Manege praat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Manege praat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 16:33

Na al die topics over verschillenderassenpraat, vond ik het tijd werd voor een manege praat topic!....

Ik rijd nu 5,5 jaar op manege de heideruiter... mijn grootste droom is natuurlijk een eigenpaard, maar dat zit er voorlopig niet in denk ik...

Ik zit altijd de hele dag op de manege op zaterdag, en help dan met vanalles mee, zoals opstrooien, paardjes poetsen, etc...

Wie rijden er nog meer op maneges, en wat doe je daar dan zoal???

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:37

Ik werk nu zo'n 5 maanden op Manege Vossenburg in Langeraar.
Ik werk er 3 dagen in de week, maandag, woensdag en vrijdag.
Op woensdag rij ik van 8 tot 9 in de gevorderde les mee en vrijdags rij ik in de springles mee, wat om de week veranderd; ene week gevorderd, week daarop beginners en kom ik boven iedereen uit Haha!

Het werk is gewoon routine werk, en soms komt er even wat anders tussen, maar afwisseling is alleen maar leuk.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:22

Ik heb helaas niet zo'n goeie herinneringen aan de manege waar ik heb gereden


Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:05


RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:33

Ik rij nu 5 jaar op manege hillegom. Het is een best gezellige manege en er word door de meeste mensen goed lesgegeven (ursula, Robina en marian, de rest niet) Ik heb daar ook een verzorgpony, Rocky. Maar ik vind het er niet meer zo heel leuk, dus als Rocky weggaat, ben ik ook weg! Ik heb ook een site gemaakt:

http://www.kinderlines.nl/homepages/man ... legom.html

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 13:38

Jessie88 schreef:
Ik heb helaas niet zo'n goeie herinneringen aan de manege waar ik heb gereden


Lijkt me vervelend als het op je manege niet leuk en gezellig is, bij ons is het verschrikkelijk gezellig altijd, en we hebben altijd de grootste lol....

Wat was er gebeurd dan?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:26

Ik rij bijna een jaar op Manege Charlois. Helaas een kleine manege maar wel gezellig! Ik ben op dit moment stalhulp. Ik geef 3 x in de week (in de avond) kuil, help met opzadelen en veeg de stallen. Ik rij zelf ook nog 2 x in de week.

Karnat is er eindelijk!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:00

Ik heb een eigen paard maar rij ook nog een keer per week op manege bergemo

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:11

ik rijd ook op een manege, is er altijd erg gezellig, behalve als de eigenaar er is.. ik rijd er nu zon 3 jaar.
werk dat ik daar doe is erg verschillend, de ene keer ben ik de veewagen aan het schoon maken, de andere keer ben ik wilgen aan het knotten, en tussendoor wat paarden zadelen, een bezem in mekaar zetten, of helpen bij de les, of een lesje over nemen. ik ben er 4 dagen in de week, maandag middag, dinsdag middag, zaterdag middag en op zondag. op zaterdag en zondag rijd ik meestal.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:31

Shiloh"]
[quote="Jessie88 schreef:
Ik heb helaas niet zo'n goeie herinneringen aan de manege waar ik heb gereden


Lijkt me vervelend als het op je manege niet leuk en gezellig is, bij ons is het verschrikkelijk gezellig altijd, en we hebben altijd de grootste lol....

Wat was er gebeurd dan?
[/quote]

De sfeer op die manege was echt heel erg... de paarden werden niet goed verzorgd en werden vaak kreupel gereden en er waren altijd wel mensen die zich met anderen gingen vergelijken, echt super vervelend. Scheve mond Maarjah, gelukkig zijn er ook leuke en gezellige maneges met een leuke sfeer Haha!

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:44

Mijn paarden staan op manege "de Goudse Hout" in Gouda. Buiten het poetsen en beweging geven van de paarden, help ik nog weleens met schoonmaakwerkzaamheden of heb telefoondienst. In nood spring ik wel eens op stal bij.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:05

da's goed dat ik dat weet chex, kan je pepeijn eens uitmesten Tong uitsteken

Amor Vincit Omnia

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:53

Ik loop nu 15 weken stage bij Stal Bakker in Zijldijk. Het is veel stalwerk als voeren, uitmesten en opstrooien maar bijna iedere dag is er ook wel tijd voor iets anders als rijden, een paardje wassen, manen trekken, les geven of in de kantine staan. Het is er wel gezellig en dat vind ik erg belangrijk. Dat werkt wel zo lekker!

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:04

SuperPepeijn schreef:
da's goed dat ik dat weet chex, kan je pepeijn eens uitmesten Tong uitsteken

Doe ik weleens, als er personeel vrij of ziek is. Misschien kan je dan zelf komen helpen, komen altijd vrijwilligers te kort hoor. Ik stond een paar weken geleden nog met 5 graden onder nul om 7 uur s'morgens op stal.
Sorry, even off topic

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 23:23

heee bergemo daar heb ik ook gereden, we gaan daar trouwens een boktrit houden, ik weet niet zeker of jij een van degene bent die ook mee gaat, maar ik heb daar op wodka gereden, en fleury, mijn vriendin ook hier op bokt, reed daar op bo....

maar goed... oh en chex, je bent niet off topic hoor, zo lang het om een manege gaat is het toch goed...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:49

Ik ga heel misschien mee ja. Red Bull staat in die periode twee maanden op Bergemo nl.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:55

Ik ben begonnen met rijden toen ik 7 was op manege spaarnwoude, daar heb ik tot mijn 8e gereden (ruim een jaar). Toen ben ik op de www.dehollandschemanege.nl gaan rijden. Daar rij ik nu nog steeds met veel plezier. Ik rij gewoon 1x per week en soms iets vaker, maar ik heb het erg druk met school, anders zou ik 2x mogen rijden. Maar daar wacht ik nog even mee.
Ik heb daar ook 1,5 jaar gewerkt. Maar na die tijd had ik het wel weer even gezien elke week op stal werken, en nu val ik nog wel eens in.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 15:31

hee deedee leuk als je dan misschein mee gaat... als dat kan, want er was geloof ik iets over een maximum aantal of zoiets, maar goed, met eigenpaard zal dat wel mogen...

Hee vet man, lijkt me kei leuk om op een manege te werken, zou ik ook wel willen, als de manege niet zo'n rot end weg was... Ik moet iets van 50 minuten fietsen voor ik er ben Boos!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:31

Danijelle schreef:
Ik rij bijna een jaar op Manege Charlois. Helaas een kleine manege maar wel gezellig! Ik ben op dit moment stalhulp. Ik geef 3 x in de week (in de avond) kuil, help met opzadelen en veeg de stallen. Ik rij zelf ook nog 2 x in de week.


Grappig ik heb met mijn paard op manege Charlois gestaan, maar dat is nu alweer ruim 3 jaar geleden...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:49

Ik heb verder nooit geholpen op de manege waar ik heb gereden. Er waren genoeg meisjes die al hielpen. En bovendien mag ik die tutjes totaal niet. Mijn nicht loopt daar stage. In de vakantie kwamen er twee meiden die dan gingen helpen(zijn echt van die slijmerige lievelingetjes Misselijk ) en mijn nicht mocht toen niet komen. Sorry maar wie doet er nou stage daar?

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

kyara
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:16

Hallo, ik rij sinds een paar maanden op manege hillegersberg, heel gezellig. Ik heb ook een super instructrice, de meeste paarden zijn ook heel lief en voorwaarts. Ik zou er alleen niet zo snel mijn paard zetten, omdat er helemaal geen weide is om lekker even gewoon "paard" te kunnen zijn.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:05

Hallo!!
Ik sta heerlijk op Manege Spaarnwoude in Halfweg (NH) en word daar zeer regelmatig verwend door mijn twee baasmensen. Lovers
Enne.... o ja, ook door mijn bijrijdmens natuurlijk. Bloos
Ik heb het daar prima naar mijn zin. *LOL*

Afbeelding

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:28

ik rij op manege de greup stables.. www.greupstables.nl
is een supergezellige manege.
ik loop dr heel de week om school heen dan ..tja helaas bestaat het begrip school nog in mn woordenboek Frusty
mn bezigheden daar zijn mn paard parel rijden, verzorgpony rijden, lesgeven, helpen, kletsen en lol hebben Tong uitsteken Haha!

wanneer je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je wat je altijd hebt gekregen..

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:51

Ik rijd nu zo'n 5 (6 in Augustus) jaar op Manege Esbi. Ik heb ook een jaartje op manege Hestar gereden, maar daar ben ik Woensdag mee gestopt...
Ik rijd daar op Donderdag, in de jeugd-gevorderden les van 19:00 tot 20:00. Dat is erg leuk. Ik heb niet echt een lieveling, maar Ricky en Virginia zijn wel heel leuk Haha!

http://www.esbistables.nl Voor de site van Esbi



ramira

Berichten: 436
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:18

ik rij ook op manege vosseburch in langeraar en ik help alice dan ook met de paarden en we kletsen dan tussendoor ff gezellig
het is daar heel leuk en ramira is echt een schatje:)

Everyone who think's that sunshine is pure happiness, has never danced in the rain.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Camino_S, Liiesjjj, marte_kandia, Pantykous, Supertje, Telpeva, W1ckedWitch, xDeena_ en 104 bezoekers