Hoe duur is hoofdstel laten maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Hoe duur is hoofdstel laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 13:36

Een tijdje terug voor de 2de keer m'n nieuwe hoofdstel gebruikt, en ja, Passion moet het meteen weer kapot maken
Het is gelukkig wel makkelijk te maken lijkt me, maar hoeduur is zoiets ongeveer?
gaat dat ook gewoon bij de schoenmaker?

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:22

Boogiegirl schreef:
Een tijdje terug voor de 2de keer m'n nieuwe hoofdstel gebruikt, en ja, Passion moet het meteen weer kapot maken
Het is gelukkig wel makkelijk te maken lijkt me, maar hoeduur is zoiets ongeveer?
gaat dat ook gewoon bij de schoenmaker?


Ja, ik heb ook een keer(4x Tong uitsteken ) me halster bij de schoenmaker laten maken denk dat hoofdstel dan ook wel kan Knipoog

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:29

Ik heb het ook gewoon bij de schoenmaker laten doen, destijds voor maar een paar gulden. Scheelt heel wat als je het daar laat doen ipv een ruitersportzaak!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:16

mij eerste hoofdstel is in een half jaar tijd 3x van nieuwe bakstukken voorzien, 4x de neusriem laten stikken... euh... en mijn hoofdstel nu leeft nog steeds en nog in nieuw staat Lachen
Zou er even mee langs een zadelmakerij gaan *zit bij mij om de hoek, dus dat scheelt* die kan zien of het te maken is.
Mij kosten het een euro, bij meer werk wat meer....

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:52

Ja idd... bij een zadelmaker ofzo.. kost haast niks hoor...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:35

nieuwe lus voor sperriem aan neusriem is 8 euro. Meer weet ik niet, maar is een indicatie. Is bij een echte zadelmaker, dus wel vakwerk

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:45

Toen mijn teugel kapot was bij dat stukje wat je door dat gespje moet halen Knipoog heeft de schoenmaker voor € 3,20 een nieuw stukje leer eraangezet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:34

Ja hoor, met een beetje geluk kan de schoenmaker het zo fixen.
Voor kleine reparaties ga ik ook altijd naar de schoenmaker omdat de ruitersportzaak bij ons in de buurt erg duur is met reparaties.
Daar komt nog bij dat ik dan m'n hoofdstel / halster etc. bijna een week kwijt ben en dat is best wel lastig.
De schoemaker repareert het terplekke (althans, dat is bij ons zo), is goedkoop en maakt alles netjes in orde !