Hoe kom jij aan je baan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Hoe kom jij aan je baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 14:09

Vroeg ik me zo af.
Als je een baan zoekt, hoe vind je die dan? Hoe heb jij je baan gevonden, hoe vaak heb je moeten solliciteren? Waren er veel rondes? Had je veel tegenkandidaten?

Ik werk zelf voor Papa, da's lekker makkelijk, ik was aangenomen op voorhand, en zelfs al loop ik de kantjes er finaal vanaf ( ..huh..? Schijnheilig ) , dan nog ben ik de beste kandidaat in zijn ogen...
Maar hoe gaat dat nou in de echte wereld?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:18

In the real world heb ik via een leraar die een tip gaf aan mijn vriendin en mijn vriendin gaf die tip weer aan mij en toen via de site van het bedrijf gesolliciteerd. Haha! En samen met vriendin aangenomen B:

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:23

gesolliciteerd in de IT detachering in oktober 1998. Als je PC kon schrijven werd je aangenomen Haha! (schat mezelf iets hoger in trouwens *LOL*)

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:27

Ik heb dan alleen maar een bijbaantje. Ik zag een advertentie staan voor in de bediening bij een pizzeria. Afspraak gemaakt om een keer te kijken, en een uur later kon ik beginnen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:31

Tijdelijk komen werken via UZB als vervangster van een langdurig zieke, die dan op stel en sprong wilde komen reïntegreren omdat ze al onderhand meer dan een jaar ziek was. Uiteindelijk heeft zij de boel zo lopen te verkloten dat zij op staande voet op non actief werd gesteld, met aanvraag ontslagvergunning ed. dat ik haar functie kreeg Schijnheilig . Vanaf begin reïntegratieproces tot non-actiefstelling was een kwestie van een paar maanden. Daarna duurde het nog een paar maanden voor dat alles rond was en zij uit dienst was, zodat ik mijn contractje kon krijgen.

Alom niet geliefde officemanager
Laatst bijgewerkt door Caritas op 11-03-03 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:32

Ben gevraagd Haha! was een leuk aanbod dus heb maar JA gezegd *LOL*

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:46

Een advertentie in de krant Lachen Gewoon de ouderwetse manier dus Knipoog

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:50

Ik ben tot nu toe heel makkelijk aan mijn banen gekomen. Ik heb Part-time bij een benzinepomp gewerkt en deze is van mijn oom dus daar heb ik geen moeite voor hoeven doen. Op dit moment werk ik full-time op een school en daar heb ik eerst stage gelopen en toen hebben ze gevraagd of ik wou blijven want ondertussen is uitgelopen op een vast contract.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:09

Eerst blijven hangen na een stage, nu een volgende baan mijn cv (heel summier overigens) achtergelaten ergens op internet, vervolgens benaderd door verschillende werving & selectiebureaus, een aantal gesprekken, en nu op naar mijn volgende baan!!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:14

2 Woorden:

Uitzendbureau & Lef.

Toen ik bij dit bedrijf binnenkwam ( al weer bijna 3 jaar terug ) Bloos Toen was dat via het uitzenbureau voor een baantje op het callcentre.

Doordat ik meer wilde ben ik intern aan het solliciteren geweest en ben ik uiteindelijk door een klein beetje bluf aan deze baan gekomen, die ik nu bijna 2 jaar heb Haha!

Dus tja Schijnheilig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:21

Tallie1979 schreef:
2 Woorden:

Uitzendbureau & Lef.

Toen ik bij dit bedrijf binnenkwam ( al weer bijna 3 jaar terug ) Bloos Toen was dat via het uitzenbureau voor een baantje op het callcentre.

Doordat ik meer wilde ben ik intern aan het solliciteren geweest en ben ik uiteindelijk door een klein beetje bluf aan deze baan gekomen, die ik nu bijna 2 jaar heb Haha!

Dus tja Schijnheilig


Ik ga geheel met hetgeen wat Tallie1979 mee.

Via het uitzendburo ging ik naar mijn huidige werkgever toe. Daar werd hetvolgende aan mij gevraagd:
- kun je wel typen met die lange nagels (ik had toen nog gelnagels)
- kun je met WP overweg (nee, maar ik zei gewoon JA) Knipoog
- weet je hoe een telefooncentrale werk (nee, maar ik zei wederom gewoon JA) Knipoog
- wanneer kun je beginnen, lukt dat vanmiddag al? (nou, doe maar morgen)
- wat wil je verdienen (stommestomme vraag!!!!) Zus en zoveel, oké je bent aangenomen.

En nu zit ik hier al weer 5 jaar te kijken….

Toos paardloos

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:25

me zomervakantie baantje waar ik nu 2 zomers heb gewerkt (en nooit meer Knipoog ) ben ik via de vader van me oppaskindjes terecht gekomen
en waar ik nu werk... euh tja... pappie in de directie is best handig Haha!
ik hoefde alleen even een mailtje te sturen en was aangenomen Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:35

Nog voor ik was afgestudeerd had ik een sollicitatie lopen bij het bedrijf waar ik nu werk. Ik had een advertentie zien staan in een vakblad en had daarop gereageerd. Na 3 rondes had ik de baan en een maand na de laatste ronde studeerde ik af en had toen nog anderhalve maand ruimte voordat ik kon beginnen bij het bedrijf. Dit was overigens de enige vacature waar ik op had gereageerd... het was een lucky shot, maar ik ben donders blij dat het raak was Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:39

Ik heb ook een bijbaantje. Ik werk nu weer waar ik eerst ook werkte en zelf ontslag had genomen, maar deze keer hebben ze mij gevraagd Haha!
En mijn zomervakantiebaantje...sja...vorig jaar voor het eerst geweest (telefonisch intake-gesprek Haha!), en dit jaar mag ik terugkomen, maar dan niet voor 2 weken, maar 3 maanden *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:54

Ben gisteren aangenomen bij mijn nieuwe werkgever. Ik ben helemaal blij ermee!

Het gaat om een secretaresse-functie bij een bedrijf dat zorg draagt voor Billboards en Abri's en de reclame's daarin, in steden met meer dan 100.000 inwoners. Hartstikke leuke diverse functie. Advertentie stond in de krant, ik heb gereageerd met 75 (!!) anderen. Zes ervan mochten door naar de kennismakingsronde, en vervolgens twee naar de tweede-gesprekken ronde. Mijn nieuwe werkgever had al voorkeur voor mij en ik heb "ja" gezegd.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:09

Bij mijn zaterdagsbaantje ben ik via mn moeder gekomen. Collega's van mn moeder zijn bevriend met mijn (nu)baas, en hebben ooit eens gezegd dat hij iemand zocht. Gebeld, afspraak gemaakt en nooit meer gestopt Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:17

Via een personeelsadvertentie in de Intermediair. Uit bijna 100 kandidaten bleven er twee over die werden aangenomen en daar was ik er eentje van.

En dan te bedenken dat ik een maand daarvoor de Intermediair bijna had opgezegd, omdat ik alleen de strip van Pathuis nog las. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:33

mijn voige baantje via een advertentie in de krant, gewoon opgebeld en op gesprek gekomen en 3 dagen later liep ik een dag mee en ben ik begonnen met werken. Waar ik nu werk in t weekeinde heb ik eerst stage gelopen en toen vroegen ze al of ik niet van de zomer wilde komen werken, maarja dat was nog zover weg dat ik gevraagd heb of ze geen plaats voor me hadden in t weekend, en t bevalt m prima.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:04

Ik werk zelfstandig. Heb wel personeel in dienst. Ik heb nog nooit een advertentie of iets gezet. Als ik iemand nodig heb, gaat het meestal via via. Dan maken we een afspraak. Als ik denk dat diegene er voor geschikt is, is het oké. Knipoog

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:12

Heb m'n bijbaantje gevonden via een advertentie op Internet.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:34

er heen gegaan, sollicitatie formulier gehaald en weer heen gebracht, gesprek gehad en aangenomen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:53

Ik heb me ingeschreven bij de verschillende uitzendburo's. M.n. de 'bekende' zijn me wat meewerken betreft erg tegen gevallen Boos! De baan die ik nu heb heb ik ook via een uitzendburo gekregen (Timing). Een im- en exportbedrijf in Oldenzaal was op zoek naar een administratief medewerker die Duits en Russisch kon en bij voorkeur ook Nederlands. En toevallig was ik 3 weken daarvoor bij Timing binnen gelopen Haha! Dus op gesprek. Eerste gesprek was erg gezellig Tong uitsteken, tweede gesprek ging al over wanneer ik kon beginnen en de groeimogelijkheden Vandaag een gesprek gehad met de Duitse eigenaar van het bedrijf en als ik mijn Russische spreekvaardigheid wat heb bijgespijkerd mag ik misschien ook wel een keer mee naar Wit-Rusland toe om hem te helpen met tolken *LOL* Denk dat ik de komende jaren maar bij dit bedrijf blijf zitten Haha! Na twee dagen werken heb ik al uitstekende doorgroeimogelijkheden gezien Haha! Ow, tegenkandidaten: begreep dat er nog twee Duitse Russen hadden gereageerd maar ze wilden heel graag iemand die ook Nederlands sprak. Zeg maar dag met je handje naar die concurrentie }>

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 07:51

Mijn vorige baan in de thuiszorg had ik via de krant gevonden. Na mijn eerste gesprek was ik meteen aangenomen en een week later kon ik beginnen.

Voor mijn opleiding MBO verpleging had ik een werk/stageplaats nodig. Daarvoor heb ik een open sollicitatie gedaan in een ziekenhuis hier in de buurt. Ik mocht een paar weken later komen voor een interesse- en motivatietest (een verkapte IQ-test) en die heb ik gehaald. Ik werd uitgenodigd voor ee3n gesprek en 20 minuten later was ik aangenomen!

* To Belg, or not to Belg *

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:11

Ik ben dan 14 jaar dus echt werk zit er nog niet bij mij in.
Meestal dan bel ik zelf naar het bedrijf op en vraag ik als ze nog vakantie medewerkers hebben.
En bij een ander bedrijf kom ik gewoon ff langs en als ze wat voor me hebben dan vraag ik wanneer ik een keer langs mag komen om te solliciteren.
Maar bij geen enkel bedrijf zoeken ze vakantie medewerkers.
Maar ik heb mischien nog kans bij een grote kas bij ons in de buurt.Haha!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:37

Via een advertentie in het regionale dagblad ben ik dit 'huis' binnengekomen. Er waren best veel kandidaten maar ze vonden mij blijkbaar het beste Haha!.

Mijn huidige functie heb ik via een interne sollicitatie. Interne kandidaten gaan dan altijd voor en bovendien had ik genoeg relevante werkervaring.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __danielle__, Andreeaa, boyca, Briiet, Dax, inge_romeo, Jive03, Letje01, Mrskiwi, Nientsje, Plukje, Rijsa, Rinkex, Solleke_Noah, Theseus, Wopkebrok, xPabloBokt en 76 bezoekers