tips stevig zitten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

tips stevig zitten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 19:05

Er staat een nieuwe pony bij ons op stal (manege) genaamd Tamar. Best heethoofdje. Ik zat er dus vandaag op, maar ze blijft maar racen. Er zit geen rustig iets in dat beest. Ze bleef maar rennen Lips are sealed . Uiteindelijk ben ik er afgevallen, omdat ze abdrupt stil stond. Ik ben er weer opo gegaan en weer rondjes lopen rennen. Een vriendin die ons les geeft was zich zo'n hoedje geschrokken dat ze ging kijken wanneer Tamar voor het laatst gelopen had. Dat was dus woensdag (ze is al zo'n heethoofd)!!!! Toen heb ik haar uitgestapt en ben afgestapt en heb er op stal gezet, ze moest later die dag toch nog lopen, en die zouden haar van te voren wel longeren, als ze gehoord hadden hoe ze was. Ik ga mezelf niet als crashdummy beschouwen!!!! Maar hoe kan ik nou zorgen dat ik goed en stevig in het zadel blijf zitten, want ze heeft zeker een half uur lopen racen, crossen en af en toe tussendoor bokken! Volgens mij stuiterde ik alle kanten op, iemand misschien tips?? Thnxx!


(Sorry voor verhaal, moest het ff kwijt Haha! )
Groetjes Kim


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:10

Probeer altijd je benen lang te houden en recht boven je paard te blijven zitten. Ik ging dus altijd klemmen en mn benen optrekken, dat is dus echt niet slim.

Ook bekend als Kim20!

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:05

Probeer als je pony gaat racen vooral niet aan de teugels te trekken en wat Kim20 zegt niet klemmen en benen optrekken. Diep zitten, benen lang en praten helpt het beste. Heel veel succes ermee!!


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:09

O ja vergeten, achterover zitten. Je hebt vaak de neiging om in elkaar te duiken en de teugels zowat door buik te trekken. Niet doen!!!! En ik spreek uit heel wat val ervaring!!!!!!

Ook bekend als Kim20!

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:29

oja das een heeeelllee goede ja!!!! *LOL* *LOL*

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 08:19

Oké, I'll give it a try! Thnxx!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:28

Eventjes iets heel anders:
maak het zadel goed schoon met zadelzeep. Dan wordt het leer lekker stroef en zit je een stuk vaster. Het is nog goed voor je zadel ook en je laat je broek het zadel weer oppoetsen *LOL*

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 10:52

Ja slim idee, maar het is en blijft een manegepony, dus ook de spullen. Deze worden allemaal tegelijk aantal malen per jaar opgepoetst en zo.. Daar heb ik dus helemaal niks over te zeggen Wel slim idee trouwes En ik had net een nieuwe broek met die stugge zitvlakken, dat heeft dus ook weinig nut als je letterlijk gelanceerd wordt Haha! ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:10

Ik denk dat ze al lang blij zijn wanneer je aanbiedt de zadels te gaan poetsen.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 17:39

Dat staat allemaal ingeroosterd.. Maar daar gaat het nu niet om...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers