Het leven is lijden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Het leven is lijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 06:33

Sinds zondag is mijn relatie met mijn vriend waar ik 4 jaar mee samenwas uitgelopen. Hij bleek al veel langer met slechte gevoelens rond onze relatie rond te lopen en is verliefd op iemand anders. Ik viel helemaal uit de lucht en mij wereld stortte volledig in. Nu 4 dagen verder weet ik nog altijd niet hoe het nu verder moet tussen ons en met de rest van mijn leven. Ik voel me heel erg depri en weet gewoon niet of het leven voor mij nog zin heeft. Hierbij hebben wij samen 2 paarden waar ook nog een oplossing voor gezocht dient te worden. Daar beide paarden nemen waarschijnlijk voor geen enkele van ons haalbaar is. Ook naar tijd toe, we staan op een stalling waar alles zelf moet gedaan worden, eten geven voederen, ...

Ik weet het dus momenteel echt niet en hou mijn hart vast voor de toekomst. Verder is het zo dat ik nog steeds hoop dat het ooit weer goed komt tussen ons. Ik hou namelijk heel erg veel van deze jongen en ik ben er altijd vanuit gegaan dat onze relatie voor eeuwig was. Verder heb ik er nog steeds een goed gevoel bij dat alles kan goedkomen.


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 07:35

Jeetje, wat erg voor je zeg....
Maar weet je, alles komt goed. Dit kun je nu nog lang niet zien, maar het is wel zo.

Dat je hoopt dat het goed komt tussen jou en die jongen, moet je niet doen. Hij is verliefd op een ander en een liefde moet van 2 kanten komen, toch? Als hij al niet meer voor jou kiest, is hij ook de moeite waard niet meer. Daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee...

Ik wou dat ik je kon helpen, maar met mijn 16 jaren, heb ik nog niet zo veel liefdes-ervaring. Wel heb ik genoeg nare dingen meegemaakt, dus ik kan je zeggen dat alles een keer goed komt en je met een glimlach terug kijkt...

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 07:40

Het leven is lijden
Dat is een uitspraak van de Boeda, maar hij geeft daar ook een verklaring voor: Leven is lijden en het lijden komt voort uit de begeert. Wanneer we ons vrij maken van begeerte, maken we ons vrij van het lijden.
Ik weet et of je je verdiept in het boeddisme, maar misschien kun je dit gebruiken om deze akelige situatie een plek te geven in je leven. Sterkte!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:10

eh jippie, boedDHa is geen persoon maar iets wat bereikt kan worden. zo werd siddharta gautama, de grondlegger van het boeddisme, van wie die uitspraak is, boeddha.

lore moet er zelf uitkomen. misschien met boeddhisme, misschien met hulp van vrienden, daar zijn ze voor.

Amor Vincit Omnia

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:34

Ga je niet vastbijten in iets dat er niet is, zoals gezegd: liefde moet van 2 kanten komen. Probeer zo snel mogelijk alles op een rijtje te krijgen en denk aan jezelf!

Heel veel sterkte hoor, het is niet gemakkelijk...maar je komt er vast wel!

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:40

Precies zo heb ik me ook ooit gevoeld toen iemand de relatie met mij beeindigde en ik hield echt van hem, ik dacht echt dat ik voor de rest van mijn leven erbij zou blijven. Ik werd zo depri, wilde mezelf zelfs veranderen zodat hij bij me zou blijven (en dat kan natuurlijk niet eens). Ik herkende mezelf niet eens, ook vrienden die mij zagen herkenden mij niet terug. Het heeft maanden en maanden geduurd voordat ik daar overheen was, maar je moet van me aannemen dat dat uiteindelijk wel gebeurt. Kijk, in die toestand van toen was ik zo depri, neigde niet naar zelfmoord maar op dat moment had ik er niets om gegeven als mij een ongeluk overkwam. Misschien heb je nu een indruk hoe ik er toen aan toe was. MAar er IS een toekomst voor jou, echt waar. En je zult ooit weer gelukkig zijn. Dat moet je geloven want het is zo. Je bent niet de eerste die dit overkomt, en zeker niet de laatste. miljoenen mensen zijn je hierin voorgegaan en zullen je nog volgen.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot en 18 bezoekers