Wie gaat er naar de COLOR FULL SPRING SHOW???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:19

Wat voor ras?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:23

Héé', ik zie net in het programma dat het halteren vrijdag om 13:00 begint!!! *LOL*
Dat valt alweer mee, ik had me ingesteld om vrijdags heel vroeg in de ochtend Sparky "op te tutten" en richting Marienheem te rijden (is toch een paar uurtjes rijden).

Sparky is een Quarter, uit een Two Eyed merrie en vader is Tuck R Command (de palomino reininghengst waar Henk v. Amstel vroeger op reed)

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 21:51

Laika Zei:
Trainen voor de halter, dat zal wel bij een paar keer oefenen blijven. En dat dan vooral op het STIL staan. Als ik Bud ga uitbrengen is het vooral voor de lol. Ze vinden hem mooi zoals hij is of anders maar niet! Ik ga dus echt niet staan mutsen om zijn voetjes een centimeter te verplaatsen. Halter is voor ons niet echt belangrijk, was misschien wel zo geweest als Bud nog een hengst was.

Nou het is een serieuze klasse en dan moet je er wel voor trainen want voor jou is het misschien niet belangrijk maar voor een ander kan het heel belangrijk zijn dus...
En je nette pak aan. Nerd Nerd Nerd Nerd Lips are sealed Huilen Boos! Clown Koe Party!!

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:57

laika gaat ook niet zomaar ff meedoen.. tuurlijk oefent ze wel! alleen er gaan geen maanden training aan vooraf..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:00

Als je even verder leest Simone...

Heb je overigens een smiley-tik ofzo? Lachen

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:24

Freckles schreef:
Heb je toevallig de Quarter gelezen en dan met name het stukje over het jeugdteam *LOL*
Ook daar komen zij met staartzakken en keycords dus als je daar gaat rond lopen koop dan als sponsoring eerst een staartzak Vingers aflikken
Ze hebben nu ook andere kleuren in de aanieding


En als ze dekkingen verkopen van onze hengsten, hebben wij ze 10% van het dekgeld beloofd als sponsoring Party!!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:28

Je hebt zo veel plezier van het oefenen voor Halteren!!
Je paard leert netjes met je mee te lopen en te draven en je niet voorbij te rennen, voor langere tijd stil te blijven staan (ook als je om hem/haar heenloopt) en niet meer te zeuren op de poetsplaats met scheren/knippen/vlechten enz.
Kortom, je legt er een geweldige basis mee neer in de opvoeding van je paard!
En als je er ook nog mee kan "scoren" tijdens een wedstrijd is het dubbel zo leuk Haha!

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:32

Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van een jeugdteamer is maar ik zie een 'kind' van 14 niet zo graag een deksprong verkopen. Verward
Of ben ik dan ouderwets Haha!

Ik zag dat die show pas eind mei is, dan heb ik nog wel even voor ik weet of ik kom of niet.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:14

Dat is ook wel weer zo, ik geef ze allen de gelegenheid om iets bij te verdienen. Zij promoten de hengsten en als zij dan iemand vinden die geïnteresseerd is dan sturen ze die door naar ons en dan handelen wij het verder af. Lachen

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:16

Sugarmiss schreef:
Ik zag dat die show pas eind mei is, dan heb ik nog wel even voor ik weet of ik kom of niet.


dat dacht ik dus ook Haha! misschien ga ik kijken, misschien doe ik mee... maar dat beslis ik altijd op het laatste nippertje Clown

groetjes

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 03:15

Nou ik zit er ook aan te denken om met mijn Texas N Te Dun It mee te gaan doen met halteren!
Afbeelding
Op de foto is hij 6 maanden oud.
Maar hij is rond die tijd nog geen jaar oud ! In welke klasse moet ik dan starten ? En heb je nog iets speciaals nodig ??
Ben nu ook al erg ver met hem maar, hij moet nog even trailer-training krijgen.
Jullie hadden het er over dat je paard stil moet kunnen staan.
Maar mijn hengst vindt het leuk om stil te staan en zich dus dan ook niet meer te veroeren !! En dan kan ook problemen opleveren !
Hebben jullie misschien tips ??

Groetjes Miss Texas

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 08:45

Elk paard wordt vanaf januari automatisch 1 jaar ouder. Jij zou dus bij de yearlings moeten starten.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:39

Zoals Cornelie al zei, vanaf één januari is hij een Yearling, en wat je nodig hebt heb ik eerder in dit topic al geschreven en hoe je stilstaan traint ook. Daarnaast moet hij aan de hand mee kunnen draven.
Je komt eerst in stap de bak in, en zodra de judge (die meestal voor je staat) aan de kant stapt of je krijgt een teken van de judge, draaf je aan. Dan draaf je tot de eindmarker en er nog een klein stukje omheen, en dan ga je naar de plek die je aangewezen wordt om je paard neer te zetten.
Wat je dus moet trainen is dat je paard vanuit stap naar draf wil aan de hand. Dit kun je doen door eerst met z'n tweeen te oefenen (als 'ie echt niet wil) en iemand met een zweepje achter hem te laten lopen. Zorg dat je één of ander stemcommando gebuikt, dat zal hij het eerder snappen. Voorkom dat je hem als een koe achter je aan gaat trekken, want dat werkt alleen maar averechts, dan gaan ze hangen en willen helemaal niet meer draven. Blijf naast z'n hoofd en laat door lichaamshouding merken dat je in draf wilt en zeg JA of DRRRAF ofzo. Reageert hij niet, dan geeft een helper hem een klein tikje op z'n kont en herhaal je het commando. Vergeet niet te belonen als hij het doet.
Hij moet ook naast je blijven, en niet voor je uit willen denderen, en dat kun je oefenen zoals je ook een hond leert volgen. Zodra hij te ver voor je loopt draai je abrubt de andere kant op en geef je een ruk aan het touw. Zo gaan ze leren opletten en blijven ze beter bij je. (Pas met een heel jong veulen wel op dat je weer niet te hard rukt, want veulenhalsjes zijn nog zwak... zal met die van jouw niet meer het geval zijn als ik het zo zie.)
Succes met oefenen en succes op de show!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:38

Als ik van stap naar draf wil buig ik altijd iets met mijn bovenlichaam voorover (tijdens de 1e paar keren vrij extreem en dat wat afbouwen.) Als ik langzamer wil hel ik iets achterover (ook dit weer de 1e paar keren wat extremer etc)

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:58

Bedankt voor je tips !

Groetjes Miss Texas