Imaverol, maar toch niet weg. Iemand een idee hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Imaverol, maar toch niet weg. Iemand een idee hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 15:06

Omdat Revanza schimmel heeft ben ik een tijdje terug met Imaverol begonnen. Een paard mag maar vier behandelingen, maar vandaag krijgt ze de laatste behandeling en het is gewoon nog niet weg!
Het is in die tijd iets minder geworden, maar de kale plekken blijven, de stukken huid met haar kan ik er nog aftrekken en ze heeft ook nog bultjes. Wat kan ik er nog meer aan doen?
Zou het misschien ermee te maken hebben dat ik wel rijd terwijl ze behandelt wordt? Verward

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:55

Ilse schreef:
Omdat Revanza schimmel heeft ben ik een tijdje terug met Imaverol begonnen. Een paard mag maar vier behandelingen, maar vandaag krijgt ze de laatste behandeling en het is gewoon nog niet weg!
Het is in die tijd iets minder geworden, maar de kale plekken blijven, de stukken huid met haar kan ik er nog aftrekken en ze heeft ook nog bultjes. Wat kan ik er nog meer aan doen?
Zou het misschien ermee te maken hebben dat ik wel rijd terwijl ze behandelt wordt? Verward

Maak je ook borstels, schabrak en alle andere dingen goed schoon?
Anders blijft ze zichzelf besmetten.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:14

alles goed schoonmaken! ontsmetten! heel de boel, zelfs je kleren.

had ze geen last van het rijden?

normaal gezien zijn de 'bultjes' allemaal verdwenen wanneer je de behandeling stopzet.

m'n paard heeft het 1x gehad, en toen gaf de veearts me iets mét imaverol (dus een mengsel van, tja imaverol en nog wat) dat heb ik zeker 10 dagen (iedere dag) op de bultjes gesmeerd, de bultjes waren weg, ik stopte met de behandeling en heb er geen last meer van gehad!

(wees voorzichtig met onderleggers!!!) ontsmet deze zéér goed.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:14

Kleintje schreef:
Maak je ook borstels, schabrak en alle andere dingen goed schoon?
Anders blijft ze zichzelf besmetten.

Dat wilde ik ook vragen want die moet je elke keer dat je haar behandeld mee behandelen en als ze met andere paarden in contakt komt moeten die ook mee behandeld worden anders krijg je kruisbesmetting

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:39

ik heb toen m'n pony het had imaverol en een soort shampoo gekregen. Een bruine die naar teer stonk. voor iets wat vettige seborru(?) heet en dat heette sebolic shampoo volgens mij, en dat helpte goed.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:32

Je moet inderdaad al je borstels, shabrakken, gelpads, en alles wat verder met de huid in contact is geweest (kleding, laarzen ed) ook ontsmetten met Imaverol.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:19

kan je enten tegen schimmel????

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:25

Heb ook anderhalf jaar Imaverol gebruikt, zonder dat het volledig weg ging! Heb toen terug bij de veearts geïnformeerd en moest toen Isobetadine-zalf gebruiken! Op anderhalve week was alles weg! Maar het is wel een vrij plakkerig boeltje!!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:44

Tijdje terug had Lex ook schimmel. Gewoon Imaverol gebruikt en het ging weg (duurde wel een tijdje). Is inderdaad belangrijk alles te wassen/schoon te maken: borstels, shabrak, halsters, deken etc. Maar het is ontzettend moeilijk, want bijna altijd blijft het toch wel ergens achter.

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:49

Mijn paard heeft iets wat hier op lijkt. Hij heeft bultjes op zijn lichaam, droge schilfers zijn het meer. Je kunt ze los maken. Eerst dacht onze dierenarts aan een eiwit teveel, maar hij houdt het. Zou dit ook schimmel kunnen zijn. De dierenarts vond het er niet echt uitzien als schimmel en heeft toen ook niets gezegd over Imaverol ofzo! Wie helpt?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:58

In de laatste BIT of Hoefslag (weet het zo niet precies) stond een advertentie van een enting tegen schimmel. Het kan dus al wel in Nederland, misschien weet Jantien er meer van.

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:58

Ja, het is nu ook in Nederland mogelijk om je paard/pony te laten enten tegen schimmel!
Wel is dit een vrij dure enting!

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:54

Enten tegen schimmel???
Je hebt toch veel verschillende soorten schimmel. Omvat die enting dan alles????

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:24

Mijn paard had dezelfde verschijnselen als jouw paardje aan zijn benen en ik dacht ook dat hij schimmel had dus gebruikte Immaverol maar het ging niet weg. Na 10 dagen heb ik de DA gebeld en het bleek dus schruftmijt te zijn i.p.v. schimmel en dan heb je andere medicijnen nodig om de mijt te doden. Hij had bultjes op zijn benen en ik kon de plukjes haar ervan af halen en zijn benen waren ook warm. Je kunt de mijt niet niet met je blote oog. Ik moest oormijt zalf voor honden gebruiken (antibioticazalf).

Bel desnoods even de DA als je zeker wil weten wat het is... wie weet is het ook schurftmijt. Na de behandeling was het helemaal weg bij Omar. Succes ermee.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:27

De dierenarts bellen!!!! Als Ivamerol niet helpt het je echt hulp van een dierenarts nodig.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:30

Ik heb destijds toen de wassingen niet afdoende hielpen de tip van de DA
gekregen om de Imaverol er PUUR op de plekjes te smeren met een wattenstaafje oid
Het hielp!

succes

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:40


Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:35

Mijn pony heeft vorig jaar een schimmellinfectie gehad wat gepaard ging met een huidbacterie. Van de DA moest ik haar eerst helemaal wassen met betadine shampoo. Drie dagen later met imaverol in een verhouding van 1:20 i.p.v. 1:50 (zoals op de verpakking staat) en vervolgens moest ik haar om de 5 dagen met imaverol wassen. Daarnaast moest ik alles wat ik had om haar te verzorgen ontsmetten.
Deze behandeling heeft goed geholpen!

Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Op bokt bokken bokkers over hun bokkende bok Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Room_Soesje, Tamara1991 en 92 bezoekers