WAUW - mooie tinkerhengst gezien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

WAUW - mooie tinkerhengst gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 19:46

Zoals sommigen van jullie weten wil ik Irish al een tijdje laten dekken. Dus ben ik van plan om 5 april naar de hengstenkeuring te gaan.
Vandaag was ik echter met een vriendin een duin/strandrit aan het maken, toen ik opeens stemmen achter me hoorde. Dus ik keek om, en ik zag me daar toch een geweldige tinker staan. Ik stop en vraag naar achteren: Wauw dit is toch niet toevallig een hengst? En ja hoor het was Ryan O'malley. Wow wat een dier! Het was dat Irish nog niet hengstig was, maar anders. We hebben samen over het strand een wedstrijdje gedaan maar eindigden tegelijk! En deze jongen staat meteen met stip op 1 bij me!!

Sugarmiss: ter verduidelijking titel aangepast


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:26

Is er niet een foto van hem op het net? Ben wel nieuwsgierig geworden!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:32

FOTO....

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:51

aaah Ryan die is van een meisje die bij mij om de hoek woont
Annelot heet ze ze heeft ook een erg leuk shet hengstje
staan een bonte *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:36

Citaat:
En deze jongen staat meteen met stip op 1 bij me!!


de hengst of de ruiter Pling ?

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:41

Inderdaad een mooie hengst, maar ik dacht dat je geen ICS hengst wilde?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 09:52

Er staan foto's op www.irishcob.nl en Supertje, hij word ook herkeurd bij het stamboek!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:56

Bedoel je deze?

Afbeelding

Je suis Charlie.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 11:11

jep die idd

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:16

Ik heb hem gezien bij de ICS keuring, ze gaven een show. Het is een leuke kleine driekleur hengst, ze kan vanalles met hem doen! Wisten jullie trouwens al dat hij ook een Vegelin van Claerbergen is en dat zij de mollema'tjes de goede naam doorgeeft! Dus Lonneke ik weet niet hoe het bij jou zit, maar je komt bij mij over als iemand die niet weet wat ze wilt en bij het geringste al weer overstag gaat voor iets anders... Eerst had je problemen met ICS, toen met Mollema, je wilde een niet al te kleine hengst, etc etc etc weet ik t wat je allemaal wel niet geroepen hebt... Ryan O'Malley is een pracht van een beest, maar je kraamt wel een beetje onzin uit de laatste tijd...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:00


Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:06

niet echt mijn smaak, maar het gaat om jouw smaak in dit geval. Maar, hoe zijn zijn nakomelingen?? Ken deze hengst namelijk helemaal niet.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:20

snowdon schreef:
Ik heb hem gezien bij de ICS keuring, ze gaven een show. Het is een leuke kleine driekleur hengst, ze kan vanalles met hem doen! Wisten jullie trouwens al dat hij ook een Vegelin van Claerbergen is en dat zij de mollema'tjes de goede naam doorgeeft! Dus Lonneke ik weet niet hoe het bij jou zit, maar je komt bij mij over als iemand die niet weet wat ze wilt en bij het geringste al weer overstag gaat voor iets anders... Eerst had je problemen met ICS, toen met Mollema, je wilde een niet al te kleine hengst, etc etc etc weet ik t wat je allemaal wel niet geroepen hebt... Ryan O'Malley is een pracht van een beest, maar je kraamt wel een beetje onzin uit de laatste tijd...

ben het met je eens snowdon!!

je vraagt op een chat notabene alle mogelijke dingen over Off-spring over dekken want je vond hem zo leuk.
volgens jou had ik iets over jou gezegd tegen klanten op stal en daarna is het niks meer! wahahah je bent vrij om te staan en gaan waar je wilt natuurlijk maar deze hengsten verschillen nog al met elkaar!!

kijk het gaat me niet om die dekking ( dekkingen genoeg hoor)
maar vind je wel wisspelturig in je mening en in je denken...... Schijnheilig En hij is niet gekeurd bij het NTS als ik het goed heb ( WEET HET NIET 100% zeker is hij bij NTS afgekeurd op zijn sperma!! Haha!

gr nadine

When love is a drug, then let me be your dealer!

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 14:21

snowdon schreef:
Dus Lonneke ik weet niet hoe het bij jou zit, maar je komt bij mij over als iemand die niet weet wat ze wilt en bij het geringste al weer overstag gaat voor iets anders... Eerst had je problemen met ICS, toen met Mollema, je wilde een niet al te kleine hengst, etc etc etc weet ik t wat je allemaal wel niet geroepen hebt... Ryan O'Malley is een pracht van een beest, maar je kraamt wel een beetje onzin uit de laatste tijd...



Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om hier op te reageren maar nu voel ik me toch geroepen. Dat ik iets tegen Mollema heb dat is volkomen uit de lucht gegrepen! Ben daar nog nooit geweest, laat staan die mensen ooit gesproken! Met het ICS problemen, tsja dan kan ik er nog zo 50 noemen. En nee een te kleine hengst wilde ik niet. 1.50 is een mooie maat! En tsja als je nou nog eens de behoefte hebt om me af te kraken, doe dat dan lekker in je eigen topic maar niet in de mijne!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:25

Zullen we het gezellig houden Haha!

Iedereen heeft vrije keuze welke hengst men uitzoekt voor een dekking.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:29

tuurlijk daar hoor je mij niet over het is alleen een VOORBEELD die ik aan haal op het onder werp van snowdon!!

When love is a drug, then let me be your dealer!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:45

irish_lady schreef:
Er staan foto's op www.irishcob.nl en Supertje, hij word ook herkeurd bij het stamboek!

Maar wordt ie ook goedgekeurd????

Verder kan ik niet veel over hem zeggen, ken hem niet en de foto is ook niet duidelijk.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 14:47

Laten we het hopen Tequila, maar wat maakt het eigenlijk ook uit! als het veulentje maar mooi en gezond wordt, en het is nog niet zeker, eerst de hengsten 5 april maar eens zien!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:08

pitalo al eens gezien?

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 16:21

Hij lijkt erg op Pitalo ! idd was mij ook al opgevallen!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:05

Ik vind het een mooie hengst hoor.... Gelukkig is het je eigen keus Hyper!
Het is geweldig om een hengst uit te kunnen zoeken:):)

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:14

Ik vind Ryon helemaal niet op Pitalo lijken, maar goed dit even terzijde.

Kijk dat hij niet is goedgekeurd bij het NTS is wel zonde, zo krijgt je veulen namelijk geen papieren, Irish is immers wel NTS en Ryon ICS.
Wat ik altijd als probleem zie bij de hengsten die alleen bij de ICS goedgekeurd zijn én voor sperma kwaliteit zijn áfgekeurd bij de NTS is dat sperma kwaliteit wel degelijk belangrijk is. Je zal hoogstwaarschijnlijk meer dekkingen nodig hebben voordat jouw merrie drachtig is, met alle kosten en ongemakken vandien.

Verder vind ik Ryon best pittig, kan het mishebben hoor, maar ik dacht dat je een wat rustigere hengst zocht? en heeft hij al nakomelingen?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:48

Mwah, hij lijkt niet op Pitalo hoor *LOL* *Maar Pitalootje is wel een dondersgoeie hengst Knipoog *stille hint Schijnheilig*

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:27

Volgens mij is het ook deze die ooit op het sperma afgekeurd is, lijkt mij niet zo'n prettige wetenschap plus dat het inderdaad zonde is dat je straks geen papieren er bij krijgt tenzij je je eigen paard ook bij het ICS gaat inschrijven.
1.50m. is trouwens toch wel heel klein.

Maar het is inderdaad jouw eigen keus alleen had ik een andere keus verwacht n.a.v. wat je wensen waren.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 20:35

ho ho, hij staat nu op 1 maar mijn keuze zet ik pas vast na de hengstenshow, 5 april!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Maaike_Ma, MairiMacBran, Marcato, Molfre, Natasjaa, Padoertje, roosjenat, Vagabondo en 124 bezoekers