Vraagje voor tinkereigenaren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Vraagje voor tinkereigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 17:54

We zijn een beetje aan het rondkijken voor een leuke tinker en natuurlijk houden we marktplaats goed in de gaten.... Nerd

We zijn op zoek naar een goed ingereden en betrouwbare tinker voor een meisje die een beetje onzeker Scheve mond is met rijden vooral buiten.,.

dus weten jullie een adresje of een site waar ze leuke tinkers verkopen of weet je iemand die een tinker verkoopt die aan deze eisen voldoet laat dan even een berichtje achter...

Waar moet je op letten als je een tinker koopt?
Wat zijn de karakter trekjes van dit ras?
Ik heb gehoord dat ze erg braaf zijn en niet zo heel erg eigenwijs als een haflinger......
Verward Verward
heel erg bedankt xxjes anke

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:08

Hi,

een erg goed en betrouwbaar adres is De Bonte Parels in Zenderen. Hun website is www.tinkerhoeve.nl zij gaan heel serieus voor je op zoek en lichten je zeker weten niet op. Mocht het toch niet klikken kan je de tinker ook weer terugbrengen.

Karaktertrekjes van de tinker: nuchter, koppig, eigenwijs, lui, dominant. Dit gaat niet op voor alle tinkers, sterker nog de meeste tinkers voldoen niet aan een standaard omschrijving. Maak vooral goed duidelijk dat het een tinker moet worden geschikt voor een kind, sommige tinkers zijn hier echt veel te onstuimig voor. Verder moet je altijd de tinker op proef nemen en goed uitproberen, je hebt zoveel verschillende types dat je niet vantevoren kan zeggen of hij of zij geschikt is voor een kind, laat staan een onzeker kind.

Eerlijk gezegd zou ik een tinker niet aanraden voor een onzeker kind, iig geen jonge tinker, maar ze zijn er vast wel.

Voor het Tinkerland Magazine gaan wij op bezoek bij alle tinkerhandelaren in Nederland, als je wilt kunnen wij voor je kijken. 4 april gaan we weer naar een stal toe.

[edit] even alles in "wij" veranderd voor Leon Extreme duivel [/edit]
Laatst bijgewerkt door Nuage op 10-03-03 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:12

Tja weinig toe te voegen aan Esme dr antwoord... Maarre dat voor Tinkerland doen wij dus samen en als je wilt kijken we samen wel voor je Knipoog Ik vind zelf wel dat er wel tinkers zijn voor onzekere mensen, toen ik snowdon kocht was ik ook heel onzeker, snow heeft mij het tegenovergestelde gemaakt! Juist doordat hij zo eigenwijs etc is, maar superbraaf als je duidelijk onzeker of bang ben. Er zullen er vast wel meer zoals hem zijn die aanvoelen hoe jij je voelt en daar goed op in spelen ipv er misbruik van maken...

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 18:14

Wat is nou ongeveer de vraagprijs van een tinker???
Ik zoek dus een tinker voor mijn zusje... Ze is nu bijna 15 dus niet zo jong meer maar mist een beetje ervaring.
Vooral met buitenrijden is ze soms erg onzeker terwijl ze best goed rijdt....
We zoeken dus een tinker die gewoon braaf is en buiten niet voor alles weg rent......
Het liefst van een jaartje of 7.....

xxjes anke

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 18:15

Als jullie een beetje voor me willen opletten heel erg graag Hyper!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:16

Ik denk dat je zeker moet rekenen op een prijs rond de €2500
Natuurlijk kijken wij voor je, stuur dan alleen nog even een PB naar mij of Leon, anders vergeten we het vast hihihi

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:59

Voor een beetje beleerde, rustige tinker gooi je er maar €500,- bij op denk ik. Helemaal in die leeftijdscategorie.

Mijn tinker is mijn grootste leermeester. Elke week verzint hij wel een nieuw item waar ik op moet letten tijdens de les. En dan heb ik het over mijn rijkunsten. Hij leert mij in feite rijden. En ik was niet onzeker maar door mijn onkunde en zijn uittesten ben ik het wel geworden!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:32

Ja inderdaad Pellie je hebt gelijk, het kan nog €500 meer zijn, maar echt veel daar boven niet als je karakter boven uiterlijk stelt dan. Want een brave tinker die ook nog eens heel erg mooi is, die kost wel wat!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:35

haflingertje schreef:
Ik heb gehoord dat ze erg braaf zijn en niet zo heel erg eigenwijs als een haflinger......


Hier zou ik niet oprekenen, tinkers zijn juist (vaak) vreselijk eigenwijs. Als je om deze reden een tinker zoekt, moet je goed kijken wat je koopt en echt een goedzak hebben.
Succes!

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:23

ik heb een jong tinker van 3 jaar ze is zadelmak maar niet ingereden. Als ze het voor je heeft dan doet ze allles. voor foto's enzo mail mij.
ragna

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:02

Er zijn best goede tinkerhandelaren, neem anders eens contact op met een van de tinkerverenigingen, zie Google. Voor een kind geen niet ingereden tinker nemen hoor, eentje die gewend is aan buitenritten is voor jouw zus het beste denk ik. Over het algemeen zijn tinkers heel braaf in de omgang maar ieder paard heeft zijn eigen karakter natuurlijk. Ik ben heel erg enthousiast over mijn tinkermeisje maar heb ook mijn strubbelingen gehad, heeft ook te maken met mijn rijkunst.