Mag mijn baas dit zomaar doen? Noodkreet!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Mag mijn baas dit zomaar doen? Noodkreet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 18:22

Ik ga vrijdag met vakantie. Nou is er iets waarschijnlijk nog niet helemaal af als ik vertrek.

Mag mijn baas mij dwingen om thuis te blijven ( lees: dus niet op vakantie te gaan?? ) om dit af te maken? Dus een belachelijke eis stellen tewijl hij te belazerd is om voor backup voor mij te zorgen voor als ik met vakantie ga?

Bedenk je wel dat hij mij net met 3x zoveel werk als vorige maand heeft opgezadeld..

* Nee hoor, ben helemaal niet overspannen aan het raken *

Wie weet dit? Ik ben ten einde raad..

En weet iemand hoe vaak je een werkweigering mag doen voordat je eruit gegooid word?

Heelp.. Verdrietig Ik ben zo verdrietig.. Verdrietig Wat een &^$(*&$ |u|

Volgens mij wil hij me eruit jagen ofzo.. ( vermoed ik al weken ) Verdrietig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:25

geen idee, hangt van je contract af? Wellicht heb je een soort van prestatiecontract ofzo. Kan er zo dus niets over zeggen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:26

Ik wil wel even voor je zoeken/ navragen. Nog een paar aanvullende vragen;

Waar werk je precies (of bedrijfstak), Wat voor een contract heb je? CAO? Wanneer heb je je vakantie aangevraagd? Is er toen door je baas akkoord gegeven? Hoe lang ga je weg? Heb je zelf aangegeven vervanging nodig te hebben?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:27

Als je vakantie hebt aangevraagd en hij is daar akkoord mee gegaan dan kan hij je volgens mij niet zoveel maken. Akkoord is akkoord en vakantie is vakantie.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 18:33

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Ik zit in de media.

Ik heb al voor december aangegeven dat ik op vakantie ga en hij heeft het goedgekeurd.

Verder werk ik met deadlines die iedere maand op de 24e afgerond moeten zijn.

Het gaat om een halve dag werk, die ik de 24e zou kunnen doen. De dag dat ik weer terug ben dus..

Hij probeert me er gewoon uit te werken.

Is het misschien slim om een keer met iemand van P&O te geen praten?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 18:36

Een CAO heeft dit bedrijf niet..

Verder, ik ga vanaf vrijdag tot de 23e weg.

Een backup heb ik al zo vaak om gevraagd, maar hij stopt zijn vingers in zijn oren.

Net zo goed als dat ik hier met RSI tweede fase 8 uur per dag zit in te voeren en daar niet op gelet word.

Verder heeft hij nooit een werkplekonderzoek laten doen en heeft hij nooit naar mijn stoel laten kijken of wat dan ook. Terwijl dat bij mijn collega wel gedaan werd toen zij het bleek te hebben. Bij mij werd er niets gedaan, terwijl zij een optische muis kreeg en een andere stoel.

Ik ga er maar eens werk van maken denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:45

Even een vraagje: heb je je vakantie schriftelijk aangevraagd? Dat kan door middel van een bonnetje of formuliertje of iets dergelijks, hangt er van af wat bij jullie gewoonte is. Vaak moet er voor akkoord getekend worden door een leidinggevende en als dat gedaan is, dan wist hij er dus allang van. Om het simpel te houden: het is jouw taak om je werk naar behoren te doen en het is zijn taak om de tent te runnen en daar komt nog het een en ander bij kijken, zoals inderdaad het zorgen voor vervanging of opvang.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 18:52

Hij tekent nooit voor accoord..

Ik geef het door en dan is het oke.. Volgens mij geeft hij het dan door aan personeelszaken..

Als hij gaat dreigen meld ik me ziek..

En ik heb morgen een afspraak met een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:55

oe tallie dot klinkt niet best.
Waarom heb je me niet even gebelt?
Ik weet namelijk best wel veel van dit soort dingen af vanwege mijn werk!
Dus wees slim en bel me ff vanavond ofzo!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 18:58

Als ik vanavond niet tot laat had gezeten om het af te krijgen dan had ik dat gedaan Liek..

Ik ben zo verdrietig jongens, ik geloof dat er zojuist iets in me is geknapt, kan alleen nog maar janken.. Verdrietig

Wat een onwijze |u| is mijn baas..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:59

Ja ik snap t sweety!
Maar goed je had me ook even kunnen mailen Boos!...!!!
Alsk zo trug ben van m'n paarden dan zullen we er is ff over mailen!

Knuffel en hou je rustig he!!!!!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 19:07

Angelique18 schreef:
Ja ik snap t sweety!
Maar goed je had me ook even kunnen mailen Boos!...!!!
Alsk zo trug ben van m'n paarden dan zullen we er is ff over mailen!

Knuffel en hou je rustig he!!!!!


Nauwelijks tijd om hier te kijken..

Ik ga tot half acht door en dan naar huis..

En als er morgen ook nog maar een kleins tukkie niet af is dan kan hij het lazarus krijgen.. En dat MEEN ik.. Ik zou nog even op de laatste dag over de zeik geholpen worden zeker.. Nou, mooi niet!! Boos!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:09

volgens mij mag dit, als het noodzakelijk is voor bedrijfsvoering. maar je kan het misschien via een commisie aanvechten als je het niet terecht vindt.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 19:16

Ik meld me ziek als hij het doorzet.. En dan niet een paar dagen, nee een maand, laat hij dat maar aanvechten..

Is hij gek ofzo?? Boos!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:20

Als ik het zo hoor laat je te erg met je sollen. Mijn baas heeft mij ook zo'n kunstje geflikt. Ik had al opgezegd maar ben weer teruggekomen (voordat ik gestopt was nieuw contract) en had hem gezegd dat ik tussen kerst en oud & nieuw vrij wil zijn, dit omdat ik dat erg makkelijk vind. Officieel had ik nog geen vakantie aangevraagd, maar hij was wel akkoord. Paar weken later ging hij opeens van 2e kerstdag tot de 6e januari op vakantie. Ik stond perplex, ik herhaalde dus mijn verzoek, kon hij het zich niet herinneren. Ik geloofde er niets van. Ik kreeg daar ook steeds het gevoel dat zijn vriendin mij niet mocht en toen ik het dus echt zat was heb ik in dec. ontslag genomen. Per 1 maart eerst en dan ging hij op vakantie. Er zou een nieuwe komen (we zaten met z'n tweeen) en ik zag dat niet zitten. Nu ben ik dus weg en heb ik het echt een beetje gehad met werken. Het is zo ontiegelijk debiel. Ik mocht elke keer op komen draven. Achteraf bleek dat het zinnetje in mijn contract dat overwerk gecompenseerd werd betekende dat het in mijn salaris doorberekend was. Toen ik erachter kwam dat zijn vriendin (!) meer verdiende dan ik voor 2 halve dagen per week (dus per uur gerekend, anders zou het wel heel raar zijN) flipte ik zowat. Dat vond hij maar debiel, ik kreeg een halfjaar na mijn indiensttreding een functioneringsgesprek en daarin werd ook een salarisverhoging besproken beloofde hij mij. Uit dat gesprek kwam dat ik ontslag zou nemen omdat ik de meest rare dingen gedaan zou hebben (er werd onwijs achter mijn rug om gel*ld in het hele kantoorpand, oh wat was ik pissig)... Ik was zo kwaad dat ik het liefst per direct opgestapt was. Dat had ook gekund (ik had me ziek kunnen melden), maar ik bleef liever nog zitten, waarna ik dus een contractverlenging aangeboden kreeg met een minimale salarisverhoging. Na een paar maanden heb ik toch maar mijn ontslag genomen...
En zo erg was dat allemaal nog niet eens, dat van jou klinkt veel l*lliger. Ik heb niet altijd eerlijk gezegd wat ik vond & voelde, maar ik ben wel blij dat ik nu gewoon ontslag genomen heb en er nu niet meer hoef te werken. Ik zit liever via een uitzendbureau in een fabriekshal dan dat ik nog 1 voet in dat kantoor zet... Gewoon op vakantie gaan, stoom afblazen en laat ze maar kakelen. Als je bereid bent het meest rotte werk te doen dan is er altijd werk, en met een beetje creativiteit kom je al een stuk verder. Laat ze maar kletsen... take it easy, take a sisi Knipoog

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:25

Mijn baas is ook zo'n banketstaaf. Ik heb een zweepslag en nu hoor ik dat hij achter mijn rug om banketstaaf. Een zweepslag is een ouwe wijfen kwaal en ik ben toch al niet zo'n sportief typje! Nouja zeg!
Omdat ik wat dikker ben ben ik nog niet onsportief! Ik sport 2 uur per week buiten het paardrijden om.
Volgens mij mag het wel wat hij doet maar of het netjes is is een tweede!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 19:28

Zoals gezegd.. Ik meld me ziek.. Ik ga naar de dokter en zal daar eens een flink staaltje acteerwerk laten zien.. Laat me gewoon echt ziek verklaren..

En dan is hij de banketstaaf, want hij heeft geen backup en totaal geen idee van wat ik doe.. Dan zal hij helaas intern iets op moeten lossen.. En helaas voor hem is dat niet 1 2 3 gepiept, want ik heb de twee maanden inwerken heel hard nodig gehad toen in aan deze baan begon..

Bovendien, er zit een flinke diepe gedachte achter mijn werk, een hoop rekenwerk en heel veel preciezie. Als je zomaar wat doet kan dit heel veel geld kosten..

En ik weet het, voor mij 10 anderen, die illusie heb ik echt niet.. Maar ik weet wel dat ik het hem errug moeilijk kan maken hoor.. }>

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:33

Ha Ha die laui is ook wijs.......onwijs.....!!!! Wat zijn we nou toch eigenlijk allemaal aan het doen bij die achtelijke bazen......je hebt gewoon gelijk. Als je een goede kracht ben kan je overal werken en hoef je niet bij zo een minkukel te blijven werken

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 19:37

Ik blijf hier nog heel eventjes zitten.. Totdat ik zeker weet hoe het met die oorlog in Irak afloopt.. Mij is geleerd dat als je veilig zit, je beter even kan blijven zitten.

Oorlog is de nummer 1 reden om mensen eruit te knikkeren.. Daarom zit ik hier nog wel even best met mijn contract voor onbepaalde tijd.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:57

Als jouw baas dit schriftelijk heeft toegezegd en jij daarna de vakantie hebt geboekt dan mag jouw baas niet weigeren om jou op vakantie te laten gaan (je dus op het bedrijf te houden). Of hij moet voor alle kosten opkomen die jij nu moet maken doordat je moet annuleren.
Zijn jullie de verlofaanvraag niet schriftelijk overeengekomen, dan gaan de belangen van het bedrijf voor, vrees ik.
Conclusie: laat alle afspraken die je maakt zwart op wit vastleggen. Dan kun je in principe nooit voor verrassingen komen te staan.

En ja je ziek melden. Je kunt het gooien op overspannenheid, maar je kunt ook in grote problemen terecht komen door je "niet echt ziek" te melden. Denk maar eens aan alle stappen die je moet ondernemen (wet verbetering Poortwachter) als je boor langere tijd ziek bent.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 20:08

Mikkie schreef:
En ja je ziek melden. Je kunt het gooien op overspannenheid, maar je kunt ook in grote problemen terecht komen door je "niet echt ziek" te melden. Denk maar eens aan alle stappen die je moet ondernemen (wet verbetering Poortwachter) als je boor langere tijd ziek bent.


Hoe bedoel je dit precies?

Is overspannen zijn in combinatie met RSI tweede fase niet genoeg?

Of moet ik eerst depressief zijn?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:21

Mijn kennis van dit soort wetten en regels is inmiddels wat verouderd ben ik bang maar het was in elk geval zo dat wanneer de bedrijfsvoering daadwerkelijk in gevaar kwam vakantie van een werknemer ingetrokken mocht worden. Maar dan moet de werkgever wel met hele goede argumenten kunnen aantonen dat het van groot belang voor het voortbestaan van het bedrijf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:23

Bovendien moet de werkgever dan ook wel aan kunnen tonen zich ingespannen te hebben om vervanging te regelen? Dat lijkt mij dan ook wel aan de orde, of heb ik het mis??

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 20:28

Hij heeft nooit de moeite genomen om backup te verzorgen.

Ik hou in deze kl*te toko 37 tv kanalen in mijn eentje overeind. En dan mij vakantie ontzeggen?? Haha, niet in mijn tijd!!

Dan zoekt hij maar een uilskuiken die dat wel pikt..

Hij kwam daarnat nog even mijn kantoor in, heb hem niet aangekeken en gezegd dat ik er even niet over wil praten. Laat hij het maar bekijken, morgen deponeer ik een klacht over hem op hoger niveau.

Mij een beetje bedreigen met me niet op vakantie te laten gaan..

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:32

Lovely schreef:
Bovendien moet de werkgever dan ook wel aan kunnen tonen zich ingespannen te hebben om vervanging te regelen? Dat lijkt mij dan ook wel aan de orde, of heb ik het mis??


Dat lijkt mij wel ja. Als de werkgever niets heeft gedaan om die situatie te voorkomen kan hij dat volgens mij niet zomaar in de schoenen van de werknemer schuiven door simpelweg een vakantie in te trekken.