*WAAAAAAAAAAAAH* ik heb op Razinda gereden!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 23:16

Vandaag, vrijdag 20 juli, was de grote dag dat ik voor het eerst op mijn paard heb gezeten!

Het lag helemaal niet in de planning en het ging spontaan, totaal onvoorbereid. We gingen longeren, met zadel en hoofdstel voor het eerst, en weer met de lijn aan het bit vast. Het ging goed en toen mijn stalgenoot klaar was met haar, zei ik zomaar: zal ik eens gaan hangen op haar? Ja dat is goed zei hij, maar dan moet je wel even beugels aan het zadel doen. Die zaten namelijk niet aan het zadel. Dus ik die beugels gehaald en aan het zadel gedaan. Ik deed mijn voet in de beugel, ging omhoog en ging over haar rug hangen. Er gebeurde niets. Mijn stalgenoot zei: ik ga stappen. Ik vond het best eng en hij trok haar mee maar ze kwam met haar hoofd omhoog. Ik schrok, dacht dat ze ging bokken en sprong naar beneden. Ik moest het weer doen en mijn stalgenoot (T) zei: ga er maar eens helemaal op zitten. Ik zei: dat kan toch niet?? Ik deed het toch en deed heel voorzichtig mijn andere been erover en ging zachtjes zitten. Ik bleef voorover zitten, zoals ik dat in de boeken had gelezen. Ze deed nog steeds niets. Toen ging ik langzaam rechtop zitten en ze bleef nog steeds keurig staan. Toen ging T stappen met haar en ik vond het doodeng. Ik zei: hou je haar wel goed vast? We hebben 3 rondjes door de bak gestapt en Razinda sjokte braaf achter T aan. Ze deed helemaal niets!!! Ik kon het niet geloven, want het was altijd mijn droom om zelf als eerste op haar te durven zitten. Toen ik eraf ging (ik had helemaal trillende benen) heb ik haar helemaal fijngeknuffeld en ze kreeg meteen lekker voer en appels.

Het grappige was, dat Jur en T zijn paard nog in de wei stonden en die stonden samen mee te kijken, alsof vader en moeder trots stonden te kijken hoe hun kind iets nieuws leerde. Ik was apetrots op Razinda!! Echt totaal onvoorbereid, ik dacht dat het nog wel 2 maanden zou duren voor ik erop zou gaan, eerst vaker met zadel en hoofdstel longeren, dan een beugelriem om haar nek waar ik me aan vast kon houden, ik had nog niet eens een cap, ik had mijn laarzen niet aan maar stalschoenen. Het is echt een wonder voor mij! Party!! Party!! Party!!

Tegelijkertijd ben ik ook weer bezorgd, waarom was ze zo braaf, er is toch niets mis met haar, ze is toch niet ziek?? En ik vond haar ook wat stijf rechtsom, ze zou toch niet slechte benen hebben net als Jur? En dan al op haar derde. Ik wil eigenlijk geen foto's laten maken want ik wil het nog niet weten. Ik word gek van mijn gepieker.

Daarna heb ik Jur gereden en ik heb een hele lange buitenrit gemaakt van een uur, helemaal in mijn eentje. Op de heenweg hadden we wel wat probleempjes, zo wilde ze ergens niet langs en ging de hele tijd achteruit lopen en steigeren, bijna in een sloot. Een hele lieve mevrouw van een boerderij kwam me helpen en nam Jur mee aan de teugel en toen kwamen we erlangs. Ook moest ik langs een fabriek (langs een drukke weg) en moest ik door een smal fietspad tusen een hek en paaltjes door. Toen ik net halverwege was (na het nodige gevecht) kwam er een grote vrachtwagen de bocht om scheuren bij die fabriek en Jur stond meteen 180 graden gedraaid op dat smalle pad. Die vrachtwagen chauffeur vond dat wel grappig en ging expres zijn vrachtwagen laten sissen enzo, dus Jur nog banger. Maar uiteindelijk was ik erlangs en toen moest ik ook nog een tunnel door. Toen ben ik er maar even af gegaan want dat was echt te eng. Omdat ik voorop liep durfde ze ook en daarna verliep de rit probleemloos. Het laatste stukje had ik zo'n pijn in mijn kont dat ik er naast ben gaan lopen en ik vond wel dat Jur erg kort stapte. Als alles nou maar goed blijft gaan... *pieker*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 23:45

MAARTJE, WAT FANTASTISCH VOOR JE!!!! Wat super van Razinda!!! Ben echt helemaal blij voor je!!! Nu effe doorzetten en niet zo piekeren...everything will be allright!!!
Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 23:46

Wat gaaaaaaaaaf meer kan ik niet zeggen Lovers . Ene blijf positief vanaf nu gaat alles goed *LOL* .

Succes ene niet teveel in een keer willen doen je hebt toch geen haast Party!! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 23:48

Dank je wel!!! Ik was echt zo blij, het was net of ze me zo vertrouwde dat ze zoiets had van als jij op mijn rug wil zitten dan is het goed! Party!!

Maar goed, dat piekeren is minder, hopelijk gaat dat nog eens over!

Ik doe het zeker niet te snel, misschien zondag nog een keertje erop en daarna voorlopig even niet, want ik ga ook op vakantie met Jur en dan moet zij helaas thuis blijven. Maar mijn stalgenoot zal vast goed op haar passen en haar ook af en toe longeren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 23:51

Maartje, wat ontzettend gaaf joh! Moet een enorme overwinning zijn, niet verwacht maar nu toch al op je paardje! Niets overhaasten, je hebt tijd zat, maar ik kan me voorstellen dat je heel blij bent met deze eerste stap naar echt rijden. Maar eh... volgende keer wel cappie op hè Knipoog !

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 23:53

Super zeg, gefeliciteerd!!!!
Wat een toppers zijn het toch he, geniet daarvan ipv je druk te maken over wat er volgende keer evt mis zou kunnen gaan!!!
Dit kunnen ze je nooit meer afnemen. En als maandag toch de DA komt voor het hoesten, kun je altijd even laten kijken naar dat korte lopen, maar dat valt vast wel mee. Heb je al een afspraak met Rodinde gemaakt?
Ja ja, dat wordt toch piekeren over de neusriem van je stang en trens hoofdstel! *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 23:58

Dank jullie wel!! Lachen

Ja de dierenarts mag ze meteen even binnenste buiten keren! Haha!
Neehoor, zo erg is het niet, en bovendien vind ik dat ik vaak zelf een betere diagnose kan stellen dan de dierenarts. Geldt niet voor alles natuurlijk, maar ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat hij iets dacht en dat ik zeker wist dat het niet zo was, en dat ik gelijk kreeg. Ik ken de paarden natuurlijk ook het beste.

Nee, nog geen afspraak met Rodinde gemaakt. Ik wil wel, maar ik vind het ook zo duur en ik heb dat geld helaas even niet.

En ja... het stang en trens verhaal *LOL*
Ik weet het niet goed... met een gewoon hoofdstelletje valt die bult mij eigenlijk niet eens meer op, maar ja ik ben er aan gewend. Maar zo'n operatie... het is zo zwaar voor een paard en ik ben zo vreselijk bang om haar te verliezen. Ik wou dat het ook op een andere manier kon, maar dat kan vast niet.

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-07-21 00:00 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 06:41

Tegen die tijd (als je M2 start of zo) kan je informeren naar vrijstellingen of iets dergelijks. Bovendien kan je tot en met de Z2 op trens blijven rijden, dus ik zit je maar een beetje te stangen.
Informeer anders alvast even bij de NVDR hoe het zit met vrijstellingen ivm lich. ongemakken. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:42

heeeeeeeeeeey wauw wat moet dat een goed gevoel zijn zeg! zo voor de eerste keer zelf op je mooie paard!
Ik ken het maar al te goed van toen met Lodewijk.

En wat een braverd ook en zo snel he! wat een lief paard zo erop en 3 rondjes stappen.
Heel goed gedaan en ze blijft vast zo lief!

Over stijf zijn zou ik me echt geen zorgen over maken dat los je straks met het rijden toch op?
heel veel succes ene zo'n super paard heeft vast ook superbenen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:55

Sjonge wat zul jij opgewonden zijn. Spannend he?
Dat is toch het mooiste, zomaar op je eigen paardje zitten! Is toch heel speciaal.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:57

heeeee wat geweldig
jij als eerste op je eigen paard
wat een machtig gevoel is dat he?
ja ik heb dat ook als ik een paard zadelmak maak dat ik dat zo'n bijzonder gevoel vind dat ie MIJ dan als eerste op zijn rug toelaat.

echt geweldig voor je!echt super.ohhhhhhh ik ben helemaal heppie met je mee Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

soms is het beter om te zwijgen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 10:25

Bedankt voor de leuke reacties!!

Dit kunnen ze niet meer van me afnemen en ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Maar ik blijf het rustig aan doen. Jullie horen het wel als ik weer vorderingen maak.

Jasmijn, ik weet dat ik een vreselijke pessimist ben, maar misschien kom ik helemaal nooit in de Z met haar, ben ook doodsbang dat het lichamelijk niet goed gaat ofzo. Als ik ga informeren ben ik bang dat dat ongeluk brengt Haha! Erg ben ik he! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 10:28

Probeer niet te piekeren, maar alleen te genieten van het moment! Supergaaf toch?!?!?!?!?!? Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 10:36

Ik weet hoe je erover denkt, maar ik geloof daar helemaal niet in. Het is gewoon een superpaard en dat moet je gaan waarderen ipv overal spoken zien en vergeten te genieten. Als de spoken zouden komen is het nog vroeg genoeg om je zorgen te gaan maken. (hoor wie het zegt Knipoog )
Juist omdat ik je snap, probeer ik je uit te dagen je over dat gevoel heen te zetten en erop te vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen met Razinda. Jur heeft al haar problemen, maar ook daarvan weet je niet waar het eindstation ligt, dus blijf er 'gewoon' van uit gaan dat het goed blijft gaan.
Natuurlijk is het een geintje om nu al de NVDR te bellen, maar probeer er vanuit te gaan dat je Raz gewoon naar de Z rijdt.
Liefs Laura

Navragen is beter dan afvragen.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 11:05

Wat geweldig!!!!!!

wat lief dat ze gewoon bleef staan!!!
niet alle paarden beginnen te bokken want het paard van mn vriendin was ook opstappen en bij wijze van spreken erop wegrijden!!

..... leeg .....

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 12:27

Leuk joh!!!


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:56

Wat goed zeg, enne maak je geen zorgen hoor dat ze nu te braaf zou zijn, de streken komen heus nog wel Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 23:31

Ja ik denk ook dat de streken nog wel komen. Maar ik was wel heel verbaasd dat ik er zo mee weg kon rijden, alsof ze al jaren gewend was!! Lachen

Heel misschien, als ik durf, ga ik er morgen weer op! Party!!

Ik ga ook proberen wat minder te piekeren en ook minder te zeuren over dat ze zo klein is enzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:13

Wow wat geweldig!!! Super Razinda Cool Geef haar maar een stevige knuffel! En heel veel succes met inrijden. Het gaat je vast wel lukken, je hebt Razinda's vertrouwen al Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 23:49

Dank je!! Party!!

Van de week weer eens proberen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 08:41

Goed joh. We hebben ook nog een merrie van 2 jaar. En ik hoop zelf ook de eerste te zijn die op haar rug kan zitten!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 09:32

leuk joh!
Ik zei toch dat je het zelf kon!!!
Het is niet moeilijk!
Als je het vertrouwen van een paard maar hebt, dan gaat de rest vanzelf! Je hebt bewezen dat je een betrouwbaar vrouwtje bant voor Razinda!!

Gefeliciteerd!
Klop jezelf en Raz maar even op de schouder!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:23

GAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Goed zeg!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 13:38

Dank!! *glunder* Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 16:13

gaaf toch! Ik pieker ook heel erg veel, maar ergens heb ik ook zoiets van: als ik kan genieten zal ik dat doen ook. Ik merk dat mijn paardje dat ook meer kan waarderen dan altijd maar voorzichtig aan...
Enne: met Razinda zal t wel loslopen hoor. Stijvigheid is helemaal niet erg, als je maar goed loswerkt, maar dat weet je zelf ook wel...
Kom op: ff verstand op nul en genieten van je paardjes....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, MairiMacBran en 116 bezoekers