Waar zijn nog stands?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 11:07

Hallo allemaal.
Bijna alle maneges hebben tegenwoordig boxen waar hun paarden in staan. maar ik vroeg me af hoeveel maneges er nog stands hebben. van die rijen dat de paarden met hun hoofd naar de muur staan en dat ze daar vast staan. Dus dat je allemaal konten ziet als je de stal binnen komt.
Dit vroeg ik me af omdat 'survivorgirl' (of hoe je het ook maar schrijft) een paar fotos had neer gezet hier op bokt en daar zag ik ook paarden met een halsband. en iets dat leek op een stand. of ik heb het verkeert! Dat kan ook hoor.
maar ik vroeg het me even af.
groetjes marike

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:12

Bij ons op de manege staan nog veel paarden in een stand. Sommigen aan zo'n koeieband, maar de meesten gewoon met halster. Is in principe niets mis mee hoor, ze kunnen gewoon gaan liggen en worden elke dag van schoon stro voorzien.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:14

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 11:16

Ik ben er ook niet op tegen hoor. op de manege waar ik rij is het ook. niets mis mee. is denk best gezellig voor de paarden.
Alleen moeten het binnen kort toch boxen worden?

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:16

in glimmen en vries ook (bij alle maneges waar ik ben geweest hier hadden ze nog stands, behalve die in annen de rest had allemaal nog stands)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 12:19

hoi

op de hazelhorst waar ik op ponykamp ben geweest hebben ze 2 rijen met boxen en 1 rij stands
bij ons op de manege hebben we 4/5 stands de rest boxen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:07

Ook bij ons staan ze vaak op stands. Ze gaan na het rijden enzo gewoon in het land.
Mijn eigen paarden staan trouwens ook op stand!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:09

Bij ons op stal hebben we 3 stands voor de eigen paarden. en de oude ponyclub waar ik reed hebben ze ook nog stands ene het moeten geen boxen worden hoor niets is verplicht.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:40

bij mijn manege ook gewoon stands

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:55

Manege alblasserdam (in alblassendam, duh) Stonden de pony's altijd in stands, weet niet of dat nog zo is, ben er al JAREN niet geweest.
Manege Arina's Hoeve in Groot Ammers. Bijna alles boxen op 6 of 7 kleine pony's na, die staan in stand.
Wij hebben zelf dan nog een 5x3 box, wat nu 2 stands zijn. Hier moet nog een muur/schot tussen komen zodat het 2 pony boxen worden

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 14:17

Manege de Prinsenstad (Rotterdam), haast alle manegepaarden staan in stands. Manege de Nieuwe Heuvel (Luneteren) hebben ook stands (heel laag en donker).
Helaas Verdrietig

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:48

Bijna alle maneges die ik ken habben stands. Volgens mij zijn de maneges met alleen boxen uitzondering. wil ik wel graag weten trouwnes Welke manege heeft alleen boxen?

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:00

Manege de nieuwe ark in Mierlo Lachen
Alleen maar boxen.
Mijn paardje in zijn box:
[img]../upload/3/flemenfront.jpg[/img]
Op deze foto staat hij helemaal naar links. Maar ook aan de reachterkant heeft hij nog ruimte genoeg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:10

Of de stands in Nederland verplicht worden weet ik niet zeker, in Duitsland zijn er al wel maatregelen tegen getroffen.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:18

manege veldt in engewormer (NH) en die boxen zijn echt Misselijk Misselijk Boos! Boos! arme paardjes staan met halsbanden vast Misselijk

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:48

Manege Groot in Egmond heeft nog stands en manege de hoef in egmond (het zijn buren) heeft geen stands meer maar mooie boxen.
Rijden er hier trouwens nog mensen bij Manege groot of manege de hoef? Wil ik wel weten.
Manege Prinsenstad. zit die niet vlak langs een snel weg? volgens mij rij ik er wel eens langs.
Ik vind stands opzich geen ramp. het is gezellig voor de paarden, als ze een leuke buurman/vrouw hebben! Enne, stand worden niet verplicht. ik denk dat xyz... nog wat het verkeert heeft genoteerd. volgens mij worden de boxen verplicht. aan de ene kant ben ik het er wel mee eens. Sommige paarden komen klem te zitten tussen de stangen en breken hun been of raken kreupel of zo iets. Maar als je een goede stand hebt waar ze weinig kans hebben om vast te komen zitten is het toch goed? En als ze elke dag maar een uur rijden of buiten mogen staan.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:21

stands zijn bij mij niet echt favoriet Scheve mond\
Maar als de paarden dan nog genoeg in de wei komen en het is er schoon/gezellig met buurman lijkt het mij niet echt vreselijk, hoewel ik me kan voorstellen dat ze ook wel eens een beetje willen 'scharrelen'
persoonlijk vind ik het nix, die stands..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:39

het is veel makkelijker met uitmesten en ik ken een manege met allemaal boxen en stallen namelijk manege berckterheide waar ik rijd en manege beekshof waar ik reed en manege het paardendal ( Lovers ) waar ik ook gereden heb. en op ponykamp bij manege van loon stonden er ook alemaal stands.

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:02

manege van loon ken ik ergens van volgens mij, waar is die?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:58

Boxen worden niet verplicht hoor!
Stands zijn niet zielig.
Je moet alleen zorgen dat paarden veel beweging hebben ik vind zo'n 12 uur op een stand veel minder zielig dan paarden die 23 uur op een box staan.
Stands moeten altijd ruim genoeg zijn zodat ze kunnen draaien om bv hun buik te krappen of om te gaan liggen anders zijn ze imo wel zielig ene een halsband is veeeeeeel veiliger dan een halster op stal kunnen ze namelijk niet vast aan komen te zitten ofzoiets

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 09:22

Ha daar wil ik me dus even aansluiten bij Kim!
Ik krijg dat dus regelmatig te horen, ooohhhh staan jouw paarden in een stand???? Wat ZIELIG!
Nou mevrouwtje, zeg ik dan, uw paard staat zeker lekker in een grote box met veel strooisel? Ja zegt dat mevrouwtje dan.
Nou mevrouwtje, staat dat paard daar dan de hele dag in? Ja zegt dat mens.
Nou mevrouwtje, denk er dan nog maar eens goed over na, welk paard hier het zieligst is!!!! Domme koe!

Zo ik moest me even uitleven, ik word namelijk een beetje geflipt van al die mensen! Ik krijg ze echt heel regelmatig Boos!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 09:39

hoi,bij ons op de manege staan ze ook nog gewoon in stands en er komen steeds meer stands bij,maar ze gaan er in de winter wel elke dag uit hoor.allemaal lekker los in de binnebak.en ze worden elke dag uitgemest! Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 11:44

Citaat:
Op 2001-07-20 22:02, schreef sascha:
manege van loon ken ik ergens van volgens mij, waar is die?


Loon op zand.

Het enge hier vind ik dat er geen schotten tussen de pony's staan, als er dus 2 paarden ruzie krijgen, en er zit een kind tussen.... Lijkt me niet echt fijn.
Aan de andere kant.... In een box/stand kan je ook tegen de muur geplet worden...

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:18

Op de manege waar ik rij staan de paarden en pony's ook in stands. Gelukkig staan ze daar zomer's maar 2 tot 4 uur in en de rest van de dag en de nacht in de wei.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:08

Op onze manege zijn ook nog stands. De manegepaarden staan inmiddels in lekkere ruime boxen, omdat ze niet meer de wei in kunnen. De manege heeft 1 hele grote wei moeten afstaan aan natuurmonumenten een aantal jaar geleden. De paarden die daar het slachtoffer van waren zijn uiteraard de manegepaarden. Destijds stonden ze in een stand en in de wei. Nu staan ze dus de hele dag in de box.

Alle manegepony's bij ons staan in stands. Ik moet zeggen dat het kleine stands zijn die er niet al te fris uitzien, ik ben er geen voorstander van. De halstertouwen zijn zo kort dat ze niet kunnen liggen in de stand. Best zielig eigenlijk.....