mijn verzorgpony word verkocht!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

mijn verzorgpony word verkocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 13:08

bereid je voor op een lang en onduidelijk verhaal:

Nou waar zal ik beginnen? bij sabine dan maar. Sabine is een hele lieve haflinger, die nou dus te koop staat. ik ben echt heel kwaad, want wij (buurmeisje en ik) wisten het (natuurlijk!!!) nog niet en hebben gister gereden (nou ja zij dan en ik op m'n eigen pony) net nadat er kijkers zijn geweest, dat wisten wij dus niet.
We kwamen er bij toeval achter, de schoonmoeder van de eigenaar zij het tegen mijn buurmeisje en die kwam jankend bij ons aan. Helemaal over de zeik.
Het is namelijk zo dat we eerst (ook bij die eigenaar) een andere(veel lievere) pony verzorgden UKkie heette ie (ze hadden er toen nog niet meer) en die is vorig jaar ook heel banketstaaf verkocht. we kwamen er achter toen er kopers waren en hij is zo opgehaald en we hebben geen afscheid kunnen nemen (daar heeft die eigenaar toch wel spijt van) we mogen het adres door omstandigheden niet weten dus we missen hem nog steeds heel erg. (als iemand hem kent: 1.28 bruin rechtsvoor en linksachter wit sokje en hij had hele rare 'deukoogjes' hij is geruilt tegen een 2 jarige haflinger die bianca heet please laat iets weten) dus toen is m'n buurmeisje op sabine gaan rijden en nou staat die plotseling weer te koop: ze is het beu met 4 paarden, het zijn er veel te veel. nou ja verkoop dan doris (tinker) en bianca als ze paarden kwijt wil, waarom dan weer sabine?ik dacht altijd dat we een best goede band met die eigenaar hadden, (dat is met ukkie ingezakt maar nou nog meer) Ik pas op die kinderen en we spelen er wel eens mee, maar dan toch niet zeggen als de paarden tekoop staan. echt raar.

nou ja sorry dat het zo'n onduidelijk verhaal is, maar ik moest het ff kwijt. het is ook zo raar allemaal. En sabine is net haar liefste paard...


STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:03

Wat erg voor jullie zeg! Maar misschien mogen jullie wel wat met de tinker gaan doen ofzo, en die is vast ook heeeel lief!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:13

Vervelend dat het op deze manier moet.
Maar ik snap alleen niet waarom je vindt dat ze beter een van die andere twee moet verkopen. Is dat om je buurmeisje te ontzien of om een andere reden?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 18:31

doris (die tinker) word zowieso verkocht omdat hij eigelijk te klein is, hij is 1.36 of zo, en het is een hengst (een heeeeeeeeele slome) en de eigenaar heeft eigelijk weinig tijd (rijd dus nooit) en wij rijden alleen op sabientje want op bianca rijd ze zelf. mar met sabine hebben wij een band met bianca niet echt want het enige wat we er mee doen is borstelen en soms krijgt ze ook wel een knuffel hoor! maar ja op sabine rijden we en die gaaat mee naar ons en dan zadelen we bij ons mijn pony op en dan gaan we rijden. Ik heb dus liever dat sabine blijft, maar bianca krijgt een veulen (van doris) en ze is nieuwschierig wat voor veulen daar uitkomt dus die blijft zeker en piet (de minishet) is van het zoontje en die rijd daar wel eens op, maar die hoeft niet weg want daar hebben ze geen last van. Maar ik snap dan niet waarom ze die beestjes koopt, je weet toch van tevoren dat het veel geld kost en veel werk is...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 18:36

doris is trouwens ook niet echt lief, hij bijt soms en pietje z'n kont is helemaal kaal omdat doris hem heel de tijd bijt.
Met rijden gaat het met hem ook niet goed, hij is klein, heel sloom en eigelijk was hij vrij jong om te rijden in het begin, hij was 2 nu 3.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:07

Hey, als ik het goed begrijp zijn dat die 2 haffies van carmen?
Dat stond toch al een tijdje vast dat ze ze weer zou gaan verkopen? Tenminste dat had ik wel al begrepen. Maar succes ermee!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 09:06

Jammer dat jullie verzorgpony verkocht wordt.
Maar ik vind dat het niet aan jullie is om te bepalen dat de eigenaar maar een van zijn andere pony's moet wegdoen. Het lijkt mij vrij logisch dat de eigenaar niet de pony wegdoet waar ze zelf op rijdt...

* To Belg, or not to Belg *

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 09:26

het stond niet echt vast dat ze verkocht zouden worden alleen die tinker zou eruit gaan. Die heeft ze eigelijk ook daarvoor gekocht, maar de haflingers niet hoor.
mar ja, m'n buurmeisje krijgt misschien ook een eigen pony en ze kan altijd op die andere haflinger rijden.
maar nog is het niet leuk natuurlijk...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 09:27

destinietje, mooie pony heb je trouwens

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:00

xtostarlight schreef:
doris is trouwens ook niet echt lief, hij bijt soms en pietje z'n kont is helemaal kaal omdat doris hem heel de tijd bijt.
Met rijden gaat het met hem ook niet goed, hij is klein, heel sloom en eigelijk was hij vrij jong om te rijden in het begin, hij was 2 nu 3.


Als ik het goed begrijp werd Doris dus op z'n tweede al gereden. En vinden jullie het nu vreemd dat hij niet echt goed loopt? Bovendien zijn Tinkers van nature vaak niet zo heel erg snel, maar door goed consquent te rijden kan je ze wel attent op je hulpen maken.
Dat hij klein blijft is natuurlijk weinig aan te doen, maar was dit nietal te verwachtne toen hij gekocht werd?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:08

Als ik het zo hoor hoop ik idd dat Doris verkocht word, krijgt ie hopelijk een beter baasje


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:34

Al is die Tinker al wel jong al gereden, omdat Tinkers vaak niet al te jong bereden moeten worden, toch vind ik het wel errug balen en erg sneu voor jullie

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 18:20

wij hebben hem niet ingereden, hij was al zadelmak en een beetje bereden.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:35

echt heel erg l*llig zeg! veel sterkte ermee joh!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers