pony voor volwassene

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kyara
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: rotterdam

pony voor volwassene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 14:24

Hallo luitjes,
Ik wil over een poosje een paard/pony kopen. Ik wil wel een ras die makkelijk in het onder houdt is, omdat ik hem 't liefst op een weitje zet met een schuilstal. ik stel niet zulke hoge eisen ,gewoon om lekker in het bos te rijden, en mee te lessen op de manege. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een Connemarapony, Haflingers vond ik ook heel lang leuk maar
toch nog net te klein en hun uitstraling trekt me niet zo(smaken verschillen).
Nou is mijn vraag na dit hele verhaal Slapen , Wie weet nog meer rassen die lekker sterk en sober zijn? en zijn er mischien nog meer volwassenen die op pony's rijden? en voor diegene met een connemara, wat zijn de minpunten van dit ras? want op alle sites en fokkers lees ik alleen maar goede dingen over dit ras.

Nou laat 't me maar weten.




manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:30

Connemaras hebben geen minpunten Tong uitsteken

In Ierland zie je op shows en springterreinen heel wat connemaras rondhuppelen, ook gewoon bereden door volwassenen (waaronder mannen). Daar ligt de ponygrens trouwens ook nog steeds op 147cm ipv 157.

Heel sterk, heel sober, gewoon een superkarakter en over het algemeen erg veelzijdig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:36

Tja, ik ben 32 dus in jaren in ieder geval aardig volwassen Haha! en ik heb dikke pret met m'n Fjord.
Heb voor ik haar kocht trouwens ook nog een New Forest voor iemand ingereden, da's ook een leuk paardje voor een volwassene.
En verder staan er bij ons op stal voornamelijk QuarterHorses. Een paard qua ras, maar qua maatje blijven het toch grote ponys.

Connemara is trouwens idd een erg leuk en veelzijdig ras.
Of wat dacht je van Welsh Cob? Of Fellpony?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:03

Ik ken verschillende volwassenen die op pony's rijden. O.a. op welsh en iemand op een new forest
zelf zijn we bezig een jonge new forest merrie te trainen en ook zij is zeer geschikt voor een volwassene. Kortom kan allemaal prima.


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:12

de Ijslander Haha! zijn erg sober in onderhoud en (vind ik) erg stoer qua uitstraling. Bovendien hebben de meeste 1 of 2 gangen extra (tölt en telgang)

zelf heb ik een kruising ijslander (zie profiel) nog niet bereden, want hij word in mei pas 3...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:17

Een IJslander vind ik inderdaad ook een geweldige pony voor een volwassene.
Een kleine Tinker zou ook heel goed aan jouw voorwaarden kunnen voldoen. Over het algemeen zijn het fijne paarden om mee buiten te rijden en de meeste hebben een E-pony maat.
Fjorden zijn natuurlijk ook ideaal voor volwassenen.

Hmm, zo help ik je ook niet veel geloof ik Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:23

Ik heb zelf ook een pony en ik ben 23.
er zijn geloof ik behoorlijk wat volwassenen met een pony.

Ik heb niet een bepaald ras, het is een e-pony maar hij is niet echt geschikt voor iedereen want het is toch echt wel een pony.
Gelukkig ben ik zelf klein en niet al te zwaar dus geen probleem.

Ik zou gewoon naar verschillende rassen gaan kijken en het belangrijkste is natuurlijk dat het klikt!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:24

als volwassene kun je prima op een fjord rijden en ze zijn ook sober.
ik weet nie wat je van fjorden vind? want je hield ook nie van haflingers zei je, maar je hebt bij beide rassen ook types die meer op rijden zijn gefokt. zijn prima beestjes voor recreatie en op wedstrijden kunnen ze zeker L lopen.
ik heb niet echt ervaring met connemara's, dus kan je daar niet verder mee helpen. weet wel dat het hele sterke pony's zijn en dat ze tot late leeftijd kunnen werken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:25

Ik wilde ook net een ijslander gaan zeggen, verder kun je aan de wat zwaardere rassen denken, fjorden doen het vak erg goed met een schuilstalletje...

Ik heb ook vaak over de connemara gelezen, naar wat ik gelezen heb hele gave beesies.... niet met veel minpunten denk ik....

succes!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:13

IJslander: absolute aanrader! Een keer op een leuke IJslander tölten en je bent verkocht, wedden?
Op IJslanders rijden minstens zo veel volwassenen als kinderen, en in het land van herkomst worden ze beschouwd als echte mannenpaarden.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:48

Ja ik ook wou net zeggen een IJslander Haha! !! Daar zie je ook veel volwassenen op rijden...
Het enige minpunt is dat ze misschien erg duur zijn om aan te schaffen (teminste een paar jaar geleden waren ze behoorlijk prijzig, toen hebben wij namelijk ook nog overwogen om een IJslander te kopen).

Suc6 ermee

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:55

Welsh Cob of Welsh K (net wat chiquer) zijn ook erg leuk, pittig in de omgang en je kunt er wel wat mee bereiken, als je dat zou willen. De Cob is wel meer winterhard denk ik.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:59

Ik zou zeggen... neem een tinkertje! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:08

mmmmmmm.... Ik heb een "chique" paard. (NRPS) Maar ook hij wordt sober gehouden. Hij staat samen een fjord. Heeft wel iets meer brokken nodig..
Staat op wei. met schuilstal. En hij is deze winter perfect doorgekomen (zonder ook maar 1 deken)
Dus eigenlijk kan je elk paard "sober" houden, alleen vinden de meesten een wintervacht bij een warmbloed minder. Omdat de meeste warmbloedjes toch voor de wedstrijden worden gebruikt.

Verder zou ik ook zeggen een ijslander. Ik vind de gangen fijnen dan die van een fjord. Ook een haflinger doet het goed..
Maar helaas.... een ijslander is nog steeds geen reus Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:11

Ik heb zelf een WelshCob, ben alleen nog niet volwassen. Maar ze zijn sterk en gaaf! Ze kunnen leuk lopen.
In Engeland rijden er alleen volwassenen op WelshCobs. En ook mijn kennis rijdt weleens een rondje op zijn Cob.
Ik weet niet welke maat je zoekt? Cobs heb je zowiezo tot 1.58m, maar zelfs groter zijn ze te vinden. Meestal zijn ze 1.50m.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:26

machie schreef:
Maar helaas.... een ijslander is nog steeds geen reus Lachen


Waarom helaas? Altijd maar die paarden groter fokken is nou ook weer niet geweldig hoor, de botten enzo worden daar vaak zwakker van, wat weer lijdt tot blessures...

Ik vind het juist geweldig dat de Ijslanders niet zo groot zijn, maar toch sterk genoeg zijn om een volwassen persoon makkelijk te kunnen dragen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:33

omdat ik 1.83 ben.... En dan kom ik echt veelste ver met mn benen er onderuit Boos! Wat ik heel jammer vind, wat ik heb 1 week lang, Ik weet niet hoeveel uren per dag op ijslanders gereden. En dat vond ik GEWELDIG!!!!!

en omdat:

kyara schreef:
Haflingers vond ik ook heel lang leuk maar
toch nog net te klein en hun uitstraling trekt me niet zo(smaken verschillen).


dus vandaar, ik denk dan dat zij graag een wat "groter" paardje heeft

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:34

haflingers zijn meestal rustig, supersterk, hebben een goed, maar wel eigenwijs karakter, zijn veelzijdig, sober te houden, voor mij Hét paardenras

kyara
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 22:14

Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden Haha! ijslanders lijken me idd ook erg leuk, ik heb er pas twee op het strand zien rijden zo te zien haden ze er erg veel lol in. Ik had nooit stil gestaan bij een welsh cob ga ik me ook nog even in verdiepen. By the way, ik wil de haflinger echt niet afkrakken hoor, maar die paar die ik op de manege gezien heb waren net grote shetlanders en liepen niet zo goed met de lessen mee(maar vond ze daarvoor altijd het einde). Maar in iedergeval bedankt voor de ideeen

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:37

iiki zou ook voor de ijslander gaan!

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:41

ik ken ook heeeeeele gave een goeie haffies hoor Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:47

Deze volwassene heeft een NRPS pony.. superleuke sportpony's, maar ook rustig sober te houden (arabisch bloed he Haha! )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 04:42

Ik heb nu 2 jaar een Tinker van 1.45m.
Hartstikke leuke pony om uren mee buiten te rijden, springen vindt ze helemaal het einde, en ook in de dressuurles gaat ze steeds beter lopen.

Ook wat voor jou? Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:18

Ik zou me gewoon niet binden aan ras of type als je zelf niet veel eisen stelt, dan is het veel belangrijker dat het karakter je past en is het zonde als je om hat ras een pony zou wegstrepen waar je heel veel plezier aan zou kunnen hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Rainer, Trendiction, YandexBot en 108 bezoekers