Speel het spel!!! (Springwedstrijd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Speel het spel!!! (Springwedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 18:42

We hadden vandaag een springwedstrijd!!
Ik deed voor het eerst mee in de L.
Eerst vanmorgen invlechten, want ik hoefde pas na 12 uur te rijden.
Daarna opzadelen en gaan!!
Ik en mijn zusje gingen er lopend heen, omdat het toch heel dichtbij was en dan waren ze niet zo onrustig en goed los gestapt.
Toen we er waren moesten we gelijk het parcour verkennen.
Het was een pacour met veel rechte lijnen en twee moeilijke bochten.
Ik wist al snel het pacour en de barage uit mijn hoofd en ging gauw weer terug naar mijn pony om te gaan losspringen. Het losspringen ging heel goed voor mijn gevoel.
Ik moest als 3e van de L ( laatste ) starten.
Toen ik mijn eerste hindernis nam ging alles nog goed. Totdat ik bij de 4e kwam. Ik moet van mijn instructeur altijd tellen voor een hindernis zodat ik kan zien of ik nog wat been moet geven of hem wat moet terughouden. Op de 4e hindernis telde ik niet goed dus twijfelde mijn pony. Hij wou wel springen maar aan de andere kant ook weer niet dus toen sprong hij er maar midden in. Ik viel er af en hij zat vast in de balken. Ik had me niet bezeerd, maar ik was bang dat mijn pony wel wat had dus ik liep er gauw na toe en keek of er iets aan de hand was. gelukkig had hij nix !! Ik vroeg of ik het parcour nog afmocht rijden? Dat was goed ( het was geen officele wedstrijd!! ) Verder heb ik het parcour foutloos afgereden!! *LOL*

Owjah ik was trouwens 3e hahah Haha!

We gingen nadat iedereer gesprongen had nog een springspel doen!!
SPEEL HET SPEL!! heette het volgens mij Verward
We hadden 10 hindernissen in de bak 1 t/m 10.
1=10 punten 2=20 t/m 10=100
Je mocht elke hindernis twee keer springen( maakte niet uit vanaf welke kant) je moest binnen 1 minuut zoveel mogelijk punten halen!!

Eerst was het lichtgroen met alle kleine kinderen.
Toen kwam de L ( waarin ik starte )
Ik had met claire ( starte ook L ) een parour bedacht dat het snellste was en waarmee je de meeste punten kon halen!! Ik moest als eerste!!
En het ging mij en mijn pony zeer goed af we hadden 1050 punten we moesten nog maar 3 hindernissen ( 2xde eerste hindernis van 10 punten en één keer hindernis 3 van 30 punten ) Claire deed het zelfde parcour als mij, maar voordat ze bij hindernis 3 was werd de bel geluid dat de tijd om was en ik had de 3e hindernis al wel gesprongen Haha!
Toen iedereen geweest was was de prijsuitrijking!!

Ik was 1e van de L in het SPEEL HET SPEL spel!! met 1050 punten
Claire was 2e met 1020 punten

Later bleek dat ik de meeste punten had van onze hele ponyclub ( +- 40 leden ) Haha!

Zo was ik dan als nog 1x eerste!!! Pling


DOEN JULLIE OOK WEL EENS VAN ZULKE SPELLETJES OP JULLIE PONYCLUB?
IK ZOU GRAAG WILLEN WETEN WAT JULLIE ZOAL DOEN!!!!!! *LOL*

liefs wietske en carlos

alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door jumpertje op 09-03-03 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 18:59

HAha die wiets... met speel u spel was je echt top... ik moest dus opschrijven welke hindernis je al had gehad vor de punten... bij iedereen kon ik nog wel zo'n beetje kijken welke hindernis ze namen en wat voor punten ze erbij kregen maar bij jou en claire ging het me net iets te snel... claire was echt maar een paar seconden later dan jou... echt spectaculair!!!

Maar je weet het he... volgende wedstrijd eerste worden .. dan wordt de laatste springwedstrijd extra spannend voor jou en claire....!

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 19:10

jah ik zou het proberen!!! Van Claire en Miriam maakt het me niet uit dat ik verlies!! Zij zijn goede tegenstanders van hun wil ik wel verliezen!! Maar ik ga er wel voor zorgen dat ik niet weer val!! hahah. Ik vond het echt super leuk om dat spel te doen en ik hoop dat we dat de volgende keer weer doen!!!! Ow ik bedenk me net : Als je de volgende keer je digi mee neemt kan je foto's van iedereen maken misschien leuk voor in het boekje of voor op bokt!!!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:17

ja het is best een leuk idee om mijn digi mee te nemen... maar ik ben degene die altijd schrijft of iets anders doet oftewel ik heb altijd wel wat te doen... dan gaan foto's maken erg moeilijk! maar ik kan hem altijd mee nemen!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:23

ja dat is wel erg leuk, dat speel u spel! denk dat ik dat ook maar in de organisatie gooi! heb het toen op jumping amsterdam gezien! gefet wel spanning!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:26

ja maar ik hoorde vandaag al van de jury dat het in september niet meer kan... nieuwe regels en geen speel u spel meer! Boos!

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 19:27

jah het was zeker ook erg spannend!!!

Springen = m'n lust en m'n leven!!!

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 19:28

Ow wat jammer ik vond het nou net z'n leuk spel, maar wrm mag dat niet meer???

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:47

dat vind ik egt nie leuk dat het stopt> het was namenlijk erg lachuh!!! hindernis 10 waar je 100 punten voor kn krijgen was het moeilijkst en er was daar op een zeil gelegd en heel veel pony's weigerden daar! maar er waren volgenms mij geen ongelukken( behalve jij dan wiets) het was heel erg gezellie! groetjes elleke

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:36

Wij doen heel vaak het spel even-oneven als er na de parcoursen nog tijd is. Dat doe je met twee ruiters te paard in de bak. De eerste springt hindernis 1, de tweede hindernis 2, de eerste hindernis 3, de tweede hindernis 4 enzpvoort. Als alle hindernissen zijn genomen, moet de tweede hindernis 1 weer springen en de eerste hindernis twee, totdat ook nu weer alle hindernissen zijn gesprongen. Degene die als laatste over de laatste hindernis heen is, moet ook door de finish en dan stopt de tijd. Het is echt een hel leuk spel, waarbij iedereen langs de kant staat te schreeuwen welke kant iemand op moet en welke hindernis er nu weer gesprongen moet worden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:55

Ik heb het wel eens een keer gedaan op een wedstrijd, dat ging wel goed (ik was geloof ik 5e), maar ik had wel per ongeluk een hindernis 2 x gesprongen. Haha! Bloos Haha! Ik had de 100 punten hindernis omver gesprongen en toen was ik even het overzicht kwijt. Het is wel moeilijk als je wat omgooit, dan moet je eerst weer een ander parcours bedenken. Mijn moeder zei dat ze dit soort parcoursen vroeger veel vaker deden op concours.

Gefeliciteerd met je 3e plek!

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 17:01

ik was 1e met 1050 punten met dat spel maar met het gewoon springen was ik 3e

Springen = m'n lust en m'n leven!!!

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 17:02

Ik hoorde dat het spel op concoursen wordt afgeschaft!! Het mag niet meer van het nieuwe regelement echt jammer!!!!

Springen = m'n lust en m'n leven!!!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:17

ja bij ons deden ze het noot.
het lijkt me vet gaaf.
een soort van baragge eigenlijk.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D


jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 17:27

Jah een soort barage alleen vind ik het leuker en spannender haha
Bedankt voor reactie mrnino!!!

Springen = m'n lust en m'n leven!!!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:52

Naast "speel uw spel" had je vroeger ook wel eens "heen en weer".
Dan staan er 5 of 6 hindernissen die je van 2 kanten kan springen. Je springt dan eerst 1 t/m 6, draait om en dan in omgekeerde volgorde weer terug. Hindernissen waar je een balk af gegooid hebt op de heenweg moet je op de terugweg overslaan. Degene met de snelste tijd foutloos wint. Als er geen foutlozen zijn degene die de meeste punten heeft in de snelste tijd etc.

Er zijn wel meer van zulke afwijkende parcoursen hoor, vroeger kwam je ze idd veel vaker tegen. Tegenwoordig zie ik eigenlijk alleen nog maar naast het gewone klassieke parcours het jachtspringen en progressief (al dan niet met joker) en een heel enkele keer een parcours in twee fasen. Best wel jammer eigenlijk....

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:19

ja de joker heb ik ook wel eens gezien! pfff die stond toen op Z hoogte, terwijl ik M reed. wel logisch, maar gaf wel meer punten. haha nou ik had ze hoor! vind het wel leuk. springen wordt btw tegenwoordig allemaal zo serieus! dressuur helemaal. net als op les! je ons moeten zien dat wij klein waren, we deden de gekste dingen op de pony's. nu zie je kleine kinders al op grote D of E's helemaal met dressuur bezig zijn en al priveles hebben(ja sorry ben een beetj boers denk)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:27

Citaat:
ja sorry ben een beetj boers denk)


Hahahaha, ik ook dan denk ik.... Deed vroeger cowboytje en indiaantje op de pony samen met mijn buurmeisje.... Moet je tegenwoordig mee aankomen.... Haha! *LOL* Pling Party!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 09:12

Speel uw spel vond ik ook altijd 1 van de leukste parcoursen. Jammergenoeg zag je dat niet zo vaak op wedstrijden, helemaal jammer dat het afgeschaft gaat worden! Ook leuk vond ik altijd dat parcours waar je met z'n 3-en naast elkaar moest springen, kan alleen zo niet op komen hoe dat ook alweer heette.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:58

patrouillespringen, met 1 man voorop... (liep bij ons altijd uit op een puinhoop!! maar wel lol)

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 14:11

Toen ik net een pony kreeg van mijn ouders deden wij ook altijd cowboytje en indiaantje mijn buurmeisje had ook een pony en mijn zusje ook dus dat was altijd gezellig beetje rezen op die pony's zonder zadel!! We hebben ook heel vaak soort van tentoonstelingtjes gegeven wat kunstjes doen en dan de hele familie uitnodigen en de buurt dat ws altijd dikke lol!! Maar sinds ik een startkaart heb doe ik dat ook niet meer opzich wel jammer!!

Springen = m'n lust en m'n leven!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 8 bezoekers