En wanneer TE dun?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

En wanneer TE dun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 15:59

Dik zijn is altijd een discussiepunt.
Maar wanneer ben je te mager?
Ik krijg altijd maar te horen dat ik mager ben, 'geen kont in de broek heb', (gek waarom vind ik nou juist dat onderdeel zelf baggervet?)
ik heb zelf helemaal dat idee niet.
Verder schijnt iedereen maar lukraak te kunnen opmerken dat je 'alles kunt eten, niet mag zeuren, niet mag klagen en dat je eens aan moet komen''
We zeggen niet tegen de eerste de beste dat ie dat taartje beter kan laten staan, of eens moet gaan lijnen. Maar andersom wordt alles zomaar gezegd.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:08

Ik denk dat als je ribben zichtbaar zijn dat je te mager bent. spillepoten zegt niets: die heb ik immers maar owee mijn bovenbenen...............
Je sleutelbenen mogen zichbaar zijn (vind ik zelfs mooi) maar als ook het borstbeen (waar de ribben aanvast zitten aan de voorkant) zichtbaar is, dan vind ik dat niet mooi meer, dan ben je te mager. Daar liggen eigenlijk zo'n beetje mijn maatstaven. Beetje van mijn kont hebben trouwens? ik heb genoeg.............. Scheve mond

De hond is de betere mens

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:12

Ik sluit mij bij Desiree aan. Inclusief het laatste Haha! . Verder denk ik dat je te magerbent als er een gevaar is voor je gezondheid. En zo denk ik er ook over bij te dik zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:13

Net als bij 'te dik' kun je voor te mager een rekensommetje doen om te zien of je onder (of boven) je ideale gewicht zit. Net als bij te dik gaat het er maar om of je je prettig voelt of niet. Men vindt inderdaad dat er altijd maar wat gezegd mag worden en beseft niet dat het probleem in omgekeerde vorm precies hetzelfde is.
Ter illustratie: ik was eens in een winkel aan het passen en ik kon niets vinden in de juiste maat, in het hokje naast mij was een mevrouw aan het passen en zij kon ook niks vinden omdat alles te klein was. Die dame was trouwens Francis uit Big Diet. Allebei hetzelfde probleem, namelijk dat er in de winkels maar 5 maten hangen, niet groter en niet kleiner.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:14

suzanne schreef:
Verder schijnt iedereen maar lukraak te kunnen opmerken dat je 'alles kunt eten, niet mag zeuren, niet mag klagen en dat je eens aan moet komen''


Idd Scheve mond
Dat is zó irritant! Iedereen zegt, ja maar jij mag niet klagen, want jij kunt toch alles eten en hoeft nooit te lijnen blabla...
Vind maar eens kleren die goed passen...de meeste broeken zijn of te klein/te kort, of zakken van mijn reet af etc...

Maar te mager vind ik als je echt je ribben kunt zien...ik kan die van mij dus duidelijk voelen, maar niet zien...alleen mijn sleutelbeenderen zie je...iets wat ik ongelovelijk lelijk vind bij mezelf Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:18

Ineke2"]
[quote="suzanne schreef:
Verder schijnt iedereen maar lukraak te kunnen opmerken dat je 'alles kunt eten, niet mag zeuren, niet mag klagen en dat je eens aan moet komen''


Idd Scheve mond
Dat is zó irritant! Iedereen zegt, ja maar jij mag niet klagen, want jij kunt toch alles eten en hoeft nooit te lijnen blabla...
Vind maar eens kleren die goed passen...de meeste broeken zijn of te klein/te kort, of zakken van mijn reet af etc...

Maar te mager vind ik als je echt je ribben kunt zien...ik kan die van mij dus duidelijk voelen, maar niet zien...alleen mijn sleutelbeenderen zie je...iets wat ik ongelovelijk lelijk vind bij mezelf Haha!
[/quote]

Precies! Vreselijk vind ik dat als mensen tegen mij zeggen dat ik niet mag zeuren omdat ik alles kan eten. Ik zou zo graag eens tegen wat "bredere" mensen zeggen dat ze wat minder moeten snoepen. Maar dat doe je niet, dat is gewoonweg onbeleefd. (Ja, behalve natuurlijk bij mensen die je heeeel goed kent)
Bij mij kan je mn ribben best wel zien, maar ik vind mezelf absoluuuut niet te dun!

*geen onderschrift*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:22

suzanne schreef:
Verder schijnt iedereen maar lukraak te kunnen opmerken dat je 'alles kunt eten, niet mag zeuren, niet mag klagen en dat je eens aan moet komen''
We zeggen niet tegen de eerste de beste dat ie dat taartje beter kan laten staan, of eens moet gaan lijnen. Maar andersom wordt alles zomaar gezegd.

Nou, ik ben ook zo iemand die zoiets zou kunnen zeggen. En eigenlijk bedoel ik daar dan mee "jij kunt dragen wat je wilt want jou staat alles". En dat is dan toch ook zo? Kun je van mij niet zeggen. Ik zal niet met lage heupbroek en blote buik gaan lopen. no way! Of met een strakke stretch broek met gevolg het resultaat ik wil wel maar ik kan niet.

De hond is de betere mens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:23

Idd al je je ribben ziet. Ik heb tot kort nooit vet op mijn buik kunnen beetpakken, het was er dus niet *LOL* haha maar dat vind ik niet mager.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:26

vreselijk dat gezeur... ik ben gewoon "slank" gebouwd en kan veel eten zonder aan te komen... dus mij hoor je niet klagen.
Maar owee als ik een keer iets niet aan neem op ene feestje, krijg je een lading bezorgde mensen over je heen of je wel genoeg eet...
Ik zeur toch ook niet dat hun het beter kunnen laten staan? Lips are sealed
En door allerlei prive omstandigheden kan ik er totaal niet tegen als er met anorexia wordt gespot en als ze tegen mij beginnen wordt ik pissig... nou dan krijg je al meteen het etiket anorexia

me kleding zit ik ook vaak met een probleem... broeken is echt een ramp, of zit boven goed maar veelste kort of goede lengte en ik pas er dubbel in
Toch hoor je mij niet veel klagen *hooguit in de kledingzaken Knipoog *
Ben wel tevreden zo
een aangezien vet toch met de jaren wel komt... Knipoog
*al;hoewel ik de bouw van me tantes zou hebben en die bevalt me zel Knipoog *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:27

Ethelate schreef:
Maar owee als ik een keer iets niet aan neem op ene feestje, krijg je een lading bezorgde mensen over je heen of je wel genoeg eet...

je kunt als vrouw zijnde niet eens een keer iets weigeren of je krijgt te horen "O ze doet aan de lijn". vooral mannen zijn daar erg in.

De hond is de betere mens

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:29

Als je er heel zwak uit ziet, je gezicht heel vermagerd is, en idd je ribben te zien zijn... Dunne benen niets mis mee, die heb ik ook Knipoog (ben nu eindelijk na 14 jaar lang wat dikker geworden!!!)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:33

Nou daar kan ik opver meepraten

Ik was bij een vriedin haar zus vraag of ik een koekje wil. Maar dat zijn van die droge dingen dus ik zeg nee. Later bij het eten eet ik niets.
Vraagt haar zus aan mijn vriedin: Heb je haar weleesn zien eten Boos! heeft ze geen anorexia Frusty
Nou lekker dan als je een keer niet eet denken ze dat gelijk, heb ik al een paar keer gehad, slaat nergens op is nog beldigend ook vind ik....

Me vriedin moest wel hard lachen want ik ben een enorme freetzak Vork

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:36

hahaha
jah hier ng iemand
zeggen vaak ook heb je geen anorexia enzo...

}>

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:41

Heel herkenbaar. Van mij is ook vaak gedacht dat ik anorexia had en dat terwijl ik een enorme veelvraat ben.

Nu weeg ik weliswaar wat meer maar volgens de index ben ik nog steeds te mager. Het stomme is dat ik, als ik op een goed gewicht zit, toch echt een enorme buik krijg. Als ik aankom, is dat altijd alleen daar Scheve mond

Ik zit er verder niet mee, ik ben wel blij dat ik flink kan eten zonder problemen maar ik snap inderdaad niet dat iedereen daar wel commentaar op schijnt te mogen hebben.


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:45

Ik ben dun. Ik heb een BMI van net nog 19!! En ik ben 20 jaar. Mijn moeder is zelf ook erg smal gebouwd dus ik zal het wel van haar hebben...

Maar bij mij zie je mijn ribben en borstbeen niet, zelfs de botten bij mijn heupen steken niet uit en voor de rest kan ik ook geen uitstekende botten ergens anders op mijn lichaam ontdekken.... IK ben gewoon smal gebouwd en heb voor mijn bouw voldoende vlees op mijn lichaam zitten.. natuurlijk zou er wel iets bij kunnen, maar TE dun ben ik volgens mij niet.

Ik voel me goed, leef gezond en eet gewoon goed...

Ik vind iemand TE dun als je het borstbeen en de ribben echt duidelijk ziet. De heupbottens teken zelfs bij brede mensen soms nog uit dus dat zegt volgens mij niets...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:47

Ik ben iets te mager, je ziet het zo niet echt, maar ik weeg te weinig voor mijn lengte. Ik voel me wel goed, maar ik heb voor mijn gevoel liever ook nog een kilotje of 4 erbij.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:54

Mijn vriend is ook heel slank.
Hij is daarbij ook nog heel lang, 1.92. Maar hij kan eten wat hij wil en komt bijna niets aan.
Mij maakt het niets uit, ik vind hem mooi zoals hij is en mooi issie Haha!

Verder maakt hij er altijd grapjes over:
We liepen pas door de AH en een meisje vroeg of we een koekje wilden:
Meisje: 'Willen jullie soms ook een koekje?'
Niek: 'Nee, sorry word ik te dik van' *LOL*

Verder vind ik iemand pas dun zoals Desiree het omschrijft, verder:
Wees lekker jezelf

Het leven is een gebakje!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:01

Ik ben 1.87 en weeg nog geen 65 kilo...nja...te dun is het niet (alles waar te voor staat is niet goed, is mij altijd gelerd *LOL*). Ik ben gewoon slanker dan de gemiddelde mens.
Ik voel me ook prima zo, maar zou er toch voor het mooi wel wat kilootjes bijwillen. Ik blijf vreten, maar er komt echt niets aan
En hoevaak heb ik al niet aan moeten horen dat ik wat meer moet eten omdat je mijn ribben kunt tellen Gaaaap Doodmoe word je ervan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:05

Desiree"]
[quote="Ethelate schreef:
Maar owee als ik een keer iets niet aan neem op ene feestje, krijg je een lading bezorgde mensen over je heen of je wel genoeg eet...

je kunt als vrouw zijnde niet eens een keer iets weigeren of je krijgt te horen "O ze doet aan de lijn". vooral mannen zijn daar erg in.
[/quote]

Aan de lijn??? Anorexia zelfs Haha! Zeker als je twee keer achter elkaar niets hoeft...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:07

Mijn ribben kun je niet tellen, ik heb geen vetrollen ben eigenlijkl wel tervreden over mijn figuurtje, al zou ik wel iets bredere schouders en bovenarmen willen hebben. Toch krijg ik vaak te horen dat ik te mager ben, valt echt enorm mee!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:15

XoNo schreef:
Ik ben 1.87 en weeg nog geen 65 kilo...nja...te dun is het niet (alles waar te voor staat is niet goed, is mij altijd gelerd *LOL*). ....


behalve tevreden Knipoog
en dat ben ik, en volgens mij de meeste slanke (in veel ogen "te mager") mensen....

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:16

Ethelate"]
[quote="XoNo schreef:
Ik ben 1.87 en weeg nog geen 65 kilo...nja...te dun is het niet (alles waar te voor staat is niet goed, is mij altijd gelerd *LOL*). ....


behalve tevreden Knipoog
en dat ben ik, en volgens mij de meeste slanke (in veel ogen "te mager") mensen....
[/quote]

Ja inderdaad! Ik mag dan ook wel vaak te horen krijgen dat ik meer moet eten enz enz, maar ik ben wel blij met mn figuur! *LOL*

*geen onderschrift*

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:23

mijn ribben kun je wel zien, maar ik ben echt niet te dun volgens mij hoor....(12 jaar, 40 kilo, 1.60m)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:37

suzanne schreef:
Verder schijnt iedereen maar lukraak te kunnen opmerken dat je 'alles kunt eten, niet mag zeuren, niet mag klagen en dat je eens aan moet komen'


Pff ja Bloos Word er ook gek van!
Ik eet asociaal veel (en niet echt gezond) Schijnheilig , en als ik dan zeg dat ik maar eens wat gezonder moet eten krijg ik ook iedereen over me heen. Ja en je bent al zo dun en je komt toch niet aan. Pfff

Als iemand dik is mag je er geen woord over zeggen want dat is zielig, maar als iemand dun is mag dat wel? Alsof je daar iemand minder mee kan kwetsen ofzo?

Ik ben over 3 maanden 16, 1.70 en 48 kilo. Ik vind t best zo.
Laatst bijgewerkt door Nintu op 11-03-03 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:37

Alleen aan het gewicht kun je niet zeggen of iemand mager is. Zelfs niet aan de oh zo bekende Quetelet index (= je gewicht gedeeld door je lengte (in meters) in het kwadraat).

Een van de weinige goede graad meters is het percentage lichaamsvet in verhouding tot je vetvrijemassa.

Voor mannen geldt tussen de 10 en de 15 % vet
En voor vrouwen tussen de 20 en de 25 % vet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, amy495, angrywolf, Annienke, Caboby, chanelle14, ellen05, Geerten, GrapeshotBot, judithje, MuffinX, Roosch, SamElisa, Shari_B, Tigress, Xyris en 58 bezoekers