paard en sociaal leven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Viev1
Berichten: 357
Geregistreerd: 20-10-05

paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-06 12:24

Voor de mensen met een eigen paard, ik ben benieuwd naar jullie sociaal leven spreken jullie nog vaak af met vrienden/vriendinnen? (uiteten, film, stappen etc) En hoe zit het met vakanties etc?
Gaan jullie iedere avond naar je paard toe?
Zoals je ziet ben ik heel benieuwd wat er veranderd als je een eigen paard hebt. Hoop op reacties


_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:29

ik heb de mazzel dat ik voor mn werk naar mn paard kan, waardoor ik gewoon de avonden vrij heb om dingen te plannen als ik wil.
in het weekend veranderd er al helemaal niets voor mij, op de dag ga ik naar mn beessie en 's avonds gewoon stappen.
als ik een dagje weg wil of vroeg moet werken waardoor ik niet kan, gaat mn moeder...die luxe heb ik dan wel.
als ik op vakantie ga geeft een stalgenootje toos hooi ( als het nodig blijkt bij te voeren) en houdt ze in de gaten of ze geen wondjes heeft etc, verder staat ze dan gewoon 24 uur per dag op t land, dus heeft ze geen extra beweging ofzo nodig

A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:30

ik voor vanavond toevallig nog wat wel jammer is is dat ik qua kosten niet veel kan doen. Ik besteed dat of liever aan mn paard of ik kan het gewoon simpelweg niet betalen!

ik merk dat veel mensen uit mijn sociale kring dit niet snappen en vaak verwaterd het contact daardoor ook.

Voor ik mijn paard kreeg was dit anders, had tijd en geld zat om leuke dingen buiten de paarden te doen!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:33

Mijn sociale leven...

Nou ik heb een full-time baan, met gezellige collega's, na m'n werk ga ik lekker naar huis, naar mijn vriend, samen eten en daarna naar stal, waar mijn vrienden ook zijn.

Heb ook vrienden zonder paard, die zie ik meestal in het weekend. Op vakanatie gaan, weekendjes weg en stappen doe ik echt wel en heb zowel vrienden met als zonder paard.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:39

De meeste vrienden die ik heb hebben ook paarden
maar de vrienden zonder paarden begrijpen het wel,
Daardoor ook veel vriendschappen verwaterd omdat ik meer tijd aan paard besteedde,Dat waren dan ook geen echte vriendschappen denk ik dan maar!

Karaat_the_newforest op Instagram

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:09

Saskia9, zo denk ik er ook over.
Over het algemeen snappen ze wel dat ik veel tijd kwijt ben aan de paarden, maar als er iets is, paard kreupel, ziek ofzo, dan is er vaak al een stuk minder begrip (overigens niet alleen bij niet-paarden-mensen)

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:22

Hetja schreef:
Mijn sociale leven...

Nou ik heb een full-time baan, met gezellige collega's, na m'n werk ga ik lekker naar huis, naar mijn vriend, samen eten en daarna naar stal, waar mijn vrienden ook zijn.

Heb ook vrienden zonder paard, die zie ik meestal in het weekend. Op vakanatie gaan, weekendjes weg en stappen doe ik echt wel en heb zowel vrienden met als zonder paard.


Hier hetzelfde verhaal Ik heb eigenlijk alleen in het weekend tijd voor onze ''niet-paarden vrienden''. In de weekenden/vakanties gaan we regelmatig avondjes weg. Ik vind mijn sociaal leven eigenlijk wel prima zo

L2 + 11, M1 startgerechtigd !

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:38

's Ochtends voer ik ze. 's middags heb ik nog genoeg tijd, omdat ik niet elke dag rijd. Met die vieze weer rijd ik zowieso heel weinig. Mijn paardjes vinden dat ook niet erg, die lopen de hele dag buiten.

's Avonds voer ik ze ook zelf en vaak ga ik er na school nog even heen. Mocht ik echt een keer vast zitten door mijn sociale leven ( ) dan wil mijn vader ze ook nog weleens voeren.


Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:58

Ik spreek weleens af met vriendinnen in het weekend of de vakantie. Maar niet echt vaak. Maar dat komt niet echt door mijn paard, meer doordat ik best ver van iedereen vandaan woon.
Op vakantie ga ik ook gewoon, mijn paard wordt dan gewoon verzorgd.
Ik ga er elke dag heen, want ik moet zelf uitmesten/voeren/water geven enzo..

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:19

Ik ga elke dag naar mijn paard.
Ik ben er toch een paar uur per dag mee bezig. En heb een stuk minder vrije tijd.
Maar dat maakt mij niks uit. Ik deed nooit veel met vriendinnen.

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:22

Volgens sommige mensen ben ik helemaal in mezelf gekeerd Mijnleven bestaat uit slapen-school-paarden volgens hen (mijn moeder oa)

      Life is not about waiting for the storm to pass,
          it's about learning how to dance in the rain.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:36

Doordeweeks heb ik weinig tijd voor andere dingen... 40 uur werken, en 's avonds m'n paard. Maar voordat ik mijn paard had ging ik doordeweeks ook niet zoveel naar vrienden toe.

In het weekend heb ik wel tijd voor andere dingen hoor, maar ook dan wil ik natuurlijk lekker met m'n paard bezig zijn. Op stal heb ik vrienden mét paarden, maar ik heb ook vrienden die niks met paarden hebben. Waarschijnlijk zie ik die door mijn paard minder, maar dat heeft geen effect op onze vriendschap, zij hebben ook hun hobby's!!

Ik vind het best zo! Ik zou mijn paardje niet kunnen missen, is toch mijn beste maatje

/3 Volumia (OO Seven x Sultan) [color=#000080]Theeleuter :9k

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:43

Tis soms wel druk je paard.....
Tijdens mijn studie periode met alleen maar leren ging het goed, maar nu met mijn co-schappen, is het wat lastiger te combineren.

Maar mijn beste vrienden hebben er wel begrip voor, voelen ook dat ik erg gepassioneerd ben van mijn paard, of tenminste dat ik daar een band mee heb, en hem goed wil verzorgen.....soms baal ik er zelf meer van dat ik mijn vrienden soms wat weinig aandacht geef.

Ik plan meestal alles, en heb ik 2 dagen in de week staan voor avondjes voor vrienden en of mijn studie....
Tja en na het paardrijden kan ik altijd nog wel effe naar een barretje toe....

Ik heb vorig jaar eigenlijk het meest gemerkt, toen mijn paard koliek kreeg, hoe mijn vrienden, erover dachten vanwege hoe ze daarop reageerde. En laatst weer toen ik mijn tentamen slecht maakte omdat er iets met een paard was....vonden ze echt begrijpelijk....Dat zijn echte vrienden....
Ik sta altijd voor ze klaar als er iets is, maak niet uit hoe laat, tja en dat geldt gewoon ook voor mijn paard.....

Ben wel van mening dat een paard invloed heb op je sociaal leven......tis een andere sport dan roeien of tennissen, want je paard moet je consequent verzorgen en een boot/tennisraket kan je ook in de kast laten staan..

Olivier Z: M1 + 5
Palilia Z: B + 5; geniet van d'r kleine valdez veulen

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:48

Het is handig om vriendinnen te hebben die ook wat met paarden te maken hebben.

Op school heb ik natuurlijk een boel sociale contacten en op de vereniging ook.
Ik spreek eigenlijk nooit af met iemand, dit vind ik vrij onnodig omdat ik m'n vriendin(nen) of op school zie of op wedstrijden. De vrienden van de vereniging (bijna allemaal jongens ) zie ik altijd twee keer per week of vaker.

Ik rij altijd s' middags, dan heb ik de rest van de dag de tijd om huiswerk te doen of achter de pc te zitten.

In het weekend heb ik altijd wel tijd om met een paar vrienden te gaan zwemmen, naar de bios te gaan of om thuis film te kijken.

Anoniem

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:55

VMR --> PP.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:59

Veel niet-paarden mensen snappen het niet wanneer er iets met je paard is en jij daar graag naar toe wilt, of moet.
Dat is soms lastig, maar daar moet je boven staan!
Mijn paard en mn vriend zijn de belangrijkste 'dingen' in m'n leven en daar moeten andere mensen maar begrip voor hebben...

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:29

Ik doe wel minder met vriendinnen na school, omdat ik dan naar m'n paardje ga.
Maar een filmavondje sla ik niet af hoor

ppl0026

Berichten: 1025
Geregistreerd: 23-04-04

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:49

Ik spreek nooit met vriendinnen na school af. Ik ga 's weekends met ze uit (af en toe), maar voor de rest spreek ik ze genoeg op school.
En ik heb ook nog vriendinnen op stal en op werk en ik doe veel dingen met m'n moeder, dus ik heb niks te klagen qua sociaal leven. Heb ook eigenlijk helemaal geen behoefte om na school af te spreken.

..

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:41

ik heb geen eigen paard maar wel 4 verzorgpaarden die ik als eigen beschouw.
ik heb het "geluk" dat als ik niet kan gaan ze gevoerd worden enzo.
ik ga iedere woensdag en vrijdagnamiddag, soms de zaterdag, en altijd de zondag.
in de vakanties ga ik iedere dag.
ik ga soms de zaterdagavond wel es uit; cinema doe ik 'savonds.
afspreken met vrienden kan ook buiten, of zelfs bij de paarden (enkel met vriendin die ook paard heeft)
ik ben niet de gehele dag bij de paarden, meestal in de voormiddag (vakanties) en de namiddag heb ik dan vrij.
om de 2 weken ga ik van 6-12 bij de bakker gaan werken, en pas ik van 15.30-18.30 op hun kindje op.
daarnaast doe ik regelmatig mee met hondenwandelingen, heb ik uiteraard nog school, en in de vakanties doe ik vakantiejob

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:46

ik heb 1 paard en daar ga ik iedere dag naartoe, ook als het wegens werk eigenlijk niet kan. Ik zal toch moeten uitmesten en hij zal willen eten, ik sla geen dag over

Ik ga nooit uit, zelfs het jaarlijkse bdrijfsuitje moet ik voor bedanken, het kan niet anders: paard gaat echt voor, ook geen vakanties, tenzij ik mijn paard mee kan nemen.

de mensen waar ik buiten mijn werk mee omga, hebben allemaal "iets" met paarden. Op mijn werk is er een verbod op het woord "paard"...... dat mag ik niet hardop uitspreken

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:52

Ik heb een bijrijder voor een keer in de week. Verder ga ik elke dag heen, moet ik zelf uitmesten. Dus die dag kan ik wat met vriendinnen afspreken of de stad in of iets. Verder ga ik ook af en toe savonds als ik smiddags ergens heen moet. Maar ze komt er toch overdag ook uit dus dat maakt niet zoveel uit. Uitgaan doe ik ook, volgende week weer een feestje En ik ga vaak met een vriendin naar mn paard toe als het lekker weer is Dus ik heb genoeg tijd voor mijn paard, en mn vrienden!

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:13

Ik zit bijna iedere dag tot ong half 3 op school, daarna naar de paarden, eten, huiswerk en naar bed.
Ook vaak nog op msn, maar dat is toch anders..
Op school krijg ik altijd van die dingen.. "Wat ga je doen vanmiddag?"
En dan zeggen die mensen, zonder dat ze mij antwoord laten geven al "Ohhja, je moet zeker naar je paarden.."

In de zomer ga ik ook vooral 's avonds naar de paarden, of 's ochtendsvroeg, als iedereen nog ligt te slapen ..
Afentoe baal ik er wel van dat je bijv. niet meekan met dingen omdat je naar de paarden moet...

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:16

Ik ga iedere dag naar mijn paard en spreek mijn vrienden nog steeds. 's Middags en in het weekend En in de vakanties natuurlijk.

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:28

Ik heb 1 paard waar ik iedere dag naar toe ga. Als ik een keer echt niet kan dan mest de staleigenaar mijn stal uit, anders doe ik het zelf. Ik werk in de zorg en dus onregelmatig, als ik vroege dienst heb dan ga ik 's avonds naar Spirit en als ik late dienst heb ga ik ' s ochtends. En als ik vrij ben ga ik daar vaak 's ochtends al voeren en mee uitmesten van de andere stallen en de koeienstallen, dit doe ik vrijwillig omdat ik daar heel goedkoop sta wil ik er wat voor terug doen, maar mijn vrije dagen bestaan toch voor het grootste gedeelte uit paarden en koeien zeg maar. Uitgaan doe ik eigenlijk nooit, om de reden dat ik mijn geld liever opzij zet voor als er wat met mijn paard gebeurt en ik heb heel bewust voor een paard gekozen en ik wist van te voren dat ik er andere dingen voor zou moeten laten. Als ik op vakantie ga dan ga ik in nederland, dit jaar naar limburg.

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:23

ik doe rambo 3/4 keer in de week. maar ik heb ook een vriend, werk, school.

en daarnaast nog een sociaal leven. sja, ik moet weer eens meer uit, en ik probeer regelmatig af te spreken met vrienden. zou wat vaker moeten eigenlijk, maar vaak ben ik zo moe als ik eindelijk zit.

ik heb een vol bestaan

I remember searching for the perfect words


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bontfire, charrr91, ComscoreBot, Mark0919, pillow, prugelpiet, sterregoud, tienus63, tjee en 45 bezoekers