handen stil * zucht * ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

handen stil * zucht * ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 16:11

Hoi!

Ik heb er heel erg veel moeite mee om mijn handen mooi stil ze houden, Als mijn pony mooi rond, voorwaarts en ontspannen loopt loop ik er nog heel erg mee te wiebelen. Ik trek mijn ponyniet constant in de mond, maar ik denk dat ze het best een vervelend gevoel vind. Ze reageert er verder niet op ( meestal dan ) want ze gaat niet 'nee' schudden ofzo. Ik heb het zelf ook helemaal niet in de gaten dat ik ze beweeg en ikdoe het ook niet bewust. Iemand tips waardoor ik ze stiller leer houden?

(L)


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:33

iets op je handen of ed doen waardoor je eraan denkt.
bv: een stipje op teugels of handen.
succes ermee!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:54

je kan eventueel oefenen met een glas water in je hand ofzo, en dan zoveel mogelijk erin te laten natuurlijk.
verder denk ik, ik kan het mishebben, maar als je hand beweegt, dat er meer beweegt.
maargoed, heb je iets om op te oefenen. suc6 ermee
greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:02

Als ie iets langere manen heeft, een plukje vast houden in beide handen en deze continue strak houden en niet op en neer laten dansen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:47

Je kan ook proberen je pinken op de hals te houden zo moet je je handen wel stil houden, ik had er ong. een jaar geleden ook last van en toen heeft mijn instructeur samen met mijn instructrice besloten om mijn pinken op op de hals te laten rusten, en dat heeft bij mij heel erg geholpen!!!!!! Pling

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:49

Ik geef altijd het volgende aan mijn klanten mee:

Onderkant van je handen (dus je pink en je muis) op de voorkant van je zadel houden. Let erop dat je je handen er niet op gaat vastzetten. Het beste is om iemand ernaar te laten kijken als je aan het rijden bent, omdat het een gewoonte is die je moet afleren. Laat degene je er constant op wijzen als je weer in de fout gaat.

Het is moeilijker een slechte gewoonte af te leren, dan een goede aan te leren...

LauriesC
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:04

Staat misschien heel dom maar is uiterst efficient. Bij de Spaanse Rijschook trainen ze dit ook op deze manier.

Neem een middellange dressuurzweep en houd deze rechtop in de beweegelike hand. Op deze manier zie je de bewegelijkheid van je hand zonder dat je naar beneden hoeft te kijken. Dit omdat de zweep in je gezichtsveld ligt als je voor je uit kijkt. Staat erg raar is in het begin best moeilijk, maar het werkt wel.

succes

Dressage is Art.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:32

Dat met die zweep in je handen heb ik ook wel gedaan, bij een dressuurzweep is het het meest effectief, als je handen niet stil zijn zwiept de zweep in je gezicht!!
Erg confronterend als je het voor het eerst doet (ik sloeg mezelf dus behoorlijk in mijn gezicht)! Bloos Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:38

Is ook een goeie inderdaad!\Als je het helemaal spannend wilt houden (je kan bijvoorbeeld en wedstrijd ervan maken!) kan je een glas met water in je hand houden...!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:47

Het bokriempje schijnt hier heel goed voor te werken. Heb het zelf nog nooit gebruikt.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:34

bokriepje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:48

bokriempje:
een riempje door de ogen aan de voorkant van je zadel.

Je hebt daar officiele riempjes voor, maar een sperriempje erdoor halen gaat ook goed.
Dat doe ik ook altijd met paarden zadelmak maken.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:09

ben je dan niet gauw geneigd om je handen plaat te leggen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:13

op het moment dat ik het gebruik bij een bokkend paard, gebruik ik het alleen om me vast in het zadel te trekken, hoe kan me dan erg weinig schelen Haha!
Ben dan al blij dat ik blijf zitten.

Om je handen stil te houden moet je idd het riempje niet echt vastpakken.
Maar bv je pinken er tegen willen houden of als dat niet lukt je pinken erdoos steken.
Dit is alleen niet aan te raden bij een paard wat veel met het hoofd gooit. Scheve mond

En met die trucjes moet je opletten om niet je handen vast te zetten.
Maar je leert wel het idee krijgen, waar je handen moeten blijven.

Zo mijn verhaal is nu idd pas beter af Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:49

tineke bartels gebruikt zo'n 'bokriempje'

zit je wel goed? zit je wel volledig ontspannen en kan je je lichaamsdelen afzonderlijk van elkaar laten bewegen? meestal gaat dit met onrustige hand gepaard.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:11

bokriempje hou ik me aan vast als ik op een jong paard zit, de eerste paar keer Haha! helpt goed hoor.

alleen inderdaad goed opletten dat je duimen het hoogste punt blijven zonder bokriempje

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:06

je kunt ook elastiekjes aan die ringentjes van je zadel maken, en daar je handen doorheen doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:21

ik heb daar vasndaag eens over nagedacht en eigenlijk zijn die bokriempjes niet eens zo goed. want dan volg je de beweging van het paard toch helemaal niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 01:45

Een alternatief is om je ene duim vast te houden met de duim en wijsvinger van je andere hand. Je ene duim dus over je andere. Dan hou je je hand makkelijk wat stiller zonder dat het ten koste gaat van je veren.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 17:43

Heel erg bedankt voor alle tips!
ik ga er hard aan werken en zal eens wat maniertjes uitproberen!

(L)

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:41

kattebeest schreef:
tineke bartels gebruikt zo'n 'bokriempje'

zit je wel goed? zit je wel volledig ontspannen en kan je je lichaamsdelen afzonderlijk van elkaar laten bewegen? meestal gaat dit met onrustige hand gepaard.


En het leukste is dat ze het bokriempje ook gebruikt om haar zit te verbeteren. Erg handig dus eigenlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 64 bezoekers