Bloed verlies tijdens drachtigheid??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Bloed verlies tijdens drachtigheid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 12:07

Ik verzaorg een merrie die voor het derde jaar achter elkaar een vuelen verwacht. Bij de eerste ging alles goed. En bij die van vorig jaar ook tot een paar weken voor de uitgerekende datum. Ze begon wat bloed te verliezen.
Het veulen was daarna ook twee weken te vroeg geboren. Maar ma en dochter waren kern gezond, behalve op die bloeding na dan. NIet veel bloed verlor ze. Maar als ze had gelegen, lag er een beetje in de stal.
Toen het vuelen was geboren bleek er iets raars in de nageboorte te zien. We weten niet wat dat was.

Nu is ze weer drachtig en in november/ december begon ze weer bloed te verliezen. Weer hetzelfde. Dat si 3 weken gebeurt en daarna heeft ze het niet meer gehad (afkloppen!!)

Ik vraag me af wat het kan zijn?! Ik kan geen dierenarts vragen, omdat het niet mijn paard is. Maar de baas denkt aan een poreus bloedvat in het geboorte kanaal. Kan dat????

Ze moet in mei haar veulen krijgen, en ik hoop zo dat ze geen bloeding meer krijgt. Ze is trouwens tijdens die bloedingen niet anders, en gewoon zichzelf.

Weet iemand wat het kan zijn??????????//
bedankt


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:10

Heb wel eens gehoord dat de placenta te vroeg kan loskomen, en dan meteen met het veulen meekomt.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:24

Hoi,

toevallig dat er in de Strengen (van 7 Februari dacht ik ) een stuk staat over de zwangerschap. Ik heb zelf geen drachtig paard en heb het stukje maar vluchtig gelezen.
Er staat inderdaad iets in over bloedverlies tijdens de zwangerschap. Als ik het me goed herinner: Enkel druppels bloedverlies kan geen kwaad, dit komt doordat er minder ruimte is en daardoor wel eens een adertje kan springen.

Maar misschien dat er iemand is die het voor je kan opzoeken??

Succes,

Jola

Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:40

Bij ons op stal zeggen ze asl een een paar weken voor de geboorte wat bloed komt dat het dan een merrie veulen wordt.. of het waar is weet ik niet maar bij al onze paarden is het tot nu toe wel zo dat als ze bloed verloren dat het dan een merrie wordt.. Het kan natuurlijk ook maar geklets zijn..

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 20:57

Het was vorig jaar wel een merrie Haha! Mischien toeval, mischien niet. Klinkt wel grappig. Zal eens kijken of het deze keer ook een merrie wordt. Aan ene kant hoop ik wel, aan andere kant niet.

Ik schrok me wel rot toen ik voor het eerst het bloed zag. Maar ze heeft er gelukkig zelf geen last van. Ik hoop dat ze nu niet meer gaat bloeden en dat het allemaal goed verloopt!

Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 08:47

ja ik hoop het ook voor je.. Wanneer moet het veulen komen?? Nou laat ons ff weten wat het is geworden als het er is zou wel grappig zijn als het weer een merrie wordt misschien is het dan tog waar..

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 09:39

In mei. Ik weet niet eens wanneer ze precies is uitgerekend. Ik moet het maar even aan haar baas vragen. Zelf hoop ik in de eerste week van mei, omdat ik in de laatste week een week op werkweek ga!! En ik wil er wel dolgraag in de buurt zijn!
Ik houd jullie op de hoogt!!!!!!!!!!
(mei duurt nog best wel lang, zucht.....)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:21

Hoi!

Ik heb gisteren dat artikel nog eens gelezen en het schijnen een soort van "spataderen" te zijn. Als het bloedverlies enige druppels per minuut is dan kan het geen kwaad alhoewel het nooit kwaad kan een da er naar te laten kijken. Bloedverlies na de bevalling moet wel serieus genomen worden aangezien er dan iets gescheurd kan zijn.

Groetjes,

Jola

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 14:48

Bedankt allemaal!
Ze had geen bloedverlies na de bevalling. Alleen tijdens drachtigheid. En niet zo veel. Maar vooral met liggen had ze het erger en met rijden of beweging leek het te worden opgewekt. Ik ben blij dat ze het nu niet heeft, en ik hoop dat het zo blijft!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:03

Mijn merrie had vorig jaar ook licht bloedverlies, niet echt rood maar eerder roze, en maar enkele druppeltjes. dat is begonnen in maart geloof ik en ze moest begin april, ze was 25 dagen overtijd uiteindelijk maar heeft toch een gezond merrietje gekregen Lachen

ik was ondertussen al boeken gaan kopen en raadplegen (was de eerste keer dat ik een drachtige pony had) en daar stond ook in dat enkele lichte druppeltjes geen kwaad konden, meer en donkerdere wel ... Maar dat staat hierboven al uitgelegd.

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:32

een merrie bij ons op stal had het vorig jaar ook, het was haar eerste veulen maar de veearts zei dat we het wel in de gaten moesten houden maar dat het niet zo heel veel kwaad kon. Er is uiteindelijk wel anderhalve week te vroeg een kerngezond hengstveulen geboren!!

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 12:43

Het is nu weer zover, ze is weer bloed aan het verliezen. Helemaal niet veel, een drupje op haar been maar in stal kon ik niets vinden. Ik hoop dat het vuelen snel komt! Ben benieuwd! Ze is in twee dagen al wat dikker geworden, dusse!! Ik ben benieuwd!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:39

Maar is het echt rood of eerder licht roze?


Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 16:34

Het is echt rood. Ze heeft het nu nog niet zo erg. Een druppel aan haar been, en wat druppels op de plek waar ze heeft gelegen. Ik hoop dat het zo blijft. Ze is ook errug dik op dit moment - lijkt dikker dan vorig jaar Tong uitsteken Ik ben benieuwd. Maar ze heeft wel wat last van haar buik, ze is namelijk een beetje sloom. Wel allert, maar niet echt een snelle met het stappen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Donnatella, Igniss, Loe_Loe, Moonlight17, Wijzig123 en 143 bezoekers