Wanneer ben je nu TE dik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Wanneer ben je nu TE dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 17:35

Heel vaak hoor ik mensen zeggen dat ze zichzelf te dik vinden, maar nu vraag ik me af wat jullie TE dik vinden.
Dus niet gaan zeggen ik vind mijn bovenbenen te dik.. nee je ziet iemand buiten lopen en je denkt zo die is dik.
Wat is voor jou TE dik?

Vind jij dat iemand te dik is wanneer hij of zij boven de 100 kilo weegt?
Vind jij dat iemand te dik is wanneer hij of zij een dikke buik heeft?
Etc Etc Etc

Welke kleding maat bij dames vinden jullie een goeie kleding maat.
En nu gaat t niet om t ideaal beeld nee echt over wat jullie mooi vinden!
Ben benieuwd!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:40

Ik vind iemand te dik als je echt de blubbers door de kleren ziet zitten.
Iemand die meer als 100 weegt vind ik veelste zwaar en vaak ook te dik.
Ik zelf ben niet te dik maar heb wel dikke bovenbenen.
Zelf vind ik mensen mooier die teminste wat vet over zn benen heeft zitten en niet een en al bot is.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 17:41

En wat is volgens jou de perfecte kleding maat voor dames?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:42

Ik vind niet snel mensen te dik, maar zodra je erg duidelijk kunt zien dat ze moeite hebben om zich normaal te kunnen bewegen, dan zeg ik bij mezelf dat ze te dik zijn. Tja.... deze mensen zullen van zichzelf ook vaak zeggen dat ze te dik zijn, maar ze kunnen er voor hun gevoel weinig aan doen. Lijkt me ook heel moeilijk om er wat aan te doen.

Ik vind mijzelf niet TE dik, maar het mag bij mij ook wel minder omdat ik me op een gegeven moment niet lekker in mijn vel voelde zitten. Ben dus hard aan het werk gegaan om af te vallen en het postuur te krijgen waarbij ik me lekker voel Lachen jaja... 't is wat... een kerel die aan de lijn doet Haha!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:42

Dat lig ook aan je leeftijd en lengte.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:44

36/38 vind ik een mooie maat voor de dames. 40 kan nog net Haha!

Ik heb zelf mt 38 maar ben toch stevig, echt te dik niet maar voor het mooie nog 5 kg eraf.

Echt te dik ben je als je er minder door kunt functioneren en je niet lekker voelt in je lichaam. Zolang je er zelf geen last van hebt ben je niet te dik vind ik.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 17:44

Lobje t gaat er echt om wat jij vind!!!
Wanneer vind je iemand te dik...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:52

Ik vind iemand te dik als die persoon zichzelf ermee in de weg zit of als die persoon zichzelf er lichamelijk of geestelijk mee in de vernieling helpt,
dat geldt ook voor dunne mensen.
Beoordeel anderen er niet snel op, mezelf vaker.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:52

Je bent te dik als je gezondheid in gevaar komt. Voor de rest is iedereen zoals ie is. Het is jammer als je niet tevredenbent met jezelf, omdat je niet voldoet aan het modebeeld. Maat 36 is echt klein. Met maat 38 kan je heel blij zijn. maar t/m maat 46 vind ik iemand nog niet te dik. Maat 48 kan ook nog net.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:52

ik vind niet dat je bij een gewicht kunt zeggen dat iemand te dik is. je moet naar alles kijken de leeftijd, de lengte, de bouw. (als voorbeeld mijn vriend is 24, erg groot ergens in de 1.90 en weegt rond de 100 kilo hij is iets was vors, maar niet te dik dus is al onzin dat je bij 100 kilo TE DIk bent) Ook vind ik het zeggen dat maatje 40 nog maar net kan ook onzin. Ik ben wel vors (zeker niet dik) en af en toe heb ik ook maatje 40... Mensen die idd moeite hebben met bewegen die ook weinig doen, snel moe zijn, gevaar hebben met de gezondheid etc die zijn TE DIK. Ik baal zo verschrikkelijk van het mode beeld dat wordt geschetst, dat iedereen maar maatje 36 moet hebben etc. Als je gezond leeft genoeg beweegt goed eet dan is het goed en niet iedereen hoeft super slank te zijn.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:59

Angelique18 schreef:
En wat is volgens jou de perfecte kleding maat voor dames?


Ook 36/38 Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 18:03

Ik wil dus even gelijk ophelderen dat ik dus niet vind dat wanneer iemand 100 kilo weegt dat degene ook gelijk dik is.
Ik was benieuwd naar wat de bokkers vinden dat tegenwoordig het perecte figuur is.
En wanneer iemand dus te dik is.
En dat kwam dus doordat Debo gister zei dat ze zichzelf iets te dik vond. Terwijl ik juist zoiets had van ik mocht willen dat ik haar figuur had zeg!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:19

eveline_B schreef:
Je bent te dik als je gezondheid in gevaar komt. Voor de rest is iedereen zoals ie is. Het is jammer als je niet tevredenbent met jezelf, omdat je niet voldoet aan het modebeeld. Maat 36 is echt klein. Met maat 38 kan je heel blij zijn. maar t/m maat 46 vind ik iemand nog niet te dik. Maat 48 kan ook nog net.


AMEN

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:30

Iemand van 100 kg hoeft niet dik te zijn, als deze persoon heel erg lang is, dan wordt ie al gauw dun.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:31

34/36 Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:42

ik moet zeggen dat ik slanke mensen(maatje 36) mooier vind dat mensen met bv maat 42 ofzo aan, maar als je een en al bot bent is het ook geen gezicht!

ik beoordeel mensen er nooit om, maar wanneer ze zich slecht kunnen bewegen of zich slecht voelen door hun gewicht, dan vind ik wel dat ze er wat aan moeten doen!

voor mannen geld hetzelfde, geef mij maar iemand met een behoorlijk strak lichaam, maar niet zo;'n botje! en spieren zijn leuk, maar 1 bonk spieren is ook weer niet iets te overdreven...

maar mensen zijn het mooiste als ze zichzelf prettig voelen en lekker in hun vel zitten!dan stralen ze dat uit!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:43

Eeeuh zijn jullie nu echt serieus om 34/36/38 als normaal te bestempelen?

Hangt er natuurlijk vanaf uit welke winkel die maten komen, maar dat is eerder mager dan "gewoontjes" lijkt me zo.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:45

ik heb maatje 36/38 en het verschilt wel per winkel, ene winkel zit 36 errug los, andere winkel zit 38 weer perfect, maar ik ben echt niet extreem mager hoor!heb een normaal figuur!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:48

Ik zelf heb ook maatje 40, gewoon omdat deze broeken vaak iets langer vallen of beter zitten soms 38 in andere kledingszaken/merken. Ik moet toch zeggen dat ik mezelf alles behalve dik vind alleen ik ben nogal lang.

38 vind ik een prima maatje, ik vind ook dat mensen roepen 34/36 geweldig vinden ze eerst maar eens meoten wachten tot ze een jaar of 18 zijn.. je blijft niet eeuwig zo'n botje zonder vormen hoor Scheve mond

Enne wat ik te dik vind? Mijn leraar maatschappij was daar een goed voorbeeld van .. een buik die onder zn blouse vandaan kwam.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:50


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:53

Ik vind niemand TE dik. Dit bepaalt diegen zelf namelijk. Wie ben ik om dat te beslissen?
Ikk zie het echt wel als ik iemand geen goed figuurtje vind hebben, maar te dik vind ik ze eigenlijk nooit. Hun moeten ermee lopen en niet ik (uiteraard ben ik naar mezelf wel kieskeurig al hem ik niets te klagen).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:57

zie je!maatje 36/38 is normaal!en gezond!mijn BMI= 19.97

tot mn 18e had ik een BMI van amper 17...ik was 1.79 en woog toen nog tussen de 49 en 55 kilo! ben gelukkig na mn 18e wat zwaarder geworden!eindelijk!heb nu een figuur ipv dat ik een skeletje was!

(en ik snoep nogsteeds de hele dag Haha! )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:57

Belsje schreef:
Eeeuh zijn jullie nu echt serieus om 34/36/38 als normaal te bestempelen?

Hangt er natuurlijk vanaf uit welke winkel die maten komen, maar dat is eerder mager dan "gewoontjes" lijkt me zo.


Ik heb 38 en ik ben zelfs stevig! Ik denk dat het helemaal aan je bouw ligt, je kan ook slank zijn met maat 40 als je iets bredere heupen hebt.
Dus net als dat ik stevig ben en toch mt 38 heb.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:58

Ik ben het met Pinky girl eens ...
Ik vind mezelf niet te dik ...
Maar ik ga niet over anderen oordelen ...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:15

Ik vind mensen ook niet snel dik. Ik heb een aantal (in andere hun ogen) dikke mensen, maar omdat ik deze mensen goed ken valt het me niet eens meer op. Ik heb zelf maat 36, maar ik vind 40 wel normaal.
Wat ik belangrijk vind hoe ze er zelf mee omgaan. Het broertje van mijn vriend heeft erge problemen omdat hij dik is. Weinig vrienden, moeite om naar buiten te gaan dat soort dingen. En dat vind ik gewoon heel erg!
Het valt me op dat mensen die wat forser zijn vaak een prachtig gezicht hebben, met sprekende ogen en prachtige huid.