niet willen aanspringen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 14:36

Ik heb 8 september een wedstrijd,leuk zou je zeggen nou zoals het er nu uitziet niet.
Mijn fjordje wil namelijk vaak niet aanspringen in galop
De ene keer doet ze het gelijk,en de andere keer doet ze net of ze het niet snapt .
Dan geef ik een tik(soms reageert ze pas na 3 tikken)en dan springt ze wel aan
Ik heb het gevoel alsof ze me in de maling neemt,omdat ze na een tik wel aanspringt,en soms wel ineens weet wat ik bedoel
Met mijn stemhulpen heb ik het ookal geprobeert ze weet aan de longe dondersgoed wat galop is en springt dan wel aan,maar zodra ik erop zit is het weer feest.
Ik drijf als ze in de galop zit ook heel overdreven aan zodat ze het begint tesnappen.
Toen ik der kocht deed ze het al slecht daarna ging het beter en nu is het weer k*&%t
Weet iemand nog een tip want ik weet het even niet meer alvast bedankt voor de reakties

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wendy1 op 2001-07-20 15:37 ]</font>


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:01

Nou ik ben heel benieuwd, want ik zit met een Fjord die hetzelfde doet. Buiten zit ze na de galophulp binnen een tel in galop en tijdens de les lijkt ze ineens helemaal kwijt te zijn wat galophulp betekent.
Het komt ook omdat ze in een bak moeite heeft met stelling en dan vooral in de galop omdat de achterhand er moeilijk onder komt.

Het is dus aan de ene kant een kwestie van niet willen en de andere kant een kwestie van moeilijk kunnen. En die twee hebben alles met elkaar te maken.
Veel oefenen dus. IJsco gaat de komende twee weken in pension op de manege dus kan ik lekker trainen in de binnen- en buitenbak.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 15:18

Het is inderdaad waar buiten doen ze het gelijk het is inderdaad heel erg tegenstrijdig Haha!

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:20

Goed achteruit blijven zitten om op de achterhand te kunnen drukken zorgt ervoor dat je pony in galop springt en niet valt. Zo heeft hij al van bij de eerste sprong meer evenwicht.

groetjes

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:20

Als ze aanspringt moet je haar gelijk goed voorwaarts drijven, dat ze er niet uitvalt en ga rustig een paar rondjes door. Oefen ook met overgangen rijden. Draf, galop, draf, galop. Houdt de overgangen wel netjes.
Gebruik wel 1 en dezelfde hulp bij het aanspringen, dat is voor de pony duidelijker. Ik zou als ik jou was niet zover m'n been achter de singel gaan leggen en overdreven gaan drijven. Die gewoonte is snel aangeleerd en moeilijk af te leren. Bovendien ziet het er ook niet zo netjes uit.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:30

Mischien moet je eens sporen en een zweep proberen,als het hiermee lukt kan je de sporen nog achterwegen laten.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 20:29

Met een zweep rij ik altijd en sporen heb ik sinds een week ook om,maar het interesseert haar niet Boos!
Ze reageert er gewoon niet op Frusty
Dus het is gewoon moeilijk en heel erg rot

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 15:04

Als je kracht genoeg in je benen hebt, moet je eens een keer je benen er echt omheen knijpen en vast houden, en vervolgens een tikje geven. ( als ze niet reageert om een tikje, dan mag het gerust een tik worden hoor, desnoods met de teugels in 1 hand......) echt, dat helpt zo vreselijk goed! ( tenminste, bij mij.....) het zou ook evt. met spoortjes om kunnen, als ze echt niet reageert, en verder......blijf volhouden! denk niet van, ooh, het lukt me niet, en vervolgens op het midden gaan staan.
Veel succes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 20:04

Ik weet wel een hulpmiddeltje waar als het goed is minder geweld bij nodig is; een balkje leggen in een hoek over de hoefslag, net hoog genoeg dat je paard er over heen moet springen en niet meer kan draven. Als ze neer komt op de grond, zal ze hoogst waarschijnlijk in de galop vallen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna, Siebel, Tzatziki, Ubermetrics en 10 bezoekers