangerschap, niet meer eten etc. En als je toch geen nestje wilt...

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:26

Margreet schreef:
Steriliseren een optie?

Onze hond (inmiddels dood) is daar erg van opgeknapt, maar bij haar was de loopsheid altijd een drama in 13 delen compleet met schijnzwangerschap, niet meer eten etc. En als je toch geen nestje wilt...

Plus het feit dat bij teven erg vaak tumoren voorkomen in baarmoeder e.d.,
dus het is ook nog een soort van behoud van je hond.

Maar Kayleigh heeft dus wel duidelijke voorkeuren Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:03

De loopsheid van Kayleigh stelt eigelijk niet zo heel erg veel voor, dus ik laat het liever zo.

En Amber is echt een schitterend mooie hond, donderbruin met een beetje wit en van die licht gele ogen Lovers Echt een lekker ding *LOL*

En wat de stalhouder betreft; die is eigenlijk hengstenhouder dus die vind dat 'gemier' van de beesten allemaal schitterend. Nou hij mag zich uitleven met zijn eigen hengsten Lachen Al dekken die tegenwoordig ook niet meer natuurlijk. Ze springen op het fantoom waarna levend wordt bevrucht. Het dekseizoen is al weer begonnen dus hij kan zijn hart weer ophalen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:04

Je hebt helemaal gelijk hoor! Als je geen pups wil moet je gewoon zorgen(zo ver dat kan) dat die d'r niet komen. Het asiel zit al vol genoeg.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:35

Buitenzorg schreef:
Och na dat 'pleziertje' komen 17 weken ellende Haha!
Onze hond is (bewust) gedekt. Bevalling wilde niet doorzetten en ze heeft op 17 febr. een keizersnede gehad. 2 Pups en een dode. Pups zijn nu 3,5 week oud en ze begint ze langzaam aan zat te worden Knipoog


17 weken?????? Verward

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:13

Ik snap het wel, dat je dat niet wil hoor!, wij hebben onze hond laten castreren, eerst wilde we dat niet, maar we werden er moe van om elke keer voorzichtig te zijn, en op te passen met teefjes en zo..

wel fijn trouwens dat je je hond mee naar stal kan nemen.... Ik ga dat echt neit doen, die hond van mij die flipt! eerst paseerde er een paard en wagen toen ik hem aan het uitlaten was, ik kon balou net houden, anders hadden die beesten denk ik geen benen meer over, in het vervolg ben ik toch iets voorzichtiger...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:37

Jippie schreef:
De stalhouder was het duidelijk niet met me eens: "laat die honden toch lekker mieren, je neemt ze het enige plezier af dat die dieren hebben." was zijn argument


Dat was een man zeker... Koe
Typische opmerking van een vent die niet aan zijn trekken komt... sorry dat ik het zeg... net zoiets als de opmerking: "sex is de jus over het leven..."

GETVER Misselijk

lekker ondoordacht.
Als de dekking trouwens goed verlopen is, was dat voor de teef toch niet zo aangenaam, want de 'ontkoppeling' is vrij pijnlijk voor de teef omdat de reu 'klem' komt te zitten, waarna of de eisprong of de lozing (welke was 't ook alweer Nerd ) vrijkomt...

sjeesus zit me hier echt over op te winden... tisnietugelovu...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biscuitje, Boemklatsch, CarpeDiem_, ComscoreBot, Jaydee_WP, Juniores, lenaa_tje, Lugea, luxx, mariettek, Saranghea, Schuur_, SentiBot en 44 bezoekers