'grappige' patienten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

'grappige' patienten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 17:11

Gisteren weer een avonddienst gehad in het ziekenhuis en ja hoor op een van mijn zalen weer een eersteklas ransbakje!!!! Misselijk
Ik dacht dat dit soort figuren wel ongeveer uitgestorven waren, maar nee hoor er zijn blijkbaar mannen die het niet kunnen laten om een drukke verpleegkundige (nou bijna verpleegkundige) even mee te delen dat 'ze een leuke onderbroek aan hebben, omdat het uniform zo doorschijnt. Knipoog ' Alsof ik niet weet dat een wit uniform toch wat door blijft schijnen.
Of mannen die in je drukke dagdienst vragen of je ze eens lekker komt wassen,terwijl ze het zelf kunnen dat soort ongein.
Ik zal nooit mijn eerste dag in het ziekenhuis vergeten toen ik ze 's morgens een 4-persoonskamer (met toevallig 4 mannen) opkwam en dat een zo 'n man toen zei: 'Zo 'n erectie heb ik nog nooit gehad!' Verward En dus???? Wat kan mij dat schelen? Boos!
Regelmatig hoor ik dus de volgende dingen voorbijkomen:
Als je een patient meedeelt dat hij iets niet mag doen (bijv. te lang zitten met been om laag na een vaat OK): 'He meisje Knipoog , ben je tegen je vriend ook zo streng?'
Of op de vraag: 'Kan ik u nog verder ergens mee helpen?' en dan het antwoord: 'Nou, als je me daarmee zou helpen word je ws ontslagen.' en dan zo 'n ranzige blik.
Dit wou ik dus even kwijt!!!! Andere mensen die in het ziekenhuis werken (of ergens anders) ook last van dit soort figuren en wat doen jullie er aan?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:18

Ik had tijdens mijn stage een wat oudere man die even kwam vertellen dat de potentie op zijn zaaltje erg slecht was, maar dat het met de zijne wel goed zat.
Ik negeer het eigenlijk altijd. Maar ja ik hoef ook niet zoals de verpleegkundige de hele dag intensief met de zelfde patienten bezig te zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:54

sorry moet er eigenlijk wel om lachen Haha!
maar volgens mij zou ik een kop als een biet krijgen Party!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:36

In de thuiszorg heb ik gelukkig geen last gehad van dit soort figuren. Maar ik ben daar waarschijnlijk ook erg direct in. Ik zou meteen laten weten dat ik van zulke praatjes niet gedient ben. Dat kan door een scherpe opmerking of door er een grapje van te maken.
Vanaf december begin ik ook in het ziekenhuis en zal zulke dingen dan ook wel tegenkomen...

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:04

ik werk met verstandelijk gehandicapten... en geloof me die kunnen erg grappig zijn!

toen ik een bewoner aan t scheren was schreeuwde deze plots: He gek je hoeft dat ding niet in mijn smoel te douwen.... ik ben niet gek hoor je wilt me vermoorden he......

ik moest best wel lachen want 3 minuten later vroeg ie heel lief zo nu ben ik dood mag ik dan eindelijk weer een sigaretje?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 22:03

Linda250 schreef:
In de thuiszorg heb ik gelukkig geen last gehad van dit soort figuren. Maar ik ben daar waarschijnlijk ook erg direct in. Ik zou meteen laten weten dat ik van zulke praatjes niet gedient ben. Dat kan door een scherpe opmerking of door er een grapje van te maken.
Vanaf december begin ik ook in het ziekenhuis en zal zulke dingen dan ook wel tegenkomen...

Ik begin ook steeds directer te worden, ik gun het die figuren niet dat ik rood wordt ofzo, maar ja, soms is het niet tegen te houden.

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:20

gets zeg!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:26

Wat een figuren zeg..
En ik wil nog wel verpleegkunde gaan studeren.. Bloos

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:33

Mazzel-meid schreef:
Wat een figuren zeg..
En ik wil nog wel verpleegkunde gaan studeren.. Bloos


ik HAD dat idee ook een beeje!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 22:58

oeps Haha! Schijnheilig
Nicolientje en Mazzelmeid, verpleegkunde is leuk, hoor! Echt waar! Leuk dat jullie het ook willen gaan doen. Als je nog vragen hebt, pb me dan maar.
En ... er zijn gelukkig ook veel leuke patienten (en collega's).

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:04

Boos!.
Das niet zo leuk.
Ik zou er iets van zeggen, of het tegen je baas zeggen ?? Verward

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:09

Ik heb vaak dat als je ff bukt gelijk die oude mannetjes naar je kont staan te gluren. Of dat is je ff een stukje over het bed buigt dat ze gelijk naar je voorkant zitte te loeren of er nog inkijk is

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 17:26

Haagsemeid schreef:
Ik heb vaak dat als je ff bukt gelijk die oude mannetjes naar je kont staan te gluren. Of dat is je ff een stukje over het bed buigt dat ze gelijk naar je voorkant zitte te loeren of er nog inkijk is

Ja, inderdaad!! Boos! Ik zat even stoom af te blazen tegen een vriendin zegt ze dat ik me er niet druk om moet maken want die mannen zoeken gewoon afleiding. Dan gaan ze toch een boek lezen of tv kijken???? *grom*

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:08

Er was laatst een aflevering van "??? bekentenissen?" Of iets in die richting. Toen kwamen allerlei verpleegsters aan het woord over hoe zij op de werkvloer dat soort patienten terugpakken. Ik heb nog nooit zo gelachen!. Ze hadden het een keer geflikt om een katheter zonder verdoving in de plasbuis te doen van zo'n patient want alle verpleegsters hadden er zo'n genoeg van om steeds gepest te worden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:45

Dit soort figuren uitgestorven? Zolang er mannen bestaan... Boos! echt ik schijt op dat soort kerels, dankzij mijn bajeservaring heb ik nu een mannentrauma. Complimentjes of wat dan ook kunnen voor mijn part gestolen worden, achterlijk gedoe zeg. Om te kotsen! Misselijk En als ze nou eens iets orgineels beachten... vooral onze gekleurde medelanders kunnen er wat van.

Hmmm, wat een agressie komt er naarboven zeg?! Schijnheilig

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:29

Dankje Kinta Lachen Ik had al zo'n zin om in mijn zomervakantie verpleeghulpstage te lopen(5 weken in juli/augustus Frusty ) en ik kan niet zeggen dat dit mijn motivatie opkrikt...Bloos Haha!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 01:34

Ik loop nu stage voor mn opleiding fysiotherapie maar dan maak je ook wel t een en ander mee Scheve mond

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 01:58

Hahaha geweldig somige verhalen !
Ik zie het helemaal voor me van die ouwe mannetjes !
En dan die mannen met een grote mond, moet je eens kijken hoe 'braaf' zijn als hun vrouw er is.
Dames ik heb medelijden met jullie !

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 02:09

favorietje schreef:
ik werk met verstandelijk gehandicapten... en geloof me die kunnen erg grappig zijn!

toen ik een bewoner aan t scheren was schreeuwde deze plots: He gek je hoeft dat ding niet in mijn smoel te douwen.... ik ben niet gek hoor je wilt me vermoorden he......

ik moest best wel lachen want 3 minuten later vroeg ie heel lief zo nu ben ik dood mag ik dan eindelijk weer een sigaretje?


Whahahahahaha prachtig!! Haha! Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 08:50

Whehehehehhehehhehhe oehhhh Sorry
Vind knap dat je ermee om kan gaan maar als je het zow neerzet moet ik wel lachen Lachen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 10:51

gomir schreef:
Dankje Kinta Lachen Ik had al zo'n zin om in mijn zomervakantie verpleeghulpstage te lopen(5 weken in juli/augustus Frusty ) en ik kan niet zeggen dat dit mijn motivatie opkrikt...Bloos Haha!

Je kan je verpleeghulp stage toch ook in een verpleeghuis lopen? Daar heb je er sowieso veel minder last van.
Maar in een ziekenhuis leer je natuurlijk wel een stuk meer en dan zou ik die mannetjes maar op de koop toenemen. Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:59

Gelukkig zijn de meeste patiƫnten wel normaal. Het zijn niet allemaal vieze mannetjes Haha! Er liggen ook vrouwen!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 14:12

ja, inderdaad Linda en ook normale mannen gelukkig :-D Ze zijn niet allemaal zo, maar soms al ze met een aantal op 1 kamer liggen gaan ze stoer doen voor elkaar. Erg irritant Gaaaap .

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:25

hahaha dat moet je ze gewoon ff dissen zoiets van ach joh jij krijgt hem niet eens meer omhoog, of een grote mond geven.
Ach het zeggen is opzicht niet zo erg van die onderbroek bij het uitgaan moeten ze er allemaal aan voelen Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:30

Misschien zijn ze getrouwd en kun je een opmerking in die richting maken Extreme duivel Ik denk dat de vrouwen van die mannen niet zo blij zijn met hun ,,zieke,,ventjes