Rex Magna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 21:57

Wie kan mij vertellen waar ik informatie kan vinden over KWPN hengsten? Ik heb een site gevonden www.kwpnstuds.nl maar dat moet je je op abonneren. Ik zoek info over de hengst Rex Magna.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:04

Het enige wat ik van hem weet is dat het een paard is/was met een vreselijk slecht karakter... heel goed lopen maar een k*t karakter en dat hij zwart is

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:16

Is wel info over hem hier op bokt.
Kijk effe met de zoekfunctie

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:32


Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 04:35

gijsenkim schreef:
Het enige wat ik van hem weet is dat het een paard is/was met een vreselijk slecht karakter... heel goed lopen maar een k*t karakter en dat hij zwart is


Zucht... en dat vererfde hij zeker ook?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 09:04

chantal1"]
[quote="gijsenkim schreef:
Het enige wat ik van hem weet is dat het een paard is/was met een vreselijk slecht karakter... heel goed lopen maar een k*t karakter en dat hij zwart is


Zucht... en dat vererfde hij zeker ook?
[/quote]

Jep Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:46

Nou bij mij op stal staat een erg brave Rex Magna.
Alleen zijn baaje kan niet rijden en is meteen bang, dus daar spookt hij wel van alles bij uit.
Maar dat ligt dus niet aan het paard.
Dus zo zie je maar dat niet alle hengsten hetzelfde door erven.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:27

gijsenkim"]
Jep Boos!
[/quote]

Zou je daar dan eens wat uitleg bij willen geven?

[quote="runningkawa schreef:
Alleen zijn baaje kan niet rijden en is meteen bang, dus daar spookt hij wel van alles bij uit.
Maar dat ligt dus niet aan het paard.


Kijk, daar heb je het al....zit je toch weer bij de ruiter...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:43

Rex Magna XX gaf veel beengebreken door. Maar daarnaast erg mooie types en veel maat. Dus kwamen veel van zijn kinderen, door dat aantrekkelijke uiterlijk en vaak goede bewegingen, toch bij mensen terecht die er wat mee wilden presteren. Maar als men met zo'n paard probeerde te werken kwam er vanzelfsprekend verzet.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 13:31

Leeft die hengst eigenlijk nog?? Ik ken verder helemaal geen nakomelingen van die hengst (maar die vraag kwam even bij me naar boven).

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:21

Nog even terugkomend over de fokkerij van Rex Magna in het Algemeen. De Hyperon's in Frankrijk hebben daar nooit aangeslagen, in tegenstelling tot alle landen van de wereld. En wat waren precies de beengebreken van de kinderen van Rex Magna? In de gehele Franse fokkerij moet men de dieren iets meer tijd geven. Wie kan hier meer over vertellen?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:28

Nou Greet het was zelfs te zien. De hengstenhouder gaf toen een folder uit met een stel van die mooie veulens, waarbij de achterbeentjes heel mooi uitkwamen tegen de witte balk op de achtergrond. Kijk maar eens of je die foto's nog kan opdiepen. En over tijd geven, die heeft de hengst zeker gehad, ook goede merries trouwens. Juist omdat hij zo mooi en aan de maat fokte.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:33

Wij hebben op stal een merrie van Rex Magna. Erg groot paard, zwart met een klein kolletje. Op zich lief zolang je haar dr gang een beetje laat gaan. Anders krijg je ruzie met dr Haha! Met t rijden kan ze enorm goed sjouwen, erg gaaf paard verder om te zien. In mn profiel staat een foto van dr geloof ik (als ze t doen, pixfun..) Jade heet ze

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:45

Ik ken 3 Rex Magna's van jaren geleden.
Een 4 jarige die onder zijn eigen ruiter (B nivo) braaf zijn rondjes liep, maar zodra hij door een andere ruiter aan het werk gezet werd erg lastig werd.
2 anderen liepen op Z nivo en hadden zeker geen moeite met het werk.
Maar ze waren beide wat zuur, niet echt bereid tot meewerken. Tegen het luie aan.
In de omgang snel nerveus en 2 waren luchtzuigers.

Wel 3 mooie paarden, mooi front, goede bewegingen en flink aan de maat.
Alle 3 uit Geldersen gefokt.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:47

Sarabande even iets recht zetten, ik bedoelde of de nafok voldoende tijd qua leeftijd heeft gehad om zich voldoende te ontwikkelen, want m.i. hebben de fransen iets meer tijd nodig dan de anderen.We hebben zonet alles na geplozen, in de vaderlijn van RM is niets mis mee, in de moederlijn kan de invloed van de voorouders van Bold Ruler misschien wel mee spreken, deze hengst zou beengebreken doorgeven maar om uit 32 Am.starts klasse I rennen 23 keer te winnen, ja zeg het dan maar..

Overigens ik heb wel gehoord van die beengebreken destijds, maar welke waren dat nog?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:50

Ik ben ook nog op zoek naar een foto van hem, info heb ik al.
Nicole is een kleindochter van hem via haar vader Hofnar, van hem staan foto's in mijn profiel.
Nicole is heel lief, maar heeft ook een eigen wil.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:57

Uit het hengstenboek:
Afbeelding
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:11

greetje schreef:
Overigens ik heb wel gehoord van die beengebreken destijds, maar welke waren dat nog?


Zijn bekendste probleem was ocd

Maar misschien kruisen de topics elkaar. Hij werd namelijk ook als maat vergroter gebruikt, wat hij ook deed!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:11

Thanks Marije Haha! Lachen

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:12

runningkawa schreef:
Nou bij mij op stal staat een erg brave Rex Magna.
Alleen zijn baaje kan niet rijden en is meteen bang, dus daar spookt hij wel van alles bij uit.
Maar dat ligt dus niet aan het paard.
Dus zo zie je maar dat niet alle hengsten hetzelfde door erven.


Wat ik weet van rex magna's zijn het paarden echt gaat protesteren als ze echt aan het werk moeten en je op belangrijke moment echt laat zitten.

Kijk in bovenstaand geval, hoeft het paard niet echt aan het werk en zal hij daarom braaf zijn.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:15

Volgens mij lustte hij erg graag vingers...... Extreme duivel

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:37

FlairS schreef:
Volgens mij lustte hij erg graag vingers...... Extreme duivel


Daar staat mij ook iets van bij FlairS Knipoog En een aantal van zijn nakomelingen ook...
Al zijn er ook erg fijne kinderen van hem natuurlijk Haha! Daar spelen zoveel factoren in mee dat je niet de vader overal de schuld van kan geven...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:16

Nou, dus al zijn kinderen zijn draken.

Jaja.

Uit mijn eigen ervaring ken ik een zoon en een dochter van hem erg leuke paarden! En vooral die zoon is een knaller; prachtpaard, pracht beweging, pracht front en jaaaa, ook maat. Daar zit dus alles op en aan. Paard loopt nu in de Z (misschien wel al hoger), loopt clinics enz. Heeft karakter maar is wel gewillig en werkbaar. Gaat enorm voor je.
Een kleindochter van Rex Magna xx die ik ken is de goedheid zelve. Tegen vervelende mensen doet ze lekker vervelend terug ( en terecht)! Extreme duivel Maar goed, de eigenaresse kan er alles mee doen. Springen, dressuur, op de gekste plaatsen buiten rijden. En ze is erg lief, heel erg knuffelig.

Btw, je moet je vingers ook niet in de mond van een paard steken. Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:26

De zus van mijn buurvrouw had ook een Rex Magna. Dat paard was echt onhandelbaar, niemand kon er iets mee. Hij was gemeen en steigerde bij het minste of geringste. Ze is er vaak zat mee achterover geklapt. Zij heeft hem toen maar verkocht.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:38

Ach de meningen van 10 gebruikers op zo'n groot aantal dekkingen vormt natuurlijk geen maatstaf.

Duidelijker zijn de cijfertjes

Kijk eens hoeveel hij gedekt heeft en hoe dramatisch dat afnam toen zijn kinderen 3 jaar. Er is nog een jaargang die op hoop en vertrouwen gedekt heeft en op idd het mooie exterieur.
Daarna was het afgelopen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marijkeeee, Molfre en 121 bezoekers