grrr...mijn lieve kleine da-no

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

grrr...mijn lieve kleine da-no

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 20:22

grrr...heb sinds kerstavond een lief jack russeltje gekregen van mijn vriend! ben helemaal waus van die hondjes maar heb nu zo'n klein etterbakkie getroffen! waarom nu ik? eerst ben ik vorig jaar wegens omstandigheden gescheiden heb mijn paard moeten verkopen(nikita) en mijn bull mastiff maar die heb ik gelukkig naar een vriendin kunnen doen die een paarden bedrijf heeft. hij is daar nu DE waakhond! gaat mee op concours en vind t allemaal geweldig! had alleen nog de goeie ouwe sul van een golden die van mijn dochter is! maar ik was gewent aan 2 honden en mijn vriend wist hoe gek ik van jacky's ben! maar nu t verhaal nu kauwt hij overal aan hij is nu begonnen aan de muren na mijn bankstel mijn rieten stoelen en spulletjes van mijn meidje! en als hij nu zelf niets heeft! hij heeft zat loopt de hele dag in en uit heb achterdeur continu opstaan! en nog is hij niet zindelijk hij gaat 4 soms 5 x per dag een groot rondje lopen!! zit nu echt met de handen in mijn haar weet t niet meer! denk dat ik maar een topper van een baas moet zoeken met een boerderij of weet ik veel wat! heb al een bench geprobeert maar dan gilt ie als een klein kind! heb t bijna anderhalve week volgehouden maar ook dat werd niet minder alleen erger! iemand een oplossing? heb al veel geprobeert! groetjes priscilla

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:45

Ik denk dat je gewoon erg consequent moet zijn en ook moet straffen als dit nodig is. Elke keer na het eten kwartier wachten en dan met hem naar buiten, met steeds langere tijden. Niet in de bench zetten als hij stout is, maar hem straffen en negeren. Veel succes!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:48

Dat klinkt als een klein formaat hondje van een paar maanden oud Haha!

De ellende is dat dit gedrag nog zo gemakkelijk niet is af te leren. Bij mijn honden ging het vanzelf over toen ze wat ouder werden dus er is nog hoop. Maar daar heb je voorlopig natuurlijk niets aan.
Is er geen plekje in huis waar hij kan en mag slopen en waar je hem op kan sluiten als je de deur uit moet?

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 20:59

hij krijgt genoeg straf en weet ook heel donders goed als hij fout is!! ze liggen al in de keuken met deur op slot maar hij is nu begonnen aan mijn muren! en mijn andere hond lijdt er dus ook onder!
hij is idd nog een pup maar heb veel honden in huis gehad vanaf geboorte met honden opgegroeid en weet hoe ik er normaal mee om moet gaan maar omdat ik best nog stapel ben met mn kleine bink want hij is gewoon duvels mooi wordt ik nu stapelgek!! nieuw huisje alles opgeknapt en nu begint hij!!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:13

als ik jou was zou ik dus opnieuw beginnen met bench training, dus bench open hond zijn eten in de bench geven, koekje in de bench, speeltje in de bench alles wat leuk is in de bench, ls dit goed gaat eten in de bench, deurtje even dicht en gelijk weer open en zo opvoeren.

het slopen op dit moment, opsluiten in de keuken heeft geen zin, want dan kan hij toch slopen, zorg dat je hem continu in de gaten houd sloopt hij zeg nee of foei en geef hem iets waar hij wel op mag kauwen en beloon hem als hij op een bot of iets dergelijks kauwt.

En bedenk negatiefe aandacht is ook aandacht.

Veel sterkte met je Jack russel terrorist Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:48

He hallo
Wij hebben 3 jacky's waarvan 1 die nog geen jaar oud is.
We hebben best veel problemen gehad want slopen doen ze dus erg graag .
Je wilt niet weten hoeveel schoenen er zijn 'aangevallen' en ze hebben 2 leren banken gesloopt.
Als we niet thuis zijn gaan ze in de bench, we hebben de grootste maat bench die er is dus ze kunnen er makkelijk met z'n 3e in en ze kunnen nog spelen ook Knipoog.
De honden zijn er zo vertrouwd mee dat ze er als ze er niet in hoeven ook gewoon in gaan liggen.
We zijn begonnen met 15 min en ga zo maar door, in het begin wilden ze er niet, nu lopen ze er uit zichzelf in.
Bij jacky's moet je wel heel streng zijn want ze lopen zo over je heen.
De oudste is nu +- 4 jaar en die luisterd echt geweldig Lips are sealed.
Veel succes ermee !

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:49

Als hij nog een pup is kan het knagen aan stoelen en banken komen door zijn tantjes (geloof ik) onze hond heeft het ook gedaan en genoeg stoelen zijn vernield wij kwamen er te laat achter, anders hadden we hem een eigen knaag ding kunne geven... een blok hout of een sterke kluif. Misschien helpt het...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:54

Dat beest is aan het wisselen. Arme hond.
Geef m lekker veel dingen om op te kauwen, want dat beest heeft gewoon pijn aan z'n bekkie.
En als je een nieuwe baas voor m wil, kom ik hem wel halen. Dit vind ik echt zielig.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:21

Je had de hond vanaf het begin beter op moeten voeden. Naar een boerderij lijkt me voor jou hond ook niet echt een oplossing waar daar zal hij ook alleen maar weglopen en waarschijnlijk achter de kippen aan zitten. Zoek hulp met de opvoeding en wel zo snel mogelijk.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:22

Ik denk dat je gewoon veel consequenter moet worden voor hem..
Het zijn en blijven eigenzinnige hondjes, als je daar niet mee om kan gaan moet je er ook niet aan beginnen!!
Probeer erg consequent te zijn, zo'n hondje moet ook veel beweging hebben, ze worden niet voor niets paardenhondjes genoemd!! Ze hebben erg veel energie, en als ze niet genoeg naar buiten gaan botvieren ze hun agressie wel ergens anders op..

Probeer inderdaad opnieuw te beginnen met de bench en ga voldoende met hem naar buiten!! Zal ie van opknappen!!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:36

Als jij het na 3 maanden wilt opgeven met je hond had je er beter niet aan kunnen beginnen. Want ook dit behoort tot de mogelijkheiden en daar moet je van te voren over nadenken. Bij een Jack Russel zelf 2 x over nadenken.

Ik zou maar snel goede begeleiding zoeken met je hond en een paar oordoppen kopen voor de benchtraining. Benchtraining houdt trouwens niet in, dat je je hond in een kooi moet duwen en hem daar vervolgenshet grootste deel van de dag in laten zitten. Bouw het op met steeds een minuutje langer. Of seconden. Laat hem eruit op het moment dat hji stil is. Loop desnoods even weg als je het niet vol houdt. Maar nog beter is om het gejank voor te zijn. Ik kan hier zoveel over zeggen, maar het beste kan je een goede trainer zoeken die je hierin begeleid.

Dump je hond niet bij een ander, omdat jij een hond hebt genomen die niet bij je past. Wie A zegt moet ook B zeggen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:21

Amen!!