'meer ondersteunende hulpen bieden'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

'meer ondersteunende hulpen bieden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 12:28

Dat was dus de opmerking die ik kreeg afgelopen zaterdag op mijn protocol. Het was mijn eerste wedstrijd in de M1, en ik was het eigenlijk (op 1 puntje na) helemaal eens met de punten (152) en het commentaar (m.n. niet voldoende impuls, wat kwam doordat ik er al 1.5 uur op zat voordat ik de ring in mocht, waardoor ik haar echt niet meer uit kon zitten in haar actieve tempo, dus ik liet haar wat rustiger lopen. Middendraf wou dus ook echt niet meer Haha! ).
Alleen bij het laatste punt stond dus de opmerking dat ik meer ondersteunende hulpen moest bieden. Ik hou het maar op een compliment dat ik mijn benen netjes stil houdt, maar ik vind het wel een vreemde opmerking. Ik neem aan dat hij bedoelde dat ze actiever op mijn hulpen moest reargeren, maar zet dat er dan neer.
Nog meer mensen die dit soort reacties op hun protocol hebben gehad?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:22

Imo. wordt er niet zozeer bedoeld dat je paard meer op de hulpen moet reageren.
Uiteindelijk natuurlijk ook wel, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat je zelf de hulpen duidelijker moet geven zodat het je paard duidelijker is wat er gevraagd wordt en dat je hem daarbij helpt dmv. je hulpen.
Met duidelijker bedoel ik dan niet zozeer dat ze zichtbaar moeten zijn, maar wel dat je paard waarschijnlijk wat meer duidelijkheid en ondersteuning nodig heeft.
Kort gezegd: je paard wat minder aan z'n lot overlaten in de veronderstelling dat ie vast wel uit zichzelf begrijpt wat de bedoeling is.

Lastig hoor, om een interpretatie te geven van commentaar dat door iemand anders gegeven wordt Knipoog , maar zelf zou ik het opnemen zoals het hierboven staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:27

Ik sluit me bij Oscar aan. Ik denk dat er wordt bedoeld dat je je paard wat meer moet helpen omdat hij nog niet echt bevestigd is in de oefeningen. Misschien dat het er af en toe een beetje 'zwabberig' uit ziet.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 15:28

Punt is dat ze onmiddelijk en direct op alle hulpen reargeerd en ook netjes met een constante hoofdhouding loopt. Dus de hulpen komen goed door, en ze reargeerd er ook duidelijk op.
Jammer dat ik het de jury niet kon vragen want is idd erg lastig interpreteren zo.