Maaiende pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 20:47

hoi allemaal,

Mijn pony van 5 maait onzettend met haar voorbenen, kan je hier wat tegen doen of niet?
Ik hoop het wel want ze maait echt heel erg, ik weet dat er speciaal beslag is maar ze kan niet beslagen worden i.v.m dat ze dag en nacht met andere dieren op het weiland loopt.
Wie kan mij helpen?

Groetjes Melissa

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:04

Waarom zou je paard niet beslagen kunnen worden? Vind ik een beetje vreemd hoor, mijn paard loopt ook de hele dag in de wei tussen andere paarden, maar die hebben stuk voor stuk ijzers onder hoor.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 22:10

Omdat zij op een kinderboerderij staat, en dus vaak tussen lammetjes en kleine kinderen, ze hoeft maar 1 keer uittehalen (niet dat ze dat zal doen maar toch) en dan heb je dat probleem weer ik vind het verschil tussen paarden en geiten namelijk wel heel groot zon geitje hoef maar 1 keer een klap te krijgen van een beslagen hoef, dat lijkt me niet zo fijn en aan gezien ze af en toe vrij lomp is......

groetjes Melissa

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:18

De hoefsmid kan haar ook op een speciale manier bekappen. Mijn ruin maait ietsje met rechtsvoor (niet echt noemenswaardig, maar toch), de smid heeft hem bijzonder bekapt en gewoon ijzer onder gedaan.
Hoeft niet altijd het beslag te zijn wat het verhelpt, kan ook de manier van bekappen zijn.
Mijn hengst heeft wsch spat en wij dachten aan spatbeslag. Mijn hoefsmid stelde voor eerst 'spatbekappen', kijken of dat voldoende was. Nu is hij achter dus bekapt zoals ze een paard met spat zouden bekappen voor het ijzer erop gaat en daar doet ie het supergoed op. Party!! Even aan je smid voorleggen dus!