Info Hengst SHERATON (V: Indoctro x Calypso II)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Info Hengst SHERATON (V: Indoctro x Calypso II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 09:36

Wie weet er meer van deze hengst. Ik heb al wel info uit het hengsten boekje van VDL, maar wie weet er meer. Nakomelingen zijn er nog niet, maar qua type en springen of nog meer??

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:21

Hij is mijn favoriet uit de S jaargang... Wat een schitterend dier... Sterk in de bewegingen, en een erg mooi exterieur.
Zaterdag 5 april zal hij ongetwijfeld te zien zijn tijdens de show van VDL te Bears!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:49

Het is idd een schitterend mooi paard en kan heel mooi springen.
Ik citeer uit het bewaarboek van vorig jaar.

"Sheraton is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hals is zwaar en diep aangezet. De rug is iets lang en gezonken. De croupe heeft voldoende lengte. Het fundament is goed ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn goed ontwikkeld.

Bij Sheraton komt Europees topbloed bijeen. Nadat zijn vader Indoctro zich eerst in de kijker heeft gesprongen, heeft hij zo mogelijk nog meer weten te overtuigen met zijn nafok. De rij hengsten die volgen langs moederskant mogen er ook zijn: Calypso 2, Grannus, Gotthard en Steinpilz xx. Met name Calypso 2, Grannus en Gotthard hebben ieder een imposante rij aan springpaarden geleverd. Overtuigend is ook Cinella, een staatspremiemerrie met opvallend exterieur, die excelleerde in haar aanlegtoets voor het springen. Zij is een dochter van Gina, wiens volle broer, de hengst Gingerino, internationaal heeft gesprongen.

Onderzoeksrapport.
Sheraton is een eerlijke betrouwbare hengst.
Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. In draf heeft Sheraton ruim voldoende ruimte. Hij heeft voldoende souplesse. Het achterbeen zou iets meer gebogen moeten worden.
In galop heeft Sheraton een goede ruimte. Hij galoppeert met ruim voldoende afdruk. Sheraton heeft in de galop een goede balans en kan goed schakelen. Als dressuurpaard heeft Sheraton voldoende tot ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Als springpaard heeft Sheraton zeer veel afdruk. Hij springt snel van de grond. Hij springt met een goede voorbeentechniek en zeer goede bascule. Hij maakt de sprong doorgaans achter goed af. Sheraton lijkt zeer voorzichtig en toont over veel tot zeer veel vermogen te beschikken.
Als springpaard heeft Sheraton veel tot zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.

Behaalde punten bij de verschillende verrichtingen:
Stap;7, draf;6,5, galop;8,5, Aanleg; 6,5. Afdruk;9, techniek;8,5, vermogen;8,5, aanleg;8,5

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 09:31

Super ontzettend bedankt, meer info is nog altijd welkom

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:59

Nou, ik zal wel weer de enige zijn die er nix aan vind Lachen

Ik kende de hengst niet totdat ik hem zag in DenBosch. Had hem alleen gezien op foto's en daar vond ik hem al een te weke rug hebben en de kop erop.
In Den Bosch sprong hij mee tijdens de show en mijns inziens sprong hij dus ook niet goed, kop erop, rug weg en de kont omhoog.

Van de S jaargang is Silverstone nog steeds mijn favoriet.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:10

Silverstone is qua springmanieren ook mijn favoriet. Maar niet om een veulen mee te fokken...

Sheraton heeft een heel apart hoofd, aparte bewegingen en het verrichtingsrapport qua springen liegt er niet om...
In Den Bosch was hij niet geweldig, maar ook niet slecht. De hengsten zijn nog jong, de een gaat beter met de spanning om dan de ander, daarnaast is het ook maar een moment opname.

Denk dat zowel qua fokkerij als qua sport een hoop van de hengst en hopelijk ook van zijn nakomelingen kunnen verwachten!

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 13:52

Weet iemand het dekgeld van Sheraton?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:41

info@vdlstud.com stuur anders daar even een mailtje heen, die kunnen je verdere informatie verstrekken. Suc6

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:55

Citaat:
Silverstone is qua springmanieren ook mijn favoriet. Maar niet om een veulen mee te fokken...


Ok dat is ieder zijn mening, kan ik mee leven Lachen Ik ga er komend seizoen wel een merrie mee dekken overigens.

Citaat:
Sheraton heeft een heel apart hoofd, aparte bewegingen en het verrichtingsrapport qua springen liegt er niet om...
In Den Bosch was hij niet geweldig, maar ook niet slecht. De hengsten zijn nog jong, de een gaat beter met de spanning om dan de ander, daarnaast is het ook maar een moment opname.


Ok, maar goed, naar verrichtingsonderzoeken of punten hoef je gewoon niet te kijken is al zovaak gebleken dat er later geen zak van klopte, zeker van de cijfers. 9 voor vermogen die nog niet over 1.30 heen kunnen... 9 voor techniek , voor paarden die meer sterren lopen te kijken boven de sprong dan naar beneden...

Verder zijn het natuurlijk jonge hengsten, maar een goed paard zal altijd in de goede manier springen, wellicht minder spectaculair, maar 1 die bukt zal dat altijd doen....

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:32

Sorry... Ik zei het eigenlijk een beetje verkeerd..
Ik zou best een veulen van die hengst willen als ik er de geschikte merrie voor had. Er komen vrijwel zeker super sportpaarden van.

Maar ik kan me heel goed voorstellen, dat de meeste mensen ook een qua exterieur en misschien voor de allround mooi veulen willen fokken. En dan denk ik dat je beter Sheraton kunt nemen...

Silverstone is natuurlijk een geweldig paard, met schitterende manieren, maar je moet wel een merrie hebben die erbij past...

Inderdaad even mailen naar info@vdlstud.com voor het dekgeld.