hoe versterk je de band met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

hoe versterk je de band met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:39

???

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:45

Nou duidelijk hydra..

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:47

Zo, vooral niet een te grote vraag!
Ik weet niet wat je nu allemaal doet met je paard, maar een paar dingen die kunnen helpen, is gewoon even bij hem in de stal of wei gaan zitten, leuke dingen met hem don, dat als hij je ziet dat hij denkt: hey daar is ze weer, we gaan vast weer wat leuks doen. En wat ook heel erg helpt is om je paard zelf te voeren. Ik hoop dat je hier al iets aan hebt.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:48

wat ?
hoe versterk je de band met je paard, hoe schiet je er beter mee op, vertrouw je hem?? TRUCCJEQS

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:49

wat begrijp je onder leuke dingen doen

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:57

Dat ligt aan wat je paard leuk vind. Als je paard van springen houd, probeer daar rekening mee te houden. Houd je paard van buitenritten maken, idem. Enz.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:16

Niet altijd gelijk uit de stal of wei plukken rijden en weer trug zetten.
Ook gewoon knuffelen, poetsen enz.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:35

veel met hem bezig zijn,veel poetsen en ook goed poetsen,knuffelen,en lekker wandelen.
kortom niet alleen aan het rijden denken maar ook aan je paard zijn ontspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:40

Er zijn geen trucjes voor.
Gewoon door de normale omgang met je paard krijg je een band.
Dit groeit, dus dat heb je niet ineens van vandaag op morgen.

En er zijn ook paarden die minder snel aanhankelijk zijn, dan heb je ook minder snel een band.
Maar focus je daar niet te veel op, want dan loop jij te stressen van ik heb geen band en dan krijg je die ook niet Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:42

In ieder geval door duidelijk en consequent te zijn.
Het paard weet dan waar het aan toe is en kan je ook vertrouwen.
Als het paard de ene keer ergens een tik voor krijgt en de andere keer lach je erom dan geef je geen zeker gevoel en zal je paard eerder over je heen walsen dan respect te krijgen. En respect is toch iets wat er moet zijn voor er een echte band is (is mijn mening hoor!)

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:51

Ben het met Runninkawa eens, als je goed en lang genoeg met je paard bezig bent, krijg je vanzelf een band, dat kan je niet afdwingen en er zijn ook geen trucjes voor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:28

omkopen met snoepjes Haha! Haha! Haha!

Werkt bij hon geweldig hoor!!! Haha!:D
(sorry, kon het niet laten...)

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:48

door er veel te zijn en er vanalles mee te doen, maakt niet uit wat (moet wel positief zijn natuurlijk), maar meestal groeit zoeits idd vanzelf.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:03

Vind grondwerk (Parelli) ook errug goed. Je kijkt naar je paard ipv erop te zitten, je ziet hoe hij is., doet reageert enz. Je werkt met hem op een andere manier.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 02:01

Een band moet groeien, dat is niet iets wat er van de een op de andere dag is. Ik kreeg een goede band met mijn paard toen hij heel erg ziek was. Op het moment dat ik hem bijna verloor realiseerde ik me hoe gek ik op hem was en in de periode daarna, tijdens de revalidatie, werd die band meer en meer bevestigd.

Nu is dat natuurlijk niet de ideale manier het samen doormaken van goede en slechte tijden helpt om de band te verstevigen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:56

Precies. Mijn Gam is een vrij onafhankelijk paard nu hij lekker tussen de pony's staat. Na bijna een half jaar dat ik Gam heb zijn we al veel vertrouwder met elkaar, probeert 'ie bij me te komen als hij er van de merries er langs mag Verward en loopt 'ie me soms achterna. Toch blijft hij enigszins brutaal en afstandelijk maar ik kan merken dat er wel een bandje is. [/i]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:58

Idd ,gewoon met he momgaan en duidelijk voor hem zijn zodat hij weet waar hij bij jou aan toe is.
Het hangt natuurlijk ook voor een deel van je paard af, hoe zijn karakter en verleden is bijvoorbeeld.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 15:01

Gewoon lekker met je paardje in de weer. Iedere dag eventjes wat doen. Poetsen, rijden, wandelen, longeren, knuffelen, enz enz enz. Dan komt die band vanzelf. Dat is een oorzaak, geen doel.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:48

idd een band komt vanzelf waneer je normaal met je paard omgaat. vertrouw hem en gebruik hem niet om alleen te rijden. heb een regelmaat in je komen zodat hij weet waar hij aan toe is. ga ook afentoe wandelen of laat hem vrijspringen zorg dta hij ook dingen kan doen die hij leuk vind ipv wat jij leuk vind. en ook als hij ziek is of kreupel moet je zorgen dat je elke dag komt want dan bouw je ook een goede band
in het kort gezegd bezig zijn met je paard schrept een band

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:29

Ik denk ook dat een band vanzelf komt, dat kun je niet forceren. Met het ene paard klikt het meer dan met het andere, maar een echt goede band groeit gewoon in de loop der tijd. Ik had mijn paard nog maar net, toen ze een ongeluk kreeg en ernstig kreupel werd. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen. In de tijd dat ze zo kreupel was en ik dus niet kon rijden, heb ik heel veel met haar "omgetut". Daardoor heb ik vrij snel een hele sterke band met haar gekregen. Echt dat warme, haast verliefde gevoel als ik aan haar denk......... SMELT!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:10

Een band ontstaat in de loop van tijd, dat heb je niet van de ene op de andere dag...
Bij Odin heb ik nu een echte band gekregen dmv Vd of het komt door de snoepjes die ze krijgt Haha!