Brrr.. morgen bloedprikken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Brrr.. morgen bloedprikken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 19:10

En ik heb er helemaal geen zin in

mijn bloed wordt dan onderzocht voor mijn hb-gehalte(zal wel weer heel laag zijn Scheve mond ) en voor allergie.

ik hoop dat ze in een keer goed prikken... en niet meer dan 2 buisjes afnemen. anders voel ik me weer zo slap de hele dag.. Slapen

wie heeft er ook zo'n hekel aan bloedprikken?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:41

Ik heb het een tijd terug laten doen voor een bloedonderzoek.
Zag er eerst wel tegenop,maar het viel wel mee.Ze hebben twee buisjes afgenomen,en ik merkte er daarna niks van,niet moe of slap ofzo.

Het valt vast wel mee morgen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:59

Bloedgeven is niet eng joh! Vandaag heb ik weer gedoneerd. Ik doneer al een jaar of 6, maar de laatste keer was mijn HB ook te laag.
Vanmorgen zat ik op het randje, op 7.8, en mocht dun nét bloedgeven.
Ik doe aan plasmaferese, dus dan zit je ook nog eens meer als een half uur met een naald in je arm te kijken.
Daarna kwam er ook nog een mevrouw vragen of ik mee wilde werken aan een tetanus-plasmaferese, want ze hadden te weinig tetanusplasmadonoren (goed woord voor galgje Haha! ). Tuurlijk wil ik daar aan meewerken, want dan krijg je een tetanusspuit, en dat kan natuurlijk geen kwaad als je elke dag tussen de paardentroep en paardenpoep zit. Er speelde dus ook een beetje eigenbelang mee....

Nu moet ik over 6 weken weer. Hopelijk is dan mijn HB verhoogd op het oude niveau van 8.5 en ben ik weer de oude!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:14

ik moest een jaar geleden om de week 8 of 9 buisjes laten vullen en dan nog kon ik zo opstaan en weglopen. terwijl ik panisch ben voor spuiten kan ik tegen bloedprikken wel heel erg goed.

x yvon

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:18

Mja....ik heb het 1 keer laten doen en toen viel ik bijna flauw dus het is niet aan mijn besteed!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:26

Ik heb er een hekel aan ..
Ze prikken nooit in 1x goed ... en waarempel in het ziekenhuis durfden ze er een kromme naald in te steken ...
Heb echt twee weken lang stijve arm gehad Boos!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:38

Ik heb al heel vaak bloedonderzoek gehad. Voor mijn cholesterol, pfeiffer, witte bloedlichaampjes enz. Mijn cholestrol is overigens heel laag, 3,9 *LOL* Ik ben trots Haha!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:27

Jeetje Imker, bikkel hoor Haha!
Ik ben echt panisch voor naalden, ben vroeger weleens een keer echt onwel geworden bij het bloedprikken
Het is meer de angst dan de pijn, naderhand heb ik vaak zo iets van "was dat nou alles?" Haha! Maar als ik een afspraak heb zit ik me dagen vantevoren al zenuwachtig te maken... typisch hoor!?

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 22:52

ik vind bloedprikken opzich niet eng, ik kan er gerust naar kijken maar.... die naald in mijn prikken vind ik dood eng Clown

dat komt omdat ik daar nogal slechte ervaringen mee heb Lips are sealed

maar imker Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:03

Ik heb afgelopen vrijdag bloed laten prikken voor onderzoek, gingen vijf buisjes uit, maar dat vond ik dus ook wel weer genoeg.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:06

Aaiii ik heb er zelf ook zo'n gruwelijke hekel aan!
Succes morgen!!!!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:08

Gewoon de andere kant opkijken als ze de naald erin steken en vraag van tevoren of ze niet willen zeggen dat ze "nu gaan prikken". Anders zit je verkrampt te wachten tot die naald erin gaat en als je niet weet wanneer de prik komt en de andere kant opkijkt is het voorbij voor je het weet! Sterkte morgen!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:16

Ik heb al lìììììììters bloed af laten nemen...Niet voor mijn lol helaas, maar ik heb nogal vaak in het ziekenhuis gelegen de laatste 3 jaar, en op de longafdeling is het gewoonte om iedere morgen 2 buisjes bloed af te nemen... Ik heb er totaal geen moeite meer mee, maar 5 buisjes is voor mij the limit. (Voorlopig hoeft het waarschijnlijk niet meer want de operatie is geslaagd en heb geen ingeklapte longen meer gehad sinds januari....hopelijk is het nu voorgoed over en kan ik mijn normale leven weer oppikken).

Gewoon de andere kant opkijken, voor je het weet is het voorbij!!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 23:22

bedankt voor de tips

ik had er vroeger nooit problemen mee maar laatste keer werd die naald er gewoon ingeramd Boos! ik moet nu gelukkig ergens andders heen en nu hopen dat ze daar het wel normaal doen....

marianneR: hopen voor jou dat je alles weer normaal kan oppakken.. het is denk ik niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt....

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:01

Het is niet niks nee....maar gelukkig is nu alles weer goed!!! Vanaf nu beheerst het mijn leven niet meer!!

Sterkte hoor morgen!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:03

Ik heb ook zo'n hekel eraan...als ik eraan denk zie ik hem weer zitten, in mijn elleboogholte (heet dat zo? *LOL*). Bij mij werden er ook maar 2 buisjes afgenomen, maar ze deed zo hardhandig met die buisjes verwisselen Scheve mond Ik heb er echt een trauma aan over gehouden!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:07

Ik ben al best wel bang voor prikken. Ik kroop zowat tegen de muur op bij de griepprik. Ik moet er dus niet aan denken dat zo'n naald er langer in blijft. Ik heb het wel eens meegemaakt en leuk was anders. Brrrr Scheve mond

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:12

Als iedereen zich lek laat prikken Extreme duivel blijf ik lekker aan het werk bij Sanquin/CLB Amsterdam. Hier testen we bloed donoren en patiënten op o.a. virussen.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:00

Elke 3 maanden standaard 2 buisjes, dagelijk meerdere vingerprikken, bloedprikken wordt op zo een manier wel heel gewoon. Helaas haat ik het en moet ik mezelf bij elkaar rapen voordat ik het toelaat.
Als klein kind hield men mij met 4 man vast want ik schopte en sloeg iedereen die ook maar een naald in mijn lijf wilde steken. zelfs mijn moeder kreeg dan klappen. Zo erg is het niet meer. Helaas ben ik nog steeds panisch voor infusen. als ik een infuus krijg ben ik meestal toch in coma en dan merk ik het niet. Haha! scheeld weer stress.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:06

Ik heb een tijdje elke week gemoeten, dan vind je het niet erg meer hoor! Als je tijdens het prikken aan al die mensen denkt met veeeeeel ergere dingen valt het allemaal heel erg mee.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:17

Nou,hoe was het? Haha!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 17:21

jaja ik heb het overleeft Haha!

ze had netjes geprikt, ik heb gewoon de andere kant opgekeken en gevraagd of ze niet wou zeggen wanneer ze zou prikken Lachen

ik moest alleen 25 min. wachten Gaaaap ze hebben drie buisjes afgenomen.

ik had alleen gym vandaag en we gingen piepjes test doen Misselijk
ik heb trap 5 hehaald Party!! Haha! maar ik was daarna een beetje duizelig, ik denk dat bloedprikken en piepjestest niet zo'n goeie combinatie is bij mij dan Knipoog

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:46

Tegenwoordig kunnen ze bij de huisarts ook hb-testen, gewoon een klein prikje in je vinger en vijf minuten later weet je of het goed is!

maar dat kan denk ik niet bij jouw huisarts, anders had je dat laten doen!!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 18:34

lieke2 schreef:
Tegenwoordig kunnen ze bij de huisarts ook hb-testen, gewoon een klein prikje in je vinger en vijf minuten later weet je of het goed is!

maar dat kan denk ik niet bij jouw huisarts, anders had je dat laten doen!!


dan kon eerst wel maar het apparaat ging kapot en nu hebben ze geen nieuwe aangeschaft Boos!

maar nu maakte het niet uit omdat ik toch voor allergie wordt onderzocht Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:35

Zie je wel dat het meeviel,zei ik toch! Knipoog Haha!