Zweepslag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Zweepslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 19:25

Ik heb heel vaak last van mijn kuit na het rijden. Onder het rijden krijg ik dan een soort kramp, het is wel snel weer over. De volgende dag doet het soms zo veel pijn dat ik mijn been niet eens meer kan strekken.
Als ik dan een tijdje loop en beetje rek gaat het wel beter. Het duurt een paar dagen voordat het over is.
Zou dit een zweepslag kunnen zijn of een voorbode daarvan? Of zou het gewoon een zwakke spier zijn die ik steeds verrek?
Ik heb best sterke kuiten dus dat is het niet.
Wie heeft hier een beetje verstand van?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 20:45

niemand????

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:51

Nee sorry, ik heb er totaal geen verstand van. Ik dacht eigenlijk dat een zweepslag alleen in je nek voorkwam. Verward Ik hoop voor je dat een andere bokker je verder kan helpen!!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 21:10

Ja het kan idd ook in je nek. Mijn moeder heeft het ook in haar nek en in haar kuit gehad.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:28

Het kan inderdaad een voorbode zijn van een zweepslag.Ik heb vorig jaar 2 x een zweepslag gehad in de zelfde kuit ,maar wel op verschillende plaatsen.De eerste x had ik al een tijdje een soort spierpijn in mijn kuit en toen ik een sprintje trok(wat je niet moet doen als je 42 bent) met de paarden binnenzetten was het op een gegeven ogenblik net alsof er iemand een schop tegen mijn kuit gaf en de volgende pas kon ik dus niet meer zetten.Ik ben toen naar de dokter geweest en moest eerst op rust ,toen met krukken lopen en toen fysiotherapie.De tweede x was toen ik een trap van een pony kreeg tegen mijn andere been en ik opzij sprong.Ook toen sprong de zweepslag er in.Zelfde traject.(allen was ik toen aan twee benen kreupel en blauw(want blauw wordt het ook!).

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 09:25

Maandag kreeg ik weer zo'n pijnscheut, dinsdag weer gaan rijden en nu kan ik dus niet meer lopen! Ik moet zo naar de dokter, de ass dacht wel dat het een zweepslag was. Ik kan helemaal niet meer strekken en lopen en autorijden gaat ook niet echt meer.
Als dat zo is betekent dat 6 weken niet rijden!!!!!! Gister hoopte ik nog dat het donderdag over zou zijn zodat ik kon rijden, niet dus.
En dat terwijl ik er net een bijrijdpaardje voor 1X per week erbij heb. Straks gaan ze een ander zoeken, dat zal ik ook wel kunnen begrijpen. Ze waren al zo lang op zoek.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:21

Kan een overbelasting van je spieren zijn. Tip: slik Magnesium. Vult de behoeften van je spieren aan. Je kan het preventief slikken (bv voor een wedstrijd, of een zware training), maar ook als je stijf bent.

Succes!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 10:50

Bedankt. Ik vind het alleen zo vreemd. Ik doe al jaren aan aerobics, ook steps, daar krijg je hele sterke kuiten van.
Ik heb het dus alleen met paardrijden. Ik ben wel pas weer begonnen na een stop van 5 jaar, misschien dat het daar aan ligt.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:59

Kan inderdaad. Heb zlef ook een break van 2 jaar gehad en het heeft me ont-zet-tend veel moeite gekost om weer eens fatsoenlijk door te zitten!!!

En als je inderdaad onmiddelijk weer enorm je best gaat doen met rijden, krijgen je spieren natuurlijk een klap. Ook als doe je aerobics, je gebruikt je spieren toch anders. In feite wordt er bij paardrijden vaak vergeten eens te stretchen en op te warmen, terwijl dat bij andere intensieve sporten juist wél wordt gedaan! En de spieren worden vaak eenzijdig belast, waardoor de ruiter een soort van RSI kan krijgen. daarom is het aan te raden toch een andere sport erbij te doen.

In feite wordt er meer aandacht aan de opwarming van het paard geschonken, dan aan die van de ruiter. Vreemd eigenlijk, he?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 12:43

Het is dus wel een zweepslag! oliebol. Het kan enkele weken duren. Ik baal hier ontzettend van. Ik kan zeker deze week niet naar Mikado en mijn nieuwe bijrijdpaardje kan ik ook wel vergeten denk ik. Het ging allemaal net zo lekker.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:47

Sterkte ermee!!! Knipoog

Ik zal voor je duimen dat je er weer snel bovenop komt!