marktonderzoek mbt stallingsgeld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

marktonderzoek mbt stallingsgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 08:08

Even een klein markt onderzoekje en ik ben erg benieuwt naar jullie antwoorden.

Stel : er is een manege / pension stal gelegen 900 meter van de Noord-holandse duinen en 20 minuten van het strand.Er is een binnenbak bij en de huisvesting van de paarden is op een zo natuurlijk mogelijke manier(in Nederland ).Dat houd in dat de paarden dag en nacht buiten lopen , een grote rust/slaap stal hebben waar ze zelf in en uit kunnen lopen en het voersysteem is volledig automatisch dmv een chip in de halsband waardoor de paarden het voer(kracht en ruwvoer )verdeeld over 24 uur in kleine porties krijgen.

Dit houd dus voor de eigenaar in dat het paard niet stijf van stal komt , geen stapmolen nodig heeft en een paard krijgt dat fysiek en geestelijk in balans is en als de eigenaar een dag geen tijd heeft om te rijden of om langs te komen is dat voor de beweging die het paard nodig heeft geen probleem.

Verder is er nog een verlichte buitenbak,kantine en afspuitplaats en voldoende parkeergelegenheid voor auto en trailler.De paarden kunnen gebruik maken 6 hectare weiland.

Mijn vraag:zouden jullie daar 325 euro pm aan stallingsgeld voor over hebben?

Vriendelijke groeten ,Boontje
Laatst bijgewerkt door boontje op 12-03-03 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:15

Nee, absoluut niet. Dit is een lage-kosten systeem. Die krachtvoerautomaat is 2e-hands te krijgen van een melkveehouder die ermee stopt. Dus daar zou ik geen torenhoog bedrag voor willen betalen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:26

Ik ook niet, soms is het wel fijn als je paard eens een eigen plekje heeft vind ik.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:35

nee, ik betaal nu 230 en daarvoor wordt mijn paard iedere dag in de wei gezet, heb ik een stal van 4 x 4 met uitloopje en zoveel stro als ik wil, voer is inclusief. Binnenbak, buitenbak en roundpenn + prachtige uitrijmogelijkheden. Maar 230 is wel het maximum dat ik wil/kan betalen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:53

Absoluut niet, dat lijkt het mij echt niet waard. Bovendien vind ik de risico's van groepsstalling veel te groot, één van onze paarden presteert het om altijd in elkaar getimmerd te worden, hoe groot de ruimte ook is. En bovendien wil ik zeker in de winter m'n paarden niet 24/7 buiten hebben, dan zou ik ze van kop tot kont in dikke dekens moeten verpakken en dat kost me bij m'n fjord bijvoorbeeld weer d'r manen.

Ook voor een lagere stalprijs zou ik niet geinteresseerd zijn in dit systeem.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:19

Sonja schreef:
Absoluut niet, dat lijkt het mij echt niet waard. Bovendien vind ik de risico's van groepsstalling veel te groot, één van onze paarden presteert het om altijd in elkaar getimmerd te worden, hoe groot de ruimte ook is. En bovendien wil ik zeker in de winter m'n paarden niet 24/7 buiten hebben, dan zou ik ze van kop tot kont in dikke dekens moeten verpakken en dat kost me bij m'n fjord bijvoorbeeld weer d'r manen.

Ook voor een lagere stalprijs zou ik niet geinteresseerd zijn in dit systeem.


Ik ook niet en dan ook om dezelfde redenen als Sonja.

Ik wil dat mijn paard een eigen plekje heeft. Hij kan van mei t/m september heerlijk eventueel als ik zou willen dag en nacht buiten staan en hij heeft een mooie stal van 3,5 bij 3,5 m. met een lekker dikke laag stro en 3x daags voer en 2x daags hooi. Op stal hebben we binnenbak en buitenbak allebei 60x20 en stapmolen, Longeerkraal, losgooibak en ik betaal 265 en dat vind ik toch wel de limit.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:21

Hoeveel paarden staan er dan op die 6 hectare? En hoe wordt het land dan onderhouden?
Eerlijk gezegd hecht ik niet zoveel waarde aan een automatisch voersysteem. Als ik dat in mijn groep pony's zou doen, zou dat betekenen dat er 1 of 2 erg weinig te eten krijgen doordat ze laag in rang zijn binnen de groep, maar dit terzijde.
Feitelijk zou deze vorm van stalling juist goedkoper moeten zijn omdat het minder arbeidsintensief is voor de stalhouder.
Dus om antwoord te geven: Nee, ik zou er absolutt geen 325 euro voor over hebben Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:49

Oei, daar had ik nog niet aan gedacht. Een halsband om??? Never nooit niet!!!! En bovendien, als die Fjord van mij doorheeft dat er brokken uit dat ding komen, dan staat ze daar dus de hele dag....
Leonardo wordt waarschijnlijk in elkaar getrapt op het moment dat hij de brokkenautomaat laat voeren, dus die krijgt gewoon niks meer....

En hoe doe je dat in de winter als je paard nog nat is van de training? Want dan staat íe dus 's nachts niet op stal....
Leuk misschien als je niet zo fanatiek rijdt, maar als je flink aan het trainen bent, is dit geen optie....

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:49

ik vind het veel te veel geld. ik vind het belangrijk dat mijn paard ook op stal komt te staan!!!. Ben niet voor dit systeem van voeren

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:53

Absoluut niet!
Dat automatische voersysteem lijkt mij juist weer niets...ook met die halsband, kunnen ze ergens aan vast blijven hangen, of hij gaat kapot = geen voer...je kunt dus niet erg makkelijk controleren of elk paard wel genoeg voer krijgt.

Dag en nacht op het land is leuk, maar dat ligt er aan hoeveel paarden er per stuk op lopen en s'winters heeft bijna iedereen de paarden s'nachts binnen.

Bovendien als de paarden zoveel buiten lopen heb je dus (bijna) geen kosten aan stro of ander stalbedekking...

Dus zeker weten dat ik daar nooit zoveel geld voor over zo hebben.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:34

Ik ben niet zo zeer tegen het voersysteem. Als je een goed systeem hebt kun je per paard instellen hoeveel ze te eten krijgen en andere paarden kunnen er dan niet bij. Bij voldoende controle is het risco dat de halsband zoek raakt klein. Maar ik vind het bedrag wel erg hoog op deze manier heb je lage kosten en weinig werk dus zou het bedrag in mijn ogen veel lager moeten liggen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:39

het is idd wel duur... maar gezien de omstandigheden waarin de paarden leven, zou ik het in overweging nemen....

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:43

Voor mij zou het niets zijn en ik vind het verschrikkelijk veel geld voor de faciliteiten die je hebt.
Je hoeft niet uit te mesten, je hebt geen binnenbak, weinig werk door het voersysteem, kortom allemaal redenen waardoor de prijs zeker 125 euro lager mag liggen.
En zelfs dan zou ik het niet doen, maar ja, ik ben geen voorstander van groepshuisvesting.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:45

Ik zou mijn paard niet zo willen houden, tenzij hij z'n oude dag aan het slijten is.
Maar ik vind het ook veel te duur, voor dat geld kun je op een pensionstal staan met alle faciliteiten

Goedgekeurd onderschrift :)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:26

boontje schreef:
Dit houd dus voor de eigenaar in dat het paard niet stijf van stal komt , geen stapmolen nodig heeft en een paard krijgt dat fysiek en geestelijk in balans is en als de eigenaar een dag geen tijd heeft om te rijden of om langs te komen is dat voor de beweging die het paard nodig heeft geen probleem.

Sorry hoor, maar stapmolen vind ik niet te vergelijken met weiland.
In een stapmolen stapt een paard met een vast tempo. In het weiland zijn het een paar stapjes en eet het paard weer. Want niet ieder paard rent zijn benen uit zijn lichaam op het land.

Ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven voor zo'n stalling.
Argumenten die hierboven al zijn beschreven. Weinig werk voor de staleigenaren, ja, voermachine bijvullen, water verzorgen, af en toe van weiland verwisselen...

Ik heb graag controle over mijn paardje. Dus dat het gezien wordt als het eet. Eet het goed, ligt het niet de hele dag, heeft het geen dikke benen. Dingen die vaak bij het voeren worden gezien. Nu is er verder weinig controle over de paarden en dat lijkt me echt helemaal niets!

Is erg leuk voor jonge paarden of hele oude, maar die halsband en de kosten staan me niet aan.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:11

Een halsband om is absoluut onmogelijk. Alleen daarom zou ik er niet eens willen kijken. Het gevaar op ongelukken met zo'n band om is te hoog.
Automatisch voersysteem reduceerd arbeidskosten wel wat. Neem wel aan dat er nog gewoon hooi en stro gevoerd wordt?
Voor alleen een gewone binnenbak, gewone buitenbak en wat je verder vermeld is de 325 euro te hoog. Ik betaal nu meer, maar dan wordt mijn paard in de molen gezet met alle bescherming om wat ik wil. En hij kan eventueel in de paddock en in de zomermaanden in het land. Wordt allemaal gedaan. Er wordt vier maal daags gevoerd, ruw voer en krachtvoer. Elke werk dag afgemest. Dus het is een stal met veel arbeidskosten en die moet ik dus ook betalen in pension geld. Daarnaast is het overige gebruik van warm water, solarium, molen, enz gratis!!!! Gezien wat aangeboden wordt voor 325 euro zou ik er op zijn minst 150 euro van aftrekken. Misschien dat je dan klanten trekt.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:27

Ik vindt het ook duur, maar als je kijkt naar de natuurlijke leefgewoontens van een paard dan komt dit toch wel redelijk in de buurt. Ik vindt het maf dat sommige mensen zeggen, mijn paard heeft wel een eigen plekje nodig waar die lekker kan staan en de box waarin me paard staat moet vooral mooi zijn!! Ik sta hier zelf nogal van te kijken, ik denk juist eerder dat een paard zich gelukkiger voelt in de omgeving waar boontje het over heeft dan in een stal "mooie" stal waar die in staat. Denk je dat een paard dat wat scheelt hoe zijn stal eruit ziet? Een paard is een kudde dier en vindt het denk ik heerlijker om buiten te lopen met soortgenoten dan te worden opgesloten in een stal.
Ik zou het denk ik wel in overweging nemen om me paard daar neer te zetten als het dichterbij ons huis zou zijn.


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:48

Neel, kan het zijn dat jij en anderen misschien een verschillend beeld hebben van "mooi"?
Ik hecht persoonlijk dus waarde aan een mooie box. Mooi is voor mij: ruim, open (geen muren), met frisse lucht en "uithang"-mogelijkheid (naar buiten kijken) en gladde, veilige afwerkingen, gevuld met een goede laag kwaliteitsstro.
Terwijl jij "mooi" misschien ziet als prachtig geschilderd met gouden ballen op de spijlen ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:58

Ik vind het veels te duur.

De groepshuisvesting is wel aardig, maar hoe zit het met controle?
Word er bij gehouden of alle paarden echt wel elke dag mooi hun brokken komen halen.
Worden ze dan niet weg gejaagd door anderen omdat die ook weer brokken willen.

En worden ze op die manier wel gecontroleerd op eventuele blessures.
Ze komen zo niet in de hand, dus moeilijker te zien.

Dus er zal nog flink over nagedacht moeten worden met dat systeem.

En hoe word er hooi gegeven?
Kuilgras gaat al niet, want sommige paarden blijven daar van eten en dat is niet echt gezond te noemen.

Maar dat ik verder voorstander ben van paarden die meer vrij komen dan 1 uurtje per dag om te rijden dat weet geloof ik iedereen wel Lachen

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:08

Echt niet!!

Ik vind het verschrikkelijk duur en heb dezelfde redenen als de mensen hier boven!!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:46

Nou na alle reden van hierboven heb ik er ook nog een!!! Hoe doe je dat als je gaat rijden??? Ga je hem dan zoeken op die 6 hectare?? En kun je hem wel alleen uit die wei krijgen?
Daarbij ist niet ideaal als je wedstrijden rijdt en dergelijke. Niet als je paard onder aan de rang staat, dan zou het betekenen dat bijv voor het bijvoeren er veel extra plaatsen moeten zijn. Ik zie al met mijn 3 veulens dat ik 3 VER uit elkaar liggende hopen hooi moet neerleggen omdat ze anders constant elkaar lopen weg te jagen en 1 de pineut is.

Nee echt niks voor mij en zekers te duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:56

Sorry moddie, maar ik MOET effe zwaar off-topic van de stemmetjes in m'n hoofd.....


Waar zijn nou al die Bokkers die het megamegamegapaardvriendelijkst voor hun paard waren???? *LOL* *LOL* *LOL* Hahaha ik als grootste Boktdierenbeul mag negatief over dit onderzoek zijn, maar jullie echt niet hoor! Dit hebben jullie toch zeker graag voor je lievelingen over? *LOL* *LOL* *LOL*
(voor wie het niet snapt: zoek topic "hoe belangrijk is weidegang voor je paard" Haha! Lees, lach, en trek een droge broek aan Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:01

Hier ben ik.
En ik was er ook al. Haha!
In dat topic heb ik het (nogmaals) niet over weidegang gehad, maar over meer buiten, dan alleen maar dat ene uurtje om te rijden.
Mijn knollie staat snacht ook op stal, maar overdag buiten in een groep.

En wat hier als optie, vind ik een mooie optie voor opfok.

En tja waar jij om lachte, trok ik en enkele andere toch echt de tenen van krom.
Maar die waardeloze discussie ga ik hier niet nog eens voeren, dat heb ik in dat topic al duidelijk laten weten. Want koppen in het zand en geen oplossing zoeken was toen al duidelijk aan de orde in jullie natte landje zonder drainage.

Zo allemaal, weer op naar ontopic. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:02

** Ligt nu helemaal onder de tafel ** OMG niet happen als Sonja melig is, heeft helemaaaaal geen zin.... *LOL* *LOL* *LOL*

Sorry moddie, zal weer ontopic blijven, heb m'n speeltje van vandaag weer gehad Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:14

Wie het laatst lacht, lacht het best *LOL*
ik ga nu lekker mijn paardje uit de wei halen Extreme duivel Haha!

En moddies ik ben verder vandaag ook weer braaf Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers