Waarom heet je paard/pony zoals hij/zij heet:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Waarom heet je paard/pony zoals hij/zij heet:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:45

Ik dacht dat lijk me best wel een leuk om te weten Haha!
Hete hij/zij al zo of zag je je paardje en dacht dat past echt bij hem/haar of zit er meer achter.....

Ben benieuwd.

Zal maar beginnen met Woestein:

Woestein heet Woestein omdat:
Bij de Haflingers begint de naam van een hengstje met de 1e letter van pappie.
De fokkers wilder er ook graag stein in hebben (v.Wallenstein v.v.Winterstein) en het toeval is....14 april 1999 viel op een....woensdag...
Dus het sommetje werd: W + woe + stein = Woestein Nerd

Angenita

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:53

Ik heb er maar 1 met een naam omdat het iets speciaals moest zijn. Zijn moeder ging dood na de geboorte, en dus wou ik hem iets van z'n ma meegeven. Ze heette klariska, niks van te maken voor een hengst. Ze was wel het snelste paard van stal, won altijd, en van iedereen met rennen. Michael shumacher dus. Hij heet nu michael.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:53

Felix heet Felix omdat hij toen ik hem kreeg geen naam had, tenminste was niet bekend bij mij.
Ik heb zijn naam uit de 007 films en het was al heel lang bekend bij mij dat mocht ik een ruin krijgen hij Felix gingheten.
Felix betekend ook geluk brenger.

Danno zijn officiele naam is Torsta, dat vond ik niks.
naar aanleiding van de oude tv serie Hawaii 5-0 heb ik hem Danno genoemd. Ik zat te twijfelen tussen Topper Harley(uit hot-shots) en danno.
Achteraf had ik Topper moeten nemen maar Danno past ook super bij hem.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:55

ik heb mijn Pardoes pardoes gekocht.....plotseling, niet bedoeld...maar ben HEEL blij met hem!
de vorige heette Jottum (dat zegt Tommie uit sesamstraat altijd als hij blij is!) en blij was ik met hem na het overlijden van het vorige paard, Jottum was mijn schat Lovers en Pardoes is mijn schat! (oja ik had ook nog Anoir, hij was bijna zwart = noir in het Frans, het moest met een A beginnen, simpel dus, Anoir)

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:56

Sher heet voluit Sher Leos Pace, zo heette ze al toen ik haar kocht. De namen van de meeste Quarters (en paints Knipoog ) bevatten delen van de namen van de ouders.
Sher ook, Sher komt van haar oma (moeders kant), Miss Sher Princess. Leos komt van haar vader, Leos Diplomat, en Pace van haar moeder, Otoes Crown Pace.

Sher's naam betekent deel leos pas. Eigenlijk zou je dan Share moeten schrijven inplaats van Sher, maar dat vind ik minder leuk, en bovendien klopt het dan weer niet met de naam van haar oma Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:02

Veerle heet Veerle omdat ze zo op haar papier heet. Ze heette ook gewoon nog zo toen ik haar kocht, en omdat ik niks anders kon verzinnen is ze gewoon zo blijven heten Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:09

Galactica heb ik niet zelf gekozen, ik vind het op zich een mooie naam, betekent nl. Heelal. Bij de Poolse Arabieren is het heel gebruikelijk dat ze de eerste letter aanhouden van hun moeder. Galactica's moeder is Gemini.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:13

Rocco heet Rocco omdat hij al zo heette toen ik hem kocht en ik vond het wel bij hm passen. Onze (zwarte) shet heet Woody, omdat we eerst naar het Engelse woord voor houtskool aan het zoeken waren. We zatten van: Wood.. eh, Woods.. eh, Woody.., hey das eigenlijk al best een leuke naam, toen niet meer verder gezocht naar het echt woord voor houtskool.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:26

ebony hete eigenlijk lavinja,of lavinia of zo iets,maar we hebben haar ebony genoemd omdat ze helemaal zwart is en dat is ebbenhout ook,zo zwart als ebbenhout.we twijfelden nog met daisy dat betekend mama s liefje en dat was ze ook!maar we vonden ebony beter bij haar passen.ze is een klein shetje!echt een lief dondersteentje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:48

Ik heb hem zelf de naam kawa niet gegeven.
Maar als ik zijn papier bekijk zal de
Ka wel van Kafu komen, zijn vader
en wolines van Wolina, zijn moeder.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:51

Parcival heet zo omdat ik dat al heel erg lang een mooie naam vind, eigenlijk al sinds ik als kind over de ridders van de ronde tafel had gelezen Lachen
Parcival komt ook nog eens uit Engeland en heeft als Tinker vast wel ridderpaarden in zijn voorouders. En zo was de naam ook nog eens toepasselijk.

Gwenn heet eigenlijk Weigelia maar dat vind ik echt een vreselijke naam en Gwenn lijkt er een (heel) klein beetje op.
De vorige eigenaar van Gwenn wilde haar veulen graag Rissaz noemen naar zijn vader, Dijkzicht's Rissaz, (die was ook van hem) omdat deze hengst overleden is toen Gwenn drachtig was. Logisch dat ik die naam niet wilde veranderen en ik vind het ook best een leuke naam. De vader van Dijkzicht's Rissaz heette overigens ook Rissaz en heeft heel wat nakomelingen rondlopen in Nederland.

Giant heet Giant omdat hij maar liefst 1 meter hoog is Haha!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:55

Jafet ben Jaquar, heette al zo op de papieren, mar als roepnaam gebruikten de vorige eigenaars Jafet en ik vind Jaquar leuker.
en op wedstrijd heette hij eerst; Calluna's Jafet, maarja dat is naar hun huis genoemd en ik vond Jafet ben Jaquar al apart genoeg dus zo heet hij ook op wedstrijd.

Pietje is z'n roepnaam mar op het stamboek heet hij Mad Jamie van Orchid's en onder Mad Jamie start ik hem.

Fritske is z'n roepnaam op ut stamboek heet hij Mistral van Orchid's mar Mistral heten al zoveel pony's dat ik hem op concours maar Mistral Jinx noem en Jinx komt uit de laatste Bondfilm.

Tom is z'n roepnaam z'n echte naam is Orchid's Mirado. Tom komt van Tom en Jerry.

Sid is z'n roepnaam z'n echte naam is Carlos, mar de zoon van de man waar deze pony van is wilde hem Sid noemen naar een of andere zanger.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:57

Purple Rain heet zo omdat zijn naam met een P moest beginnen, en ik dit een van de mooiste nummers van Prince vind.
Danny heet eigenlijk Daniƫlle S, niet mijn keus maar de fokker heeft haar zo genoemd, naar de dochter van een compagnon van hem. Maar ze luistert gelukkig alleen naar "Danny".... Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:14

Rinkja heette al Rinkja toen we haar kochten,maar de fokker wilde graag een noorse naam,en de naam moest met een R beginnen.
Ze kende een meisje die Rinkja heette,en toen heeft ze Rinkja Rinkja genoemd. Haha!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:56

Anita heeft als vader Aron, leida heette als zo onze Ogata heb ik ook met die naam gekocht, ze komt uit de o jaargang en haar moeder heet eugata, dus alle paarden uit die lijn gaan terug op -gata .Gaby heb ik zelf gegeven of eigenlijk mijn moeder. Vader is gil en ik zocht een poolse naam en dat werd dus mijn tweede naam Gabriela zonder trema! Knipoog

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:09

Biretta is vernoemd naar haar vader Biret. Zij was zij eerste dochter.
Voor de pony's namen we meestal titels van liedjes of woorden met een diepere betekenis.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:24

Jammin' Jigger heet zo omdat zijn baasje het zo'n leuke naam vond Haha! Heb in een heeeeeeele grote namensite Jigger opgezocht, wat verder weinig soeps betekent (dingetje is geloof ik een van de betekenissen Tong uitsteken ) en het was oorspronkelijk de bedoeling dat hij dekhengst zou worden dus dan staat 1 naampje zo zielig....toen besloot ik dat er nog maar Jammin' bij moest, wat dat is een alliteratie, wat mooi staat, en het klinkt wel energiek en dat is ie! Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:25

Buddy heet voluit Buddy Shoshone. Buddy komt van zijn moeder (Buddys Mariah), en Shoshone van Shoshone Raider (ergens achterin zijn moeders pedigree Tong uitsteken). Dus eigenlijk een samengrabbeling van twee namen.

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:41

parel heet parel omdat ze zo mooi is als een parel Haha! hhahaa

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:49

Mander heet voluit Mander van de Rythpluim. Van de Rythpluim is de stalnaam van de fokker (alle haffies die daar gefokt zijn heten zo) en Mander, tja geen idee.

Isabeau heette Hittepetit toen we haar kochten. Een behoorlijk fantasieloze naam dus. Toen ik zwanger was van onze dochter Robin hadden we een lijstje met namen die we mooi vonden. Daar stond Isabeau ook tussen. We hebben Robin uiteindelijk geen Isabeau genoemd omdat we bang waren dat ze tot haar tigste der naam moest spellen. Isabeau bleven we een mooie naam vinden.... Vandaar! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:21

Orinoco Flow... heette al Orinoco Flow...
en ook zijn nickname Orry of ventje had ie al Haha!
Past gewoon bij hem.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:36

Kojack die heette al zo toen ik hem kocht.
Uncle sam idem dito
Jhera ook
En vhera heet nu vhera maar als het goed is heet ze binnenkort anders, dus mensen die een suggestie hebben voor een met de v.
Kom maar, kom maar, kom maar!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 03:07

Hadjina heb ik zelf bedacht, haar moeder heet Pasch Hianca, pasch is de naam v/d fokker dus mag ik niet gebruiken dus vandaar ben ik begonnen met de H van Hianca, en dijna vond ik leuk klinken of het iets betekend weet ik eigenlijk niet.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:45

Sydney heet volgens haar stamboekpapier Sandra. Dat vond ik voor een paard niet zo leuk. Ik wilde wel de S erin houden. Ik had voordat ik Sydney kocht een half jaar door Australie en Nieuw Zeeland rondgereisd en ik had goede herinneringen aan de stad Sydney en dat vond ik ook wel leuk klinken, daarom Sydney.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:29

Onze paarden heten allemaal rond een thema, dat is begonnen met Trammelant. Die is door zijn fokker zo genoemd omdat er met de geboorte van alles fout ging en ze dat jaar (1977 Haha!) met een T moesten beginnen.

Daarna zijn gekomen
Didaer = die daar
Issedy = is ze die?
Pablo Pot d'Ory = Pablo potdorie
Raimaer= raad maar